اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

کفپوش رزینی

بسیاری از مهندسین و طراحان در انتخاب نوع مناسب کفسازی صنعتی برای کار مورد نظر خود، مشکل دارند. این سوالات همیشه مطرح می شوند: در انتخاب نوع کف از کدام نوع اپوکسی، پلی اورتان یا رزین PMMA باید استفاده کرد؟ کف مورد نظر کدام یک از خواص ضد لغزش، مقاومت شیمیایی یا بسته بودن منافذ را باید دارا باشد؟

نوع و حجم ترافیک عبوری از روی کف صنعتی

اولین چیزی که باید برای انتخاب کف مناسب به آن توجه داشت، نوع تردد بر روی سطح مورد نظر است. به عنوان مثال انباری که در آن روزانه لیفتراک های باربر عموما در حال تردد هستند با انبار کوچک یک مغازه خرده فروشی که تردد آن محدود به راه رفتن فروشندگان است، نیاز متفاوتی داشته و برای هرکدام باید کف مناسبی در نظر گرفته شود.

دانستن نوع ترافیک در تعیین مواد رزین مناسب برای کف مورد نظر، مفید خواهد بود. به عنوان مثال برای کف پارکینگ ها با ترافیک عبور دائمی باید از سطوح اپوکسی بادوام و فوق سخت یا از رزین PMMA استفاده نمود. بالعکس برای کف یک ورزشگاه شاید بهتر باشد از سطوح انعطاف پذیرتری مانند پلی اورتان (PU) استفاده گردد.از طرفی حجم ترافیک عبوری نیز فاکتور مهمی است و بر هزینه های نظافت و تعمیر و نگهداری تأثیرگذار است.

محل به کار گیری کفپوش صنعتی

جهت تعیین نوع کفپوش صنعتی، باید محل به کار گیری از کفپوش صنعتی و نوع استفاده در نظر گرفته شده برای آن سطح را تعیین نمود. به عنوان مثال برای کف یک کارخانه لبنیات که در آن مواد لبنی و شیر تولید و جابه جا می شود بهتر است از کفپوش های پلی اورتان یا PMMA استفاده گردد چراکه اسید لاکتیک ارگانیک باعث خوردگی و زرد شدن کفپوش های رزین اپوکسی می شود.

بالعکس در صنایعی که در آنها اسید سولفوریک به کار می رود باید کف های پلی اورتان استفاده شود. برای محیط های استریل بهتر است از کف PMMA استفاده گردد؛ چراکه کف های PMMA با توجه به بسته بودن منافذ سطح آن بهداشتی تر بوده و راحتتر از سایر مدل ها تمیز می شوند.

بودجه در اختیار برای ساخت کفپوش صنعتی

قطعا میزان بودجه ای که در اختیار دارید در انتخاب نوع کفپوش تأثیر بسزایی دارد. هزینه کفپوش های صنعتی فقط شامل هزینه مواد اولیه آن و هزینه های اجرا و نصب آن نمی شود. بلکه باید هزینه های نظافت، نگهداری، تعمیر خرابی های احتمالی و حتی تعویض سطح را نیز در نظر داشت.علاوه بر هزینه های مواد اولیه و اجرا، باید هزینه زمان های از دست رفته برای اجرای کفپوش را نیز در نظر داشت. از میان کفپوش های صنعتی، کفپوش های PMMA سریع ترین زمان برای اجرا و یا ترمیم را دارند.

شرایط محیطی در محل اجرای کفپوش صنعتی

شرایط محیطی مختلف تأثیرات متفاوتی بر کفپوش های رزین صنعتی خواهند داشت. به عنوان مثال کفپوش های پلی اورتان مقاومت بسیار خوبی در برابر دمای بالا و گرمای مستقیم دارند؛ در نتیجه برای محیط های بسیار گرم مناسب می باشند.

کفپوش های PMMA بسیار با دوام بوده و در برابر خراشیدگی مقاوم هستند؛ همچنین با توجه به اینکه این مدل نسبت به سایر انواع کفپوش ها راحتتر تعمیر می شود، برای مکان هایی که با انواع ترافیک عبوری مواجه هستند و شرایط جوی متنوعی دارند، مناسب می باشند.

کفپوش های پلی اورتان در برابر اشعه ماوراء بنفش مقاوم می باشند. یعنی در صورت قرار گرفتن در معرض آفتاب، رنگ آن زرد نمی شود، اما کفپوش اپوکسی فاقد این خاصیت است و به مرور زمان در اثر نور آفتاب تغییر رنگ می دهد.

رنگ مورد نظر برای کفپوش صنعتی

وقتی بحث نظافت و نگهداری یا بحث نور و راحتی یک محیط کاری پیش می آید، مسئله رنگ اهمیت پیدا می کند. اگر فضای مورد نظر شما نور طبیعی کمی داشته باشد، با یک رنگ ملایم می توانید آن را بزرگ تر و روشن تر جلوه دهید؛ که در نهایت منجر به محیط دلپذیرتری می شود.

همانطور که می دانید نبود نور طبیعی در محیط های کاری، به مرور زمان باعث افسردگی می شود، پس بهتر است با انتخاب رنگ نامناسب، شرایط را برای کارکنان بدتر نکنیم. رنگ های درخشان و خاص مانند زرد یا قرمز ممکن است در ابتدا جالب به نظر برسند اما به مرور زمان برای چشم خسته کننده می شوند. البته رنگ هایی مانند زرد یا قرمز نیز کاربردهای خاص خود را دارند و در کل نمی توان گفت که رنگهای نامناسبی هستند.

پرداخت (finish) سطوح کفپوش صنعتی

برای انواع سطوح با کاربردهای مختلف، پرداخت های متفاوتی وجود دارد. استفاده از روکش های ضد لغزش برای ایمنی محل کار به ویژه در شرایط مرطوب، الزامی است. همچنین روکش هایی برای جلوگیری از خرابی های ناشی از تردد وسایل نقلیه سنگین یا جلوگیری از آسیب های ناشی از مواد شیمیایی، وجود دارد.
پرداخت های انعطاف پذیر برای جلوگیری از خراش های کوچک بسیار مهم و لازم است.

پرداخت های مقاوم در برابر رطوبت برای جلوگیری از ورود رطوبت به سطح و جلوگیری از خرابی های ناشی از آن لازم می باشند. نفوذ رطوبت در کفپوش، منجر به کپک زدگی و رشد قارچ می شود.برای صنایع غذایی که در آن نظافت ضروری است، باید از پرداخت های بهداشتی استفاده نمود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>