اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

بتن اماده

بتن آماده، ترکیبی از ملات و سنگدانه است. ملات شامل سیمان و آب است که لابه لای سنگدانه های ریز  و درشت را پوشانده و به این ترکیب انسجام بخشیده است. در واقع سیمان باعث چسبندگی توده بتن می شود. بتن ترکیبی قوی و تطبیق پذیر است که در برابر آب، آتش و تغییرات جوی مقاوم می باشد. بتن آماده در مقایسه با سایر اجزای ساختمان از جمله چوب، فلزات، آسفالت و غیره دارای طول عمر بیشتری است.

بتن های آماده جهت استفاده در موارد گوناگون دارای رده بندی های متفاوتی هستند. با این حال همه مخلوط های بتن آماده باید دارای پایداری یا اسلامپ قابل قبولی باشند. مقاومت بتن بستگی به نسبت سیمان، سنگدانه های ریز و درشت، آب و افزودنی ها دارد. با این حال نسبت آب به سیمان مهم ترین عامل در مقاومت بتن است. هر چه نسبت آب به سیمان کمتر باشد، مقاومت فشاری بتن بیشتر خواهد بود. افزایش آب مصرفی در بتن آماده به منظور روان نمودن بتن، باعث کاهش مقاومت فشاری آن می شود.

تجهیزات ساخت بتن

بتونیر: دستگاهی است که دارای مخزن دوار است و عمل ترکیب مواد تشکیل دهنده بتن را انجام می دهد. این دستگاه دارای ظرفیت ها و فرم های مختلف است. جهت تولید بتن از بتونیر با سرعت بالا استفاده می شود.

ماشین بتن ساز مرکزی: از این ماشین در ساختن بتن با حجم زیاد برای تونل سازی و سد سازی استفاده می شود. این ماشین در مرکز تهیه بتن نصب شده و عمل اختلاط را انجام می دهد.

تراک میکسر: یک کامیون با یک مخزن دوار حمل بتن است که در حین حمل، عمل اختلاط بتن را انجام می دهد. در صورت وجود فاصله بین مرکز بتن سازی و محل تخلیه بتن از تراک میکسر جهت اختلاط و حمل بتن استفاده می شود. این نوع کامیون باید به شمارشگر تعداد چرخش مخزن مجهز باشد.

سرعت چرخش استاندارد مخزن این نوع کامیون در حدود 12 الی 18 دور در دقیقه است. همچنین حداکثر میزان بتن وارد شده در مخزن نباید بیشتر از 63 درصد ظرفیت مخزن تراک میکسر باشد.تراک میکسر جهت حمل بتن آماده تا مسافت 40 کیلومتری در مدت زمان حداکثر یک و نیم ساعت مورد استفاده قرار می گیرد.

بتن آماده چگونه تولید می شود؟

بنا بر تعریف، بتن آماده بر اساس استاندارد بتن آماده، بتن در حالت خمیری است که به تازگی اختلاط شده و با دارا بودن ویژگی های درخواستی خریدار به سه شیوه به خریدار تحویل داده می شود:

نخستین نوع بتن آماده، اختلاط کامل در ایستگاه مرکزی

این نوع بتن آماده با تجهیزات مخلوط کن ثابت، در ایستگاه مرکزی و مطابق با استاندارهای تعریف شده تولید می شود. در نهایت قابل انتقال به محل کارگاه های عمرانی یا روسازی بتنی راه است.

دومین نوع بتن آماده، اختلاط ناتمام در ایستگاه مرکزی

این نوع بتن آماده مانند نوع نخست توسط مخلوط کن ثابت در ایستگاه مرکزی مخلوط شده، با این حال عمل اختلاط در کامیون مخلوط کن حمل بتن و در حین حمل کامل می شود. در نهایت نیز به محل کارگاه های عمرانی یا روسازی بتنی راه تحویل داده می شود.

سومین نوع بتن آماده، اختلاط کامل در مخزن کامیون مخلوط کن حمل بتن

عملیات اختلاط این نوع بتن به طور کامل در مخزن کامیون مخلوط کن حمل بتن و در حین حمل صورت می پذیرد. در آخر نیز مانند موارد قبل به محل کارگاه های عمرانی یا روسازی بتنی راه تحویل داده می شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>