اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

فرودگاه بین المللی بدروم

معرفی فرودگاه بین المللی بدروم:
فرودگاه بین المللی بدروم (Bodrum Airport) در ترکیه را به نام فرودگاه بین المللی میلاس-بدروم (Milas-Bodrum Airport) نیز می شناسند. این فروگاه را به خاطر موقعیت توریستی که شهر بدروم علی الخصوص در فصل های پر توریستی همچون تابستان دارد، تبدیل به یکی از فرودگاه های مهم و شلوغ ترکیه کرده است.

همانطور که در مقدمه نیز گفتیم، فرودگاه بین المللی بدروم را با نام رسمی فرودگاه بین المللی میلاس-بدروم (Milas-Bodrum Airport) نیز می شناسند. این فرودگاه که در شهری توریستی به همین نام و در کشور ترکیه تأسیس شده است، در سال 1997 میلادی احداث شده است.

البته این فرودگاه از سال 1998 و در پی تکمیل پروژه ی احداث ترمینال پروازهای بین المللی و با وارد شدن به جمع فرودگاه هایی که این پروازها را ارائه می نمایند، وارد عرصه ی فرودگاه های بین المللی کشور ترکیه شده است.

این فرودگاه بر اساس آخرین آمار اعلام شده توسط مسئولان این فرودگاه در سال 2010 میلادی در فصل پر مسافر و پر توریست این شهر یعنی فصل تابستان، بیش از 5.1 میلیون نفر مسافر را در خود جا به جا نموده است.

البته به صورت کلی تعداد مسافرین این فرودگاه به صورت میانگین برابر با 5.2 میلیون نفر می باشد. اما این نکته درباره ی این فرودگاه جالب و گفتنی است که در سال 2014 این فرودگاه ورود و خروج 19 میلیون نفر مسافر را در خود داشته است و این نکته خود نشان دهنده ی این امر است که این فرودگاه هم در مسیر رشد است و هم پتانسیل پیشرفت کردن را دارد.

فرودگاه بین المللی بدروم را از این نظر که برای شهرهای توریستی دیگر ترکیه همچون شهر پر طرفدار دیدیم، دروازه ی ورود و خروج مسافران محسوب می گردد نیز مهم می شمارند. فرودگاه بین المللی بدروم یا همان میلاس-بدروم در حد فاصل دو شهر بدروم با فاصله ای برابر با 36 کیلومتر و نسبت به میلاس با فاصله ای برابر با 18 کیلومتر، قرار گرفته است.

مسئولان این فرودگاه و همچنان مسئولین شهری بدروم و میلاس با توجه به موقعیت جغرافیایی فرودگاه که در خارج از محدوده ی شهری قرار گرفته است، امکانات مختلفی برای سهولت رفت و آمد گردشگران در فرودگاه تعبیه کرده اند.

از آن جایی که بیشترین آمار پروازهای فرودگاه بدروم مربوط به فصل تابستان یعنی فصل پر مسافر این فرودگاه است، از این رو پروازهایی که در این فرودگاه انجام می گیرد به خاطر وجود این شرایط توریستی به صورت فصلی صورت می پذیرد.

پروازهایی که از ایران و یا بالعکس به سمت این مقصد صورت می گیرد از طرف خطوط هوایی همچون: شرکت هواپیمایی معراج، شرکت هواپیمایی قشم ایر، شرکت هواپیمایی آتا، شرکت هواپیمایی آسمان، شرکت هواپیمایی کورندون، شرکت هواپیمایی سان اکسپرس، شرکت هواپیمایی فری برد که دارای پروازهای مستقیم به فرودگاه های ایران و خطوط هوایی پگاسوس، شرکت هواپیمایی ترکیش ایرلاین و شرکت هواپیمایی اطلس جت دارای پروازهای هاب در که در استانبول می باشند که این پروازها از فرودگاه امام به مقصد فرودگاه بدروم می باشند. برای خرید بلیط هواپیما معراج به وبسایت الی گشت مراجعه کنید.

البته دانستن این نکته برای مسافران این پروازها ضروری می باشد که به دلیل فصلی بودن پروازها، برنامه پروازی از سایر شهرهای ایران به سمت فرودگاه بین المللی بدروم به شکل برنامه ای منظم و دائمی ثبت نشده است و برای آگاهی از آن ها باید به وب سایت رسمی شرکت های هواپیمایی که پرواز مسافر با ان انجام می شود و برنامه پروازهای فرودگاه های مبدا و یا در نهایت آژانس های مسافرتی مراجعه نمود.

اطلاعات:

  • نام فرودگاه بین المللی بدروم: Bodrum Airport و یا Milas-Bodrum Airport.
  • کد یاتا: BJV.
  • کد ایکائو: LTFE.
  • نوع فرودگاه: همگانی.
  • ارتفاع از سطح دریا: 6 متر.
  • ترمینال ها: 2 ترمینال مجزا.

ترمینال های فرودگاه بین المللی بدروم:
فرودگاه بدروم دارای دو ترمینال مسافربری برای پروازهای داخلی و بین المللی است که البته به داخلی و خارجی تقسیم می گردند. ترمینال بزرگ تر فرودگاه بین المللی بدورم همانطور که در بخش های قبل تر گفتیم در سال 1998 میلادی برای پروازهای بین المللی به بهره برداری رسید.

البته این ترمینال در سال 2012 میلادی با آغاز به کار کردن ترمینال و سالن جدید، کاربری خود را به جای پروازهای بین المللی به ترمینال پروازهای داخلی تغییر داد. هر دو ترمینال فرودگاه بین المللی بدروم در کنار یکدیگر قرار گرفته اند و در مجموع با همدیگر گنجایش 5.2 میلیون مسافر در سال را دارند.

البته همانطور که در سطور بالایی گفتیم، به این خاطر که در فصل تابستان و اوج سفرها مخصوصا از اروپا و آسیا آمار پروازهای روزانه ی این فرودگاه بسیار افزایش می یابد. برای ترمینال جدید این فرودگاه یا همان ترمینال بین المللی برای بیش از 5 میلیون نفر در سال به تنهایی گنجایش تخمین زده می شود.

راه های دسترسی به فرودگاه بدروم:
برای این که از این فرودگاه به مرکز شهر بدروم و یا میلاس و یا هر مقصد دیگری که می خواهید بروید، می توانید از چندین راه استفاده نمایید.

پیشنهاد اول ما این است که از اتوبوس های شرکت هاواسکه که به صورت 24 ساعته در محل فرودگاه مستقر هستند و در مدت یک ساعت و با مبلغی مناسب مسافران را به مرکز شهر بدورم انتقال می دهند، استفاده نمایید.

برخی از این اتوبوس ها حتی مسافران را به فرودگاه هم می آورند. شرکت های حمل و نقل عمومی دیگری نیز در این فرودگاه حضور دارند که شما می توانید از آن ها استفاده نمایید.

فرودگاه بدروم نیز همانند سایر فرودگاه ها، دارای تاکسی های فرودگاهی نیز در محل مخصوص خود می باشد. این تاکسی ها معمولا در مقابل ترمینال های پروازهای داخلی و پروازهای بین المللی حضور دارند و دسترسی به آن ها آسان است.

امکانات فرودگاه بین المللی بدروم:
از جمله ی امکانات موجود در فرودگاه بین المللی بدروم می توان به اختصاص کابین های مخصوص افراد سیگاری، راهروی ارتباطی میان ترمینال ها، خدمات بانکی، خود پردازها و صرافی های مختلف، مرکز پزشکی 24 ساعته، فضای پارکینگ برای مسافران هر دو ترمینال، فروشگاه های خرید سوغاتی و چند رستوران و کافه در این ترمینال ها اشاره نمود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>