اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

کفپوش آنتی استاتیک

تقریبا هر گونه حرکت در یک محیط باعث ایجاد الکتریسته ساکن می شود. این حرکت می تواند شامل یک راه رفتن ساده بروی فرش، حرکات روزانه وسایل نقلیه سبک و سنگین در یک انباری یا حرکت های مکرر یک دستگاه خودکار در یک کارخانه باشد.حداکثر مقدار الکتریسیته ساکن زیر 3500 ولت است. اما نکته ای که اهمیت دارد این است که این الکتریسیته توسط انسان قابل تشخیص نیست؛ بنابراین از بسیاری از خطرهای احتمالی ناشی از شارژ الکتریکی اطلاعی نخواهد داشت.

شارژ الکتریکی می تواند تأثیرات مخربی در محیط های حساسی چون صنایع الکترونیکی، صنایع نظامی، صنایع شیمیایی، صنایع الکترو مخابراتی، صنایع خودروسازی، هوافضا، کارخانجات دارویی و بهداشتی و برخی صنایع غذایی داشته باشد. در چنین محیط های حساسی برای پوشش کف بهتر است از کفپوش های اپوکسی آنتی استاتیک استفاده گردد. کفپوش های آنتی استاتیک معمولا حاویلایه های رسانا هستند که باعث تخلیه بارهای الکتریکی می شوند.

در واقع کف های آنتی استاتیک الکتریسیته ساکن را از طریق کف به زمین منتقل می کنند. کف های آنتی استاتیک با انتقال الکتریسیته ساکن موجود در محیط کار، مانع انفجار و آتش سوزی می شوند در نتیجه برای محل هایی که در آن مواد و مصالح اشتعال زا به کار می روند، مناسب خواهند بود.

در واقع این کف ها ریسک خسارات مالی پرهزینه و خسارات جانی را کاهش می دهند. برای داشتن یک سطح آنتی استاتیک با کارایی بالا، داشتن یک زیرساخت با کیفیت، بسیار ضروری است. سطح بتنی زیرین باید سخت و محکم بوده و عاری از گرد و خاک، رنگ، آهک، گچ و هرگونه پوششی اضافی بروی آن باشد.

انواع کفپوش های آنتی استاتیک

  • کفپوش رسانا(conductive systems)
  • کفپوش پراکنده ساز الکتریسیته(diddipative flooring)

جهت تعیین نوع مناسب، باید کاربری صنایع مورد نظر، و میزان تولید الکتریسته ساکن در آن و پیامدهای احتمالی ناشی از شارژهای الکتریکی را در نظر داشت.مقاومت کفپوش های آنتی استاتیک با واحد اُهم نشان داده می شود. دو نوع کفپوش آنتی استاتیک ذکر شده دارای مقاومت های متفاوتی هستند.

نوع اول یعنی کفپوش های رسانا دارای حداکثر مقاومتی 1 میلیون اُهم و نوع دوم مقاومتی بین 1 میلیون تا 1 بیلیون اُهم هستند. به زبان ساده مقاومت بالاتر به معنی رسانایی کمتر است؛ اما به این معنی نیست که لزوما مقاومت کمتر گزینه مناسب تری برای کفپوش های آنتی استاتیک است؛ درواقع انتخاب کفپوش مناسب به نیازهای صنعت مورد نظر بستگی دارد. به عنوان مثال از کفپوش های رسانا نباید در مراکز مخابراتی یا کنترل پرواز استفاده شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>