اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

سیمان پورتلند

اولین کسی که در ابتدای قرن نوزدهم اقدام به تهیه مخلوط مصنوعی از سنگ آهک و خاک رس برای تهیه سیمان (آهک آبی) نمود، ویکات فرانسوی بود.ویکات، مخلوط سنگ آهک، خاک رس و آب را آسیاب کرده و دوغاب حاصله را پخت. نتیجه حاصل از این کار موفقیت آمیز بود، ولی عملا در فرانسه این کار تا همین حد متوقف شد.

سال ها بعد یک بنای انگلیسی موفق شد از پختن مخلوط دوغاب سنگ آهک و خاک رس در درجه حرارت بالا به نوعی آهک آبی فوق العاده جالب دست یابد.

او نام محصول خود را سیمان پرتلند گذاشت و در 21 اکتبر سال 1824 این اختراع را ثبت کرد. علت این نامگذاری شباهت بتن حاصل از این آهک آبی و خرده سنگ، با نوعی سنگ آهک موجود در جنوب انگلستان و در جزیره پرتلند بود. البته آن سیمان با آنچه هم اکنون به نام سیمان پرتلند معروف است تفاوت های زیادی داشت.

مطالعات اسپیدین توسط پسرش ویلیام ادامه داده شد. در سال 1843 وی توانست با استفاده از درجات حرارت بالاتر و ایجاد حالت تعریق در حین پخت، به محصولی دست یافت که درصد قابل توجهی از مواد مورد استفاده در آن به صورت گداخته شده و مابقی به صورت پخته شده درآید.

سیمان ساخته شده توسط ویلیام اسپیدین بهتر از سیمان های قبلی و دارای مقاومت بیشتری بود. این سیمان در احداث ساختمان جدید پارلمان انگلستان (1852-1840) مورد استفاده قرار گرفت.سیمان پرتلندی که امروزه در سطح دنیا مورد استفاده قرار می گیرد، همان سیمان اولیه است که بر اساس تحقیقات گسترده انجام شده در این سالها مشخصات فنی بسیار بهتری پیدا کرده است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>