اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

فرودگاه بین المللی لارناکا

معرفی فرودگاه بین المللی لارناکا:
 درباره ی یکی از فرودگاه های مهم و اصلی جزیره ی قبرس با شما صحبت کنیم، فرودگاه بین المللی لارناکا (Larnaca International Airport). این فرودگاه بین المللی در جنوب غربی شهر لارناکا قرار گرفته است.

فرودگاه بین المللی لارناکا که همانطور که از اسمش بر می آید در لارنکا و در 4 کیلومتری جنوب غربی لارناکا قرار گرفته است. این فرودگاه در سال 1974 پس از حمله به قبرس که توسط ترکیه در تاریخ 20 ماه ژوئیه ی همان سال صورت پذیرفت، افتتاح شد و توسعه یافت.

در واقع این حمله منجر به بسته شدن فرودگاه بین المللی نیکوزیا شد و همین مسئله باعث تا این فروگاه بسیار پیشرفت نماید. محلی که آن را برای ساختن فرودگاه بین المللی نیکوزیا در نظر گرفته بودند در واقع در نزدیکی دریاچه ی لارناکا قرار گرفته بود و در قبل ترها یعنی در سال های دهه ی 1930 به عنوان یک فرودگاه مورد استفاده قرار می گرفته است.

البته این فرودگاه را انگلیسی ها در قبرس به عنوان فرودگاهی نظامی در این شهر ساخته بودند ولی از آن برای مقاصد مسافربری و حتی در پاری از اوقات کارگو مورد استفاده قرار می داده اند. اما از این ها که بگذریم، فرودگاه بین المللی لارناکا به صورت فعلی را در تاریخ 8 فوریه ی سال 1975 با استفاده از امکانات محدود زیربنایی و همچنین با استفاده از مجموعه ای از پیش ساخته شده در لارناکا افتتاح کردند.

این فرودگاه با توجه به این که در ابتدا از امکانات کمی بهره می برد اما نقاط قوتی نیز در خود داشت. به طور مثال یکی از این امکانات را که می توانیم مثال بزنیم این است که سالن های جداگانه ای برای ورود و خروج به سالن های این فرودگاه وجود دارد. اولین هواپیماهایی که به این فرودگاه جدید راه پیدا کردند، هواپیمایهای شرکت های هواپیمایی همچون: قبرس ایرویز، بریتیش میدلند و المپیک ایرویز بوده اند.

در ابتدا باند فرودگاه بین المللی لارناکا برای هواپیماهای جت خیلی کوتاه بوده است ولی در سال های آتی این مشکل برای فرودگاه مرتفع گشت. با توجه به این که کشور قبرس یکی از مقاصد توریستی مهم در سراسر جهان است و ترافیک هوایی در این منطقه چنان در حال افزایش است که سالانه بیش از 5 میلیون مسافر در سال تنها برای مقاصد توریستی و گردشگری در سال به این فرودگاه می آیند. با توجه به هجوم گردشگران به این فرودگاه که دو برابر ظرفیت اصلی این فرودگاه بود در سال 1998، مناقصه ای برای توسعه ی این فرودگاه گذاشته شد.

در طی این مناقصه، ظرفیت این فرودگاه افزایش یافت. قبلا امکانات فنی فرودگاه در حد برج کنترل و امکانات اولیه ی یک فرودگاه معمولی بود اما در برنامه ی توسعه ی این فرودگاه، اجزای جدیدی همچون: برج کنترل جدید، ایستگاه آتش نشانی، توسعه و ساخت باند جدید و ساختمان دفاتر اداری جدید در آن بود. همچنین برای سهولت رفت و آمد و راه های دسترسی به آن بزرگراهی که به این فرودگاه نزدیک بود را توسعه دادند.

یکی دیگر از این برنامه های توسعه ای اجرا شده، ترمینال جدیدی بود که در غرب ترمینال قدیمی ساخته شد. البته ترمینال قدیمی که تا حدودی نیز تخریب شده بود را برای استفاده در زمینه ی بار و مرکز محموله مورد ترمیم و بازسازی قرار دادند که در نهایت این ترمینال در حال حاضر یک ترمینال خصوصی شده است و برای استفاده و بازدید اپراتورهای شرکت های هواپیمایی خصوصی و سران دولت و مهمانان مخصوص مورد استفاده قرار می گیرد.

با توجه به موقعیت جغرافیایی لارناکا و این فرودگاه در بین قاره های اروپا، آفریقا، روسیه و خاورمیانه به عنوان یک مرکز خط هوایی برای ترافیک و پرواز بین قاره ای بسیار مناسب است و امر پرواز را تسهیل می سازد. در حال حاضر بیش از 30 شرکت هواپیمایی مسافری و خدمات حمل و نقل داخلی، منطقه ای و بین المللی را این فرودگاه در خود جای داده است.

این فرودگاه بین المللی که همانطور که گفتیم در جنوب غربی لارناکا قرار گرفته است، دروازه ی اصلی بین المللی قبرس و یکی از 2 فرودگاه عظیم و بزرگ با کاربری تجاری در این کشور است.

اطلاعات فرودگاه بین المللی لارناکا
نام فرودگاه بین المللی لارناکا: Larnaca International Airport

کد یاتا: LCA

کد ایکائو: LCLK

نوع فرودگاه: همگانی

ارتفاع از سطح دریا: 3 متر

ترمینال های فرودگاه بین المللی لارناکا
همانطور در قسمت تاریخچه ی فرودگاه بین المللی لارناکا برای شما توضیح دادیم، این فرودگاه دارای یک ترمینال جدید است که با ترمینال قدیمی این فرودگاه جایگزین گشته و تمامی پروازهای ورودی و خروجی به فرودگاه بین المللی لارناکا به این ترمینال صورت می گیرد. البته یک ترمینال خصوصی به جای ترمینال قدیمی در فرودگاه وجود دارد که برای پروازها و اپراتورهای پروازی خاص را پذیرا است.

راه های دسترسی به فرودگاه بین المللی لارناکا
در زمان حاضر برای دسترسی به این فرودگاه می توان از ماشین، تاکسی و سیستم حمل و نقل عمومی و یا حتی شرکت های خصوصی را استفاده نمود. اگر می خواهید از تاکسی استفاده کنید، کافی است به جلوی درب ترمینال بروید و از تاکسی های رسمی فرودگاه و تاکسی های گذری استفاده نمایید.

حتی می توانید دراین فرودگاه از امکاناتی همچون اجاره ی ماشین البته در صورت داشتن گواهینامه ی بین المللی، استفاده نمایید. اتوبوسی هایی که مسافران را به مرکز شهر لارناکا برسانند نیز در این محوطه ی فرودگاهی حضور دارند.

امکانات فرودگاه بین المللی لارناکا
ابن فرودگاه با توجه به حجم مسافری که در سال می پذیرد یکی از فرودگاه های پر امکانات قبرس است. به طور مثال در این فرودگاه اینترنت پر سرعت رایگان، صندلی های مناسب، فروشگاه های خرید سوغاتی و یا دیگر ملزومات، رستوران ها مختلف بین المللی، محلی و حتی فست فود ها به همراه چندین کافه تریا، اتاق مخصوص استراحت، خدمات حمل بار، پلیس بین الملل، گیت های چک این مختلف، … و بسیاری از امکانات دیگر در دسترس مسافران قرار گرفته است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>