اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

کف کاذب چیست؟

کف کاذب به محصولی اطلاق می شود که مانند سقف کاذب، بر روی سازه و ساختمان های آماده اجرا می شود. این محصول با استفاده از پایه هایی با ارتفاع مورد نظر، بر روی کف اصلی قرار گرفته و اجرا می شود. از کف کاذب برای ایجاد ارتفاع سطح برای افراد در حال تردد استفاده می شود.

در اصل نام معادل این محصول " کف بلند شده " است که در ایران با توجه به شباهت نحوه به کارگیری آن با سقف کاذب، به اصطلاح با این نام شناخته شده است. اولین کاربرد این محصول، نیاز به بستر مناسب ساختمان ها و مراکز صنعتی برای پوشش دهی و پنهان سازی کابل های ارتباطی و سیم ها و دیگر الحاقات ماشین های صنعتی بود.

محصول ذکر شده الحاقات را به روش مناسب از زیر خود عبور می دهد و علاوه بر این امکان دسترسی آسان در صورت نیاز و در مواقع ضروری (بازدید، تعمیر وسایل و دستگاه ها) را فراهم می کند. ارتفاع حاصل از این کف کاذب، بین 10 تا 150 سانتیمتر است. از فضای حاصل در بین این محصول و کف اصلی برای نگه داری و عبور مواردی نظیر لوله های آب گرم و یا سرد، سیم های برق و یا کابل های ارتباطی، انتقال هوا و موارد مشابه دیگر استفاده می شود.

کف کاذب چیست؟

کف کاذب متشکل از سه بخش تایل، پایه و استرینگر در ساختار خود است. در ساختار این محصول روکش ها و پوشش های متنوعی مانند PVC، لمینت های H.P.L، پارکت، کفپوش های صنعتی، آنتی استاتیک و موارد دیگر وجود دارد. کف کاذب می تواند از مواد و قطعات نسوز و مستحکمی مانند فلزات ساخته شود. عمده ترین متریال فلزی مورد استفاده برای کف کاذب، آلومینیوم و فولاد است. ابتدایی ترین و عمده ترین کاربرد این محصول به دو جمله خلاصه می شود.

  • ایجاد محل مناسب برای عبور و نگه داری منصوبات و الحاقات مکانیکی و برقی دستگاه ها و امکان دسترسی آسان به آن ها
  • سبک سازی ساختمان به منظور کاهش وزن وارده ناشی از وسایل و دستگاه ها بر روی بار کلی ساختمان

کاربرد کف کاذب

عمومی ترین و پایه ای ترین کاربرد کف کاذب، ایجاد ارتفاع مناسب برای سطح محیط مورد نظر است. کاربرد ذکر شده بیشتر در ساختمان کارخانه ها و مکان هایی با کاربرد صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد که از این طریق، ابزار آلات مکانیکی و برقی در ارتفاع مناسبی قرار می گیرند و امکان به کارگیری و دسترسی به آن ها فراهم می شود. در نمونه های جدید این کف الحاقی، امکان گرمایش از کف فراهم شده است و همچنین امکان انتقال آب های سطحی و کاهش رطوبت محیطی را نیز فراهم کرده اند.

استفاده از امکان گرمایش کفی این محصول باعث می شود که ساختمان ها دیگر نیازی به انواع وسایل گرمایشی از قبیل شومینه ها، بخاری ها و موراد دیگر را نداشته باشند. علاوه بر این، به علت نوع ساختار کف کاذب، گزینه مناسبی برای سبک سازی ساختمان مورد نظر به حساب می آید که برای ساختمان های صنعتی با ابزار آلات سنگین، گزینه مناسبی محسوب می شود. این محصول قادر است ناهمواری های کف اصلی ساختمان را پوشش دهی کند و دیگر نیازی به نصب کفپوش های دیگر مثل کفپوش اپوکسی، چوبی، چرمی و مدل های دیگر نمی باشد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>