اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

جاروی مرکزی

جاروی مرکزی سیستمی برای نظافت ساختمان و انتقال زباله و گرد و خاک از طریق لوله های داخل دیوار به محلی دور از ساختمان می باشد. به این منظور پریزهای مکنده در سراسر ساختمان نصب شده و توسط لوله های توکار به دستگاه مکنده مرکزی که معمولا در خارج از ساختمان یا در زیر زمین یا پارکینگ نصب شده، متصل می گردد. لذا در هنگام استفاده با اتصال لوله خرطومی به پریزهای مذکور، سیستم مکنده به طور خودکار روشن شده و امکان نظافت محل مورد نظر را فراهم می سازد.

مزایای جاروی مرکزی 

قدرت مکش بیشتر جاروی مرکزی نسبت به نمونه های مشابه خودشان به دلیل قدرت بالای موتور این نوع جارو نیاز به جا به جایی دستگاه ندارد که علاوه بر راحتی عملکرد جارو، مشکلاتی مانند ضربه دیدن دستگاه، در نتیجه جابه جایی حذف می شود.سهولت عملکرد یعنی به محض اتصال خرطومی به پریز، دستگاه روشن شده و با خارج کردن خرطومی از پریز دستگاه خاموش می شود.

جارو برقی های قدیمی تر در حین کار مقداری از گرد و خاک ذخیره شده در مخزنشان را به فضای اتاق انتشار می دهند ولی در جاروی مرکزی، به دلیل قرار داشتن مخزن در خارج از ساختمان، این مشکل مرتفع شده است. لذا هوای مناسبی برای بیماران آلرژیک ایجاد کرده و از شیوع بیماری های تنفسی جلوگیری می کند.به ارزش ساختمان افزوده می شود.

به دلیل قرار داشتن موتور جاروی مرکزی در خارج از ساختمان، در هنگام کار کردن سر و صدایی شنیده نمی شود. لذا در مقایسه با نمونه های مشابه خود عملکرد قابل قبولی دارد.در سیستم جاروی مرکزی از لوله های pvc استفاده شده است. سیم هایی با ولتاژ پایین در سراسر لوله کشی داخل دیوار قرار گرفته و به پریزها انشعاب داده شده است. به محض اتصال خرطومی به پریز، جاروی مرکزی روشن شده و آماده کار کردن است.

لوله کشی جاروی مرکزی

1- اجرای تأسیسات لوله کشی جاروی مرکزی، همزمان با اجرای تأسیسات گاز و آب و فاضلاب در ساختمان صورت می گیرد.

2- لوله ها باید از جنس PVC مرغوب با قطر 50 میلیمتر وضخامت 2.4 الی 3 میلیمتر بوده و اتصالات نیز از نوع مرغوب باشند.

3- باید توجه شود که در تمام طول مسیر لوله کشی که اصولا از بالا ترین قسمت ساختمان به سمت طبقات پایین صورت می گیرد، در هیچ قسمتی "سیفون" ایجاد نشود و به بیانی دیگر باید دقت شود تا امتداد مجدد لوله از پایین به طرف بالا اتفاق نیفتد.

4- محل اتصال لوله های فرعی به اصلی باید به صورت افقی باشد.

5- عبور لوله ها باید از کوتاه ترین مسیر انجام پذیرد و در مواقع برخورد با موانعی که احتمال ایجاد حفره در آن ها وجود ندارد، می توان برای عبور لوله از زانوهای مناسب با زاویه 45 درجه استفاده کرد.

6- بهتر این است که لوله اصلی از مسیرهای مستقیم عبور داده شود و به سمت انشعاب منحرف نگردد و همیشه لوله منشعب شده به سمت آن کشیده شود.

7- محل نصب دستگاه جاروی مرکزی ترجیحا باید در پایین ترین نقطه ساختمان و در مکان هایی مانند موتورخانه، زیرزمین، پارکینگ، انباری و … باشد. محل نصب دستگاه باید در مجاورت پریز برق باشد. در صورت تمایل می توان دریچه ای برای خروجی هوای دستگاه در نظر گرفت.

8- محل نصب پریزهای مکنده را باید به صورتی انتخاب کرد که بتوان با استفاده از آن بیشترین سطح ممکن را پوشش داد. به طوری که در نهایت بتوان تعداد کمتری پریز نصب کرد و با کمترین تعداد پریز مکنده بیشترین سطح را نظافت نمود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>