اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


کفپوش آنتی استاتیک


1- آماده سازی سطح

ابتدا سطح بتن باید با استفاده از مواد چربی زدا، از هرگونه مواد زائدی همچون واکس، چربی، موم و سایر آلودگی ها پاک و خشک شود. حداکثر رطوبت باقی مانده می تواند 5% باشد. سپس سطوح آلوده بتن با استفاده از دستگاه های گریندر و شات بلاست پاکسازی می گردد. در مرحله بعد گرد و خاک باقی مانده توسط جاروهای برقی جمع آوری و پاک می شود. در این مرحله سطح باید کاملا تمیز و عاری از هر گرونه گرد و خاکی باشد.

2- بتونه کاری (Priming)

در مرحله دوم ملات بتونه (پرایمر) باید آماده گردد. این ملات باید به آرامی مخلوط گردد و حداقل 4 دقیقه همزده شود. سپس ملات بتونه بروی سطح خشک بتن (2/0 تا 25/0 کیلوگرم بر مترمربع) اجرا می گردد.

3- اجرای نوار مسی

در مرحله سوم یک نوار مسی بروی لایه بتونه قرار داده می شود. نوارهای مسی در فاصله 1 تا 4 متری از یکدیگر جاگذاری می شوند. در مجاورت دیوارها، نوار مسی باید در فاصله حدودی 15 سانتی از دیوار قرار داده شود. در نهایت نوار مسی باید به بیرون از اتاق مورد نظر کشیده شود و با زمین تماس پیدا کند.

4- روکش پایه

بعد از خشک شدن لایه بتونه که معمولا 6 تا 8 ساعت طول می کشد، روکش دیگری بروی نوارهای مسی قرار می‌گیرد. این روکش سیاه رنگ دارای خاصیت خودتراز شوندگی (self leveling) است و پستی و بلندی های ناشی از نصب نوارهای مسی را برطرف می کند.

5- روکش نهایی

در مرحله آخر روکش نهایی اپوکسی اجرا می گردد. این روکش نیز دارای خاصیت خودتراز شوندگی است. روکش نهایی بعد از خشک شدن لایه زیرین، اجرا می گردد. لازم به ذکر است قبل اجرای روکش نهایی باید از تمیز بودن سطح مطمئن بود. رنگ های متنوعی برای لایه روکش وجود دارد و به نوع کاربری محلی که در آن اجرا می گردد بستگی دارد.

نکته در مورد کف های آنتی استاتیک

امروزه نوع جدیدی از کفپوش های آنتی استاتیک در بازارهای جهانی عرضه شده است. کف های پراکنده ساز الکتریسیته بر پایه رزینِ PMMA گزینه بسیار مناسبی برای طیف وسیعی از نیازهای کفپوش های آنتی استاتیک است.در کفسازی آنتی استاتیک پیشین از یک لایه پرایمر، یک لایه مس و یک لایه روکش نهایی استفاده شده است.

لایه روکش نهایی در این نوع کف سازی ها به مدت زمان زیادی برای سخت شدن نیاز دارد، در صورتیکه در ورژن PMMA، از یک پودر آنتی استاتیک در لایه روکاری استفاده شده است که در مدت زمان یک ساعت سخت می شود. بعد از این زمان کوتاه، کف قابل استفاده است.

علاوه بر این خاصیت، از مهم ترین خواص کفپوش های PMMA، قابلیت تعمیرات راحت آن است. در صورت وقوع خرابی جهت تعمیر این نوع کف ها، دیگر نیاز به تعویض کل سطح نیست و تنها می توان محل مورد نظر را تعویض و تعمیر نمود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>