اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


معرفی فرودگاه بورگاس:
امروز می خواهیم شما را با یکی از فرودگاه های دیگر کشور بلغارستان آشنا نماییم، فرودگاه بورگاس (Burgas Airport).

این فرودگاه در منطقه ی بورگاس و در جنوب شرقی کشور بلغارستان قرار گرفته است و دومین فرودگاه بزرگ این کشور می باشد.

فرودگاه بورگاس در فصل تابستان و زمان هایی که گردشگران به این کشور سرازیر می شوند، تبدیل به یکی از فرودگاه های پر تردد این کشور می گردد

تاریخچه ی ساخت و سرگذشتی که برای فرودگاه بورگاس ذکر می کنیم کمی با دیگر فرودگاه هایی که تا به حال از آن ها صحبت کرده ایم، متفاوت است. فرودگاه بورگاس در 1937 ساخته شد اما نه به صورت معمولی!

در تاریخ 27 ژوئن سال 1937 بود که شرکت فرانسوی سیدنا (CIDNA) که البته در حال حاضر بخشی از شرکت بزرگ هواپیمایی ایرفرانس است، تصمیم گرفت تا با انتخاب منطقه ای در بورگاس، یک سایت هوایی که پایه های کارکرد آن بر روی ارتباطات رادیویی بود را احداث نماید و برای ساخت آن با دولت بلغارستان وارد مذاکره شد و بالاخره توانست تا قراردادی را با مسئولین ذی ربط بلغاری امضا نماید.

البته یکی از بندهای جالبی که در این قرارداد ذکر شده است این است که صراحتا این موضوع ذکر شده که تمامی کارکنان فرودگاه بورگاس باید بلغاری باشند.

این فرودگاه ساخته شد و بالاخره در تاریخ 29 ژوئن سال 1947 شرکت های هواپیمایی همچون بلغاری ارلاین و بلکینا ایرویز توانستند پروازهای داخلی را زا بورگاس، پلویدف و صوفیا را با استفاده از هواپیماهای همچون جانکرز به فرودگاه بورگاس و یا حتی بالعکس انجام دهند.

در سال های منتهی به دهه های 60 و 70 بود که با ساخت باندی بتنی و بزرگ تر از باند قبلی، گسترش و نوسازی فرودگاه آغاز شد. فرودگاه بورگاس مصادف با سال 1970 میلادی بود که با دارا بودن 45 مقصد پروازی خارجی توانست به یک فرودگاه بین المللی تبدیل شود.

پس از این که توجه گردشگران در سراسر جهان به بلغارستان و جاذبه هایش جلب شد و همچنین توجه مسئولان گردشگری بلغارستان به چشم انداز طولانی مدت و عمیق تر همراه گشت، ترافیک هوایی در این منطقه بسیار بالا رفت.

با توجه به این که این فرودگاه در شهر بورگاس قرار گرفته و این شهر هم در واقع یک استراحتگاه ساحلی در جنوب بلغارستان به شمار می رود، استقبال ازر این فرودگاه بیشتر و بیشتر شد.

با توجه به همین استقبال ها، افراد و البته مجامع زیادی همچون خودِ مسئولان دولت بلغارستان برای سرمایه گذاری در این فرودگاه بیش از پیش مشتاق شدند.

در ژوئن سال 2006 میلادی بود که دولت بلغارستان با همکاری چندین مجمع فرودگاهی بین المللی از جمله فرودگاه بین المللی فرانکفورت، 500 میلیون یورو برای توسعه و بهسازی فرودگاه بورگاس اختصاص داد. البته دولت بلغارستان در ادامه ی این پروژه با شرکت های مختلف دیگر نیز همکاری کرد.

در آخر این طرح که تنها 2 سال نیز طول کشید، 403 میلیون یورو را برای فرودگاه بورگاس در نهایت خرج نمود. قرار بر این شده است که بر اساس مفاد این قرارداد 60 درصد از سرمایه ی هر کدام از شرکت هایی که در این طرح سرمایه گذاری کرده اند، از عواید این فرودگاه به آن ها بازگردانده شود.

همچنین تمامی شرکای این فرودگاه در سود 35 سال آینده ی این فرودگاه سهیم هستند. در طی این بازسازی ها در فرودگاه بورگاس، ترمینال ها، وسایل حمل و نقل برای مسافران، تجهیزات ترمینال برای مسافرین و مراجعین و برخی دیگر از امکانات و تکنولوژی های روز دنیا در این فرودگاه بهبود یافته است. در سال 2012 این فرودگاه شاهد یک حمله ی تروریستی نیز بوده است.

فرودگاه بین المللی بورگاس در جنوب شرقی کشور بلغارستان و نزدیکی شمال منطقه ی بورگاس و در سارافو گرفته است.

فاصله ی این فرودگاه از مرکز شهر در حدو 10 کیلومتر است. این فرودگاه همانطور که گفتیم به خاطر موقعیت ساحلی شهری که در آن قرار دارد در فصل تابستان بسیار پر مسافر می شود و ترافیک هوایی بسیار بالایی دارد.

با توجه به آمار رسمی که از این فرودگاه منتشر شده، در سال 2017 این فرودگاه نزدیک به 3 میلیون نفر مسافر خارجی در خود داشته است که این عدد در مقایسه با سال گذشته یعنی سال 2016 میلادی بیش ار 3.5 درصد افزایش داشته است.

اطلاعات فرودگاه بورگاس:

  • نام فرودگاه بورگاس: Burgas Airport.
  • کد یاتا: BOJ.
  • کد ایکائو: LBBG.
  • نوع فرودگاه: همگانی.
  • ارتفاع از سطح دریا: 41 متر.
  • ترمینال ها: 2 ترمینال مجزا از یکدیگر.

ترمینال های فرودگاه بورگاس:
فرودگاه بوگاس دارای 2 ترمینال است. ترمینال قدیمی این فرودگاه درسال 1950 ساخته شده است ولی در سال 1950 میلادی مجددا مورد بازسازی قرار گرفته شد. این ترمینال تمامی امور مسافران را از جمله ی دروازه ی خروجی اصلی این فرودگاه است.

ترمینال شماره ی 1 امور اداری را مدیریت می نماید. ترمینال شماره ی 1 مجهز به 31 گیت چک این، 9 خط امنیتی می باشد. ترمینال شماره ی 2 نیز در دسامبر سال 2011 ساخته شد.

این ترمینال به گونهای ساخته شد که در سال نزدیک به 3 میلیون نفر مسافر را با در اختیار گذاشتن بهترین امکانات موجود پذیرش نماید. این ترمینال در سال 2013 تکمیل شده و از همان زمان نیز مورد استفاده قرار گرفته است.

راه های دسترسی به فرودگاه بورگاس:
برای این که از فرودگاه بورگاس به مرکز شهر و یا مقصدهای دیگر بروید کافیست تا از اتوبوس و یا تاکسی استفاده نمایید. هم اتوبوس در ترمینال های این فرودگاه حضور دارد و هم تاکسی، آن هم به هر مقصدی که بخواهید.

امکانات فرودگاه بورگاس:
در فرودگاه بورگاس و در ترمینال های آن، مسافران می توانند از امکاناتی همچون رستوران ها و کافه ها، فروشگاه های خرید سوغاتی، کابین مخصوص افراد سیگاری، چک این مجزا، اینترنت پر سرعت و رایگان و بسیاری از امکاناتی که باعث راحتی مسافرین این فرودگاه در هنگام حضورشان می گردد را در اختیارشان قرار دهد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>