اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

فرش هند تاف

این روزها، با گسترش صنعت و تجارت و خلق نسل جدیدی از فرش ها، تغییرات مهمی هم در حوزه انتخاب و خرید فرش اتفاق افتاده است. بسیاری از آدم ها، خصوصا نسل های جدید و جوان تر، سبک های جدیدی از فرش و قالی را انتخاب می کنند.

این سبک ها با زندگی مدرن و ابزار و وسایل جدید، کاملا هم خوانی دارند و زیبایی آن را چندین برابر می کنند. اگرچه فرش های ایرانی با بافت سنتی و طرح های مرسوم، همچنان طرفداران خودش را دارد و در صدر قالی های محبوب نشسته است، اما امروزه فرش های هند تافت و فرش های مراکشی نیز محبوبیت ویژه ای یافته اند.این ها نوعی از قالی بسیار زیبا، سبک و کاربردی هستند که با فضای آپارتمانی امروز بسیار سازگارند.

فرش هند تافت چیست؟

فرش هند تافت یکی از پرطرفدارترین انواع فرش در میان افراد مختلف است. این فرش را با نام فرش نیمه دست بافت هم می شناسند که اغلب از الیاف پشم یا نخ اکریلیک درجه یک بافته می شوند.فرش مراکشیفرش های هند تافت یا نیمه دست بافت، با دست، اما بدون گره بافته می شود. بنابراین اگر به این فرش نگاه کنید، بسیار شبیه به فرش دستباف است.

ویژگی های فرش هند تافت

از آنجایی که این نوع از فرش بدون گره آماده می شود، بافت و آماده سازی آن بسیار سریعتر از فرش های دستباف صورت می گیرد. همچنین قیمت پایین تری دارند و قیمت نهایی محصول چندان زیاد نیست. با این وجود، فرش هایی از این نوع، طول عمری طولانی دارند که معمولا بین 12 تا حدود 20 سال ماندگار هستند. این ماندگاری در حالیست که از فرش خود، در محل های پر رفت و آمدی همچون اتاق نشیمن، آشپزخانه و یا راهرو استفاده کنید.

فرش هند تافت به دلیل نوع جدید و جذابی که دارد، جزو فرش های مدرن به شمار می رود. ظاهر زیبا و ساده، طرح های جدید و متنوع و رنگ های زنده را می توانید در این نوع فرش به خوبی ببینید.قطعه بندی ها و طرح های پازلی و سفارشی هم با فرش های نیمه دستباف به خوبی قابل اجراست. بنابراین بسیاری از افراد، طرح های مورد نظرشان را برای پیاده کردن روی فرش ها سفارش می دهند.

استفاده از فرش هند تافت چه فوایدی دارد؟

مقرون به صرفه

  • همانطور که اشاره کردیم، به جهت آنکه فرش های نیمه بافت را بدون گره می بافند، با سرعت بیشتری آماده می شوند. این اتفاق باعث می شود که هزینه نهایی تولید فرش ها کمتر شود و از این نظر بسیار مقرون به صرفه است.

کیفیت بالا

  • کیفیت این فرش ها بسیار بالاست. چراکه از الیاف مرغوبی همچون پشم بافته می شوند. بنابراین کارایی خوبی دارند و بهترین نوع فرش، خصوصا در محل های پررفت وآمد به شمار می روند.

شباهت به فرش دستبافت

  • بسیاری از افراد، علی رغم آنکه علاقه زیادی به فرش دستباف دارند، از نظر هزینه ای نمی توانند آن را تهیه کنند. بنابراین فرش و قالی هند تافت، به جهت شباهت زیاد به فرش دستباف، بهترین انتخاب برای دستباف پسندان است.

روش بافت فرش هند تافت

این نوع از فرش ها را با دستگاه خاصی به نام Tufting gun می بافند. برای تهیه فرش نیمه دستباف، ابتدا طرح مورد نظر را روی زمینه پود می اندازند. سپس به وسیله دستگاه مخصوص، گلوله های پشم را به داخل نخ پود هدایت می کنند و بیرون می کشند. با این روش، رفته رفته طرح و نقش فرش هم نمایان می شود.

پس از آنکه کار بافتن به پایان رسید، برای محکم کردن بافت، پارچه ای را به پشت زمینه فرش می چسبانند. این کار را با چسب لاتکس انجام می دهند و به این وسیله، دوام فرش تضمین می شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>