اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

شوتینگ زباله

شوتینگ زباله بهترین روش دفع زباله در سازه های بلندی همچون آپارتمان ها و برج های مسکونی و هتل ها است که متاسفانه بسیاری از سازندگان از آن غافل شده اند چراکه با مزیت های استفاده از این سیستم ها آشنایی ندارند.

ساختمان های مسکونی بلند و هتل ها نیازمند راهکاری جهت دفع روزانه زباله ها به شیوه اقتصادی هستند. ایجاد تسهیلاتی برای جمع آوری زباله در هر واحد مسکونی به جای انتقال آن توسط ساکنین و به وسیله آسانسور بسیار کارامد خواهد بود.

زیرا ایجاد این سیستم علاوه بر تامین آسایش ساکنین، از بار ترافیکی آسانسور، در ساعاتی که باید زباله ها به خارج از ساختمان منتقل شوند می کاهد. به علاوه احتمال کثیف شدن مشاعات به دلیل ریزش شیرابه زباله ها در هنگام انتقال به بیرون ساختمان از بین خواهد رفت.

قابلیت های سیستم شوتینگ زباله

  • جمع آوری زباله
  •  تراکم و بسته بندی زباله
  • تهویه و دفع بوی نامطبوع زباله
  • شستشوی داخل کانال جابجائی زباله، با آب و مواد ضدعفونی کننده به وسیله فرچه به صورت هوشمند.

در سیستم شوتینگ زباله اتاقی به عنوان اتاق زباله در طبقات پایین ساختمان به اندازه حدودا 2.5 × 3.5 متر تعبیه می شود، سپس کانالی به قطر 50 یا 60 سانتیمتر از جنس ورق استنلس استیل از این اتاق تا پشت بام کشیده می شود و در هر طبقه یک کانال و دریچه پرتاب قرار داده می شود تا ساکنین از طریق آن، زباله روزانه خود را به مخزن زباله پرتاب کنند.اجزای اصلی تشکیل دهنده سیستم شوتینگ شامل سه بخش است:

  • بخش تهویه هوا
  • کانال تقسیم کننده طبقات- دریچه شوت زباله
  • بخش تخلیه

شستن و تمیز کردن کانال شوتینگ زباله

از مسایل حائز اهمیت در سیستم شوتینگ زباله، تمیز نگه داشتن سطح داخلی کانال انتقال زباله است. یک دستگاه شوتینگ زباله باید کاملا بهداشتی و غیر قابل نفوذ برای پشه، مگس و.. باشد.فقدان تجهیزات شستشو، در برخی از سیستمهای شوتینگ، یعنی فقدان وجود برس شستشو و مواد ضد عفونی و استفاده از آب به عنوان تنها وسیله پاکسازی داخل کانال انتقال زباله، موجب باقی ماندن زباله های چسبیده به سطح کانال و ایجاد بوی تعفن و گندیدگی در داخل کانال می شود.

استشمام بوی بد موجب نارضایتی ساکنین ساختمان از سیستم شوتینگ شده که در نهایت موجب کنار گذاشتن این سیستم خواهد شد.نکات مهمی که در انتخاب یک سیستم شوتینگ با قابلیت شستشوی مناسب کانال انتقال زباله می توان نام برد عبارتند از:

  • مقطع دایره ای شکل کانال انتقال زباله که نقش مهمی در تسهیل پاکسازی کانال دارد.

واحد شستشوی کانال مجهز به موارد ذیل باشد:

  • سیستم ورود آب به داخل کانال بالاتر از طبقه آخر باشد.
  • دارای فرچه شستشو با قطر متناسب کانال باشد.
  • دارای سیستم تزریق مایع ضدعفونی کننده باشد.

اجرای سرعتگیر در انتهای کانال شوتینگ. ارتفاع ساختمان منجر به سرعت بخشیدن به پرتاب کیسه زباله می شود، جهت جلوگیری از پاره شدن کیسه زباله قبل از رسیدن به انتهای کانال انتقال زباله، سرعتگیر اجرا می گردد.از کلاهک گردان یا اگزاست فن برای مکش بوی نامطبوع داخل کانال و هدایت آن به بیرون، باید استفاده گردد.

هنگامی که زباله ها از طریق دریچه ورودی به داخل کانال شوتینگ وارد می شوند باعث ایجاد صدا به ویژه در قسمت های پایین تر کانال می شوند. بدین منظور باید در تمامی بدنه کانال شوتینگ زباله از عایق صوتی استفاده شود.

مهم ترین مزایای استفاده از سیستم شوتینگ زباله

حذف معضل شیرابه زباله در مشاعات

یکی از معضلات حمل دستی کیسه زباله که در سیستم دفع زباله خانگی وجود دارد، شیرابه زباله می باشد. ریختن شیرابه زباله در راه پله یا آسانسور علاوه بر ایجاد فضای زشت و نامطلوب موجب به وجود آمدن بوی نامطبوع و آزاردهنده ای می شود. با به کارگیری سیستم شوتینگ زباله معضل مورد بحث دیگر وجود نخواهد داشت.

حذف حشرات از فضای منزل یا محیط کار

با تلنبار کردن زباله ها در فضای آزاد، به دلیل وجود مواد غذایی و همچنین فضای مرطوب زباله ها، شاهد رشد و انتشار حشرات موذی و نتیجتا ورود آن ها به فضای کار یا محیط منزل هستیم. با استفاده از سیستم شوتینگ زباله به دلیل تعبیه شدن دریچه در انتهای کانال آن، از ورود حشرات به داخل کانال و نتیجتا داخل محیط کار یا منزل خود جلوگیری می کنیم.

جمع آوری و دفع آسان زباله ها

در صورتی که بیشتر ساختمان های شهر به سیستم شوتینگ زباله مجهز شوند، جمع آوری به موقع زباله ها از سطح شهر بسیار منظم و آسان صورت می پذیرد. دلیل این امر، قرار داشتن مخزن جمع آوری زباله در هر سیستم شوتینگ است که معمولا خارج از فضای کار یا محیط زندگی واقع شده است. لذا این مخازن، به راحتی توسط ماشین جمع آوری زباله تخلیه می شوند.

کاهش هزینه های جاری ساختمان

در مجتمع های اداری و مسکونی در صورت فقدان سیستم شوتینگ زباله باید زباله ها را دستی به بیرون ساختمان انتقال داد. از سوی دیگر بخشی از مسافت واحد تا محل دفع زباله ها با آسانسور طی می شود که باعث استفاده مکرر از آسانسور به ویژه در ساعات مشخص برای دفع زباله می شود. در صورت استفاده از سیستم شوتینگ زباله، هزینه های برق و سرویس آسانسور به صورت قابل ملاحظه ای کاهش می یابد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>