اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

فرش چاپی

در صنعت تولید فرش، مدل های مختلفی وجود دارد که می توان به موکت های تافتینگ، فرش های دست بافت و ماشینی و فرش های چاپی اشاره کرد و هر یک از آن ها با توجه به سلیقه و انتخاب خریدار، زینت بخش فضای مورد نظر می شود.

موکت های تافتیگ نوعی کفپوش هستند که نخ های خاب به کمک سوزن های مخصوص و به صورت حلقه از بین ساختار منسوج زمینه عبور می کنند؛ در نهایت برای تثبیت نخ های خاب، به پشت این موکت ها چسب و مواد تثبیت کننده می زنند. در این نوع کفپوش، رنگرزی نخ های خاب به روش رنگرزی دوک یا بوبین صورت می گیرد.

فرش های دست بافت و ماشینی نوع دیگری از کفپوش های بافته شده هستند که نخ های خاب رنگی به کمک تکنیک ها و گره های متفاوتی روی ساختار زمینه فرش بافته می شوند. این نوع فرش ها دارای ظاهری زیبا و در عین حال قیمت بالا هستند.

در کنار فرش ها و موکت های تافتینگ که از نخ رنگی برای بافت نخ های خاب استفاده می شود، فرش های چاپی نوعی دیگر از کفپوش های موجود در بازار هستند. در این مدل، فرش و موکت به صورت ساده و به صورت تک رنگ بافته می شوند و در قسمت تکمیل، عملیات چاپ به روش صفحات رنگی screen printing (چاپ تخت یا روتاری) و یا دیجیتال بر روی آن ها صورت می گیرد. این نوع فر ش ها از جهت طراحی و رنگ بسیار انعطاف پذیر هستند.

مزیت فرش های چاپی این است که به دلیل بافت تک رنگ، نیاز به استفاده از سیستم ژاکارد نبوده و بافت فرش با سیستم دابی امکان پذیر است که فضای کمتری نیز اشغال می کند. همچنین به دلیل تک رنگ بودن این نوع فرش، تعداد توقفات دستگاه برای تعویض نخ های رنگی کاهش می یابد.فرش های چاپی در مقایسه با فرش های ماشینیِ مشابه از نظر تعداد تراکم بافت و طرح، وضوح تصویر بهتر و شفاف تری دارند که ناشی از تراکم رنگی بالای آن ها است.

تفاوت دیگری که معمولا بین فرش ماشینی و فرش چاپی دیده می شود آن است که در فرش های ماشینی کل ریشه رنگ می شود در حالی که در فرش های چاپی تنها سطح ریشه، رنگ را به خود می گیرد.شرکت زیمر در حوزه ی تولید سیستم های چاپ بر روی فرش، جزء شرکت های پیشتاز بوده و به تولید این نوع دستگاه ها به روش های چاپ تخت، روتاری و دیجیتال کروموترونیک و کروموجت پرداخته است.

در چاپ های اسکرین، صفحات طرح دار و رنگی در تماس با فرش قرار می گیرد و رنگ با توجه به طرحی که روی صفحات تعبیه شده، روی سطح فرش می نشیند.در دستگاه های کروموترونیک و کروموجت که به روش دیجیتال عمل می کنند، تزریق رنگِ نازل ها با کامپیوتر کنترل می شود. در این سیستم ها با توجه به طرح، سیگنال های دیجیتالی به نازل های رنگی داده شده و در نهایت رنگ مورد نظر به سطح فرش تزریق می شود.با توجه به نوع چاپی که قرار است بر روی فرش صورت گیرد، می توان از سیستم های چاپ ذکر شده، استفاده کرد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>