اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

فرودگاه ایبیزا

معرفی فرودگاه ایبیزا:
امروز می خواهیم تا یکی از فرودگاه ها کشور اسپانیا را به شما معرفی نماییم، فرودگاه ایبیزا (Ibiza Airport). این فرودگاه در بین دو جزیره ی اسپانیایی جزایر بالئاری و ایبیزا قرار دارد. فرودگاه ایبیزا در فصل های گردشگری به یکی از پر رفت و امدترین فرودگاه های کشور اسپانیا تبدیل می گردد.

این فرودگاه در ابتدا برای اولین بار در جنگ داخلی اسپانیا مورد استفاده قرار گرفت و به عنوان یک فرودگاه موقت تأسیس شد.

بعد از گذر از دوران جنگ داخلی نیز تنها برای مواقع اضطراری جنگی و یا دیگذر موارد مورد استفاده قرار می گرفت. زمانی که این فرودگاه به کاربری امروزه ی خود درآمد، مصادف با سال 1940 بود که از این سایت پروازی برای برخی از پروازهای داخلی و بین المللی توریستی مورد استفاده قرا گرفت اما در سال 1951 این فرودگاه به صورت کامل تعطیل شد!

این فرودگاه به مدت 8 سال تمام بسته بود و از ان در هیچ زمینه ای استفاده نمی شد تا این که بالاخره در سال 1958 بازسازی فرودگاه برای مقاصد و بازار گردشگری هوایی از سوی مسئولان اسپانیایی آغاز گشت.

این فرودگاه برای استفاده ی مشترک بین جزایر بالئارا و ایبیزای معروف، مخصوصا برای پذیرش پروازهای اروپایی مورد بازسازی و استفاده ی مجدد قرار گرفت.

بالاخره در تاریخ 1 آوریل سال 1958 بود که این فرودگاه با پروازهای مقاصد داخلی همچون: پالما، بارسلونا، والنسیا و مادرید مجددا پس از بازسازی، مورد استفاده قرار گرفته شد.

این فرودگاه پس از بازگشایی مجدد به سرعت شروع به پیشرفت و گسترش در زمینه ی کاری خود در پیرش پروزاهای توریستی شد. فروگاه ایبیزا تا اوایل دهه ی 1990 میلادی با گسترش طول و پهنای باند پرواز خود، راه اندازی ایستگاه راه آهن اختصاصی برای مسافران فرودگاه خود، اضافه کردن امکانات متنوع به ترمینال های مسافربری، … و همچنین اضافه کردن امکانات و بسیاری از موارد دیگر پله های ترقی در صنعت هواپیمایی توریستی را به سرعت پیمود.

این پیشرفت به گونه ای بود که تا سال 1990، این فرودگاه به گنجایش پذیرش 3.6 میلیون نفر مسافر در سال رسید. فرودگاه ایبیزا در سال 2011 ببیش از 5.6 میلیون نفر مسافر را از مقاصد مختلفی که به این فرودگاه پرواز داشته اند به مقاصد مختلف هم جا به جا و هم پذیرش نمود.

به طور مثال اگر به آمار و ارقام میزان گردشگران این فرودگاه، در مقایسه با سال 2010، 11.9 درصد افزایش یافته است و البته این آمار هم اکنون نیز بسیار افزایش چشمیری داشته است.

در همان سال، 61 هزار پرواز در این فرودگاه صورت گرفته است. فرودگاه ایبیزا در 7.5 کیلیومتری جنوب غربی شهر ایبیزا و در نزدیکی ساحل معروف سان خوزه قرار گرفته است.

این فرودگاه عمدتا توسط گردشگران درماه مه تا اکتبر که فصل گردشگری ایست، بسیار شلوغ می گردد. در زمان های دیگر عمدتا پروازهای داخلی از مقاصد اصلی اسپانیا مانند شهرهای مادرید، بارسلونا و همچنین مالورکا به این فرودگاه صورت می پذیرد.

ترافیک بین جزیره های پرتردد اسپانیای علاوه بر در آمد ارزش افزوده ی سالانه پروازهای منظم داخلی برای این فرودگاه نیز حاصل می گردد.

البته ذکر این نکته بسیار ضروری است که برخی از پروازهای ارائه شده در فرودگاه ایبیزا صرفا فصلی هستند.

این پروازها عبارتند از: پروازهای مستقیم به دوبلین در ایرلند و یا پرواز به بازل- فرودگاه ولوز، پراگ، بروکسل، فرودگاه کلن بن و لندن- فرودگاه گاتویک. سایر پروازهایی که در تمام طول سال جاری هستند و دارای برنامه ی منظم عبارتند از: پرواز بارسلونا و مادرید، پاریس- فرودگاه شارل دوگل، ژنو، فرودگاه مینورکا و فرودگاه پالما د مایورکا، سویا و والنسیا، یا پروازهای به ونیز- فرودگاه تروویسو

اطلاعات فرودگاه ایبیزا:

  • نام فرودگاه ایبیزا: Ibiza Airport.
  • کد یاتا: IBZ.
  • کد ایکائو: LEIB.
  • نوع فرودگاه: همگانی.
  • ارتفاع از سطح دریا: 7 متر.
  • ترمینال ها: 1 ترمینال واحد.

ترمینال های فرودگاه ایبیزا:
فرودگاه بین المللی ایبیزا دارای یک ترمینال واحد در این فرودگاه می باشد. در این ترمینال هم پروازهای ورودی و هم پروازهای خروجی چه در سطح داخلی و چه در سطح بین المللی صورت می پذیرد. کلیه ی خدمات چک این، بازرسی، ارتباط با نمایندگان شرکت های هواپیمایی که در این فرودگاه حضور دارند، … و بسیاری از خدمات مخصوص مسافران در این ترمینال به صورت یکجا قرار گرفته است.

راه های دسترسی به فرودگاه ایبیزا:
پس از این که از تنها ترمینال این فرودگاه خارج شدید، می توانید از گزینه های مختلفی برای رسیدن به مقصد خود در ایبیزا و یا جزایر بالئارا استفاده نمایید. همه ی امکانات برای مسافرین این فرودگاه در زمینه ی حمل و نقل آسان و سریع وجود دارد.

در ابتدا این را باید بگویم که کابین اجاره ی اتومبیل در این فرودگاه وجود دارد و در صورتی که مسافری دارای گواهینامه ی بین المللی باشد، می تواند با اجاره ی یک ماشین در مدت مشخص و معلومی به راحتی وسیله ی نقلیه ی مورد نظر خود را به صورت شخصی داشته باشد.

در قسمت های قبل از وجود ایستگاه راه آهن در این فرودگاه خبر دادیم. بر این اساس به شما می گوییم که می توانید برای رسیدن به مقصد مورد نظر خود در هر کجای اسپانیا از ایستگاه راه آهن بروند.

اتوبوس هایی که در این فرودگاه حضور دارند از ساعت 6 صبح شروع به کار می نمایند و تا ساعات 12 شب نیز کار می کنند.

در آخر هم به تاکسی ها می رسیم. همانطور که می دانید استفاده از تاکسی ها یکی از آسان ترین و دم دستی ترین راه ها ممکن است و البته فرودگاه ایبیزا از این قائده مستثنی نیست.

امکانات فرودگاه ایبیزا:
در فرودگاه ایبیزا و در تنها ترمینالی که در این فرودگاه موجود است مسافران می توانند از امکاناتی همچون رستوران ها و کافه ها، فروشگاه های خرید سوغاتی، کابین مخصوص افراد سیگاری، چک این مجزا، اینترنت پر سرعت و رایگان و بسیاری از امکاناتی که باعث راحتی مسافرین این فرودگاه در هنگام حضورشان می گردد را در اختیارشان قرار دهد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>