اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

فرودگاه بین المللی تیوات

معرفی فرودگاه بین المللی تیوات:
فرودگاه بین المللی تیوات (Tivat Airport) که در شهری به همین نام قرار گرفته است. با این که فرودگاه های دیگری در کشور مونته نگرو و در پایتخت این کشور وجود دارد ولی فرودگاه بین المللی تیوات را می توان بی شک اصلی ترین فرودگاه این کشور به حساب آورد.

همانطور که در مقدمه نیز گفتیم، فرودگاه بین المللی تیوات را به عنوان مهم ترین فرودگاه کشور مونته نگرو باید خطاب نمود. نام فرودگاه بین المللی تیوات به زبان رسمی این کشور به صورت Аэродром Тиват یا Aerodrom Tivat نوشته می شود.

این فرودگاه مهم در شهر تیوات قرار گرفته است و بر طبق آمار رسمی که از این فرودگاه وجود دارد سالانه بیش از 1 میلیون نفر مسافر را در سراسر جهان و هر نقطه ای که هواپیماهایی که از آن مقصد پروازی دارد، جا به جا می کند.

در واقع این فرودگاه در فاصله ی 3 کیلومتری و یا 1.9 مایلی در جنوب مرکز شهر تیوات قرار گرفته است. به شهر تیوات که در واقع یک شهر ساحلی است، شهر ساحلی مونتیگن نیز گفته می شود. این فرودگاه به مناطق اطراف این شهر هم نیز خدمات هوایی ارائه می نماید.

اگر بخواهیم به تاریخ تأسیس فرودگاه بین المللی تیوات اشاره کنیم باید بگوییم که ایبن فرودگاه در سال 1957میلادی و در شهر تیوات افتتاح شد.

با این که این آمار به نسبت دیگر هواپیمایی های جهان بسیار کم است اما با این حال فرودگاه بین المللی تیوات به نسبت دیگر شهرهای کشور مونته نگرو بیشترین مسافر را با عددی بیش از 1 میلیون نفر مسافر را جا به جا می نماید و به این صورت لقب مهم ترین و البته شلوغ ترین فرودگاه کشور مونته نگرو را به دست آورده است.

این فرودگاه با این که در پایتخت کشور مونته نگرو واقع نشده است اما پروازهای مهم و فصلی که به این کشور انجام می شود و یا بالعکس از این فرودگاه صورت می گیرد. در واقع به نوعی این فرودگاه مهم ترین فرودگاه و دروازه ی ورودی به کشور مونته نگو محسوب می شود.

البته فرودگاه دیگری در پایتخت این کشور، یعنی شهر پودگوریتسا (Podgorica) وجود دارد که علی الخصوص در فصول گردشگری و پرواز اهمیتش کمتر شده و به درجه اهم بودن فرودگاه تیوات می افزاید. در حالت کلی فرودگاه تیوات به این خاطر که در ناحیه ی خط ساحلی قرار گرفته است، این فرودگاه بیشتر موقعیت فصلی صنعت گردشگری در مونته نگرو را تثبیت می نماید.

80 درصد این مسافران در بین ماه های مه تا سپتامبر به این فرودگاه عزیمت می کنند. البته باید این نکته را در مورد فرودگاه بین المللی تیوات گفت که این فرودگاه جز فرودگاه های رو به رشد نه تنها جهان بلکه در منطقه ی اروپا است.

به طور مثال این فرودگاه از بین سال های 2006 تا 2016 یعنی به فاصله ی 10 سال با رشد بسیار بالای تعداد مسافران مواجه شده است. این فرودگاه به عنوان قطب اصلی شرکت هواپیمایی مونته نگرو که پرچم همین کشور را حمل می کند می باشد.

با این که در حال حاضر پرواز مستقیمی از سوی ایران به مونته نگرو و یا بالعکس صورت نمی گرد اما به صورت تخمینی و بدون احتساب عوامل تأثیر گذار پروازی، فاصله ی هوایی فرودگاه بین المللی تیوات تا تهران و یا بالعکس برابر با 2892 کیلومتر می باشد.

اطلاعات فرودگاه بین المللی تیوات:

  • نام فرودگاه بین المللی تیوات: Tivat Airport.
  • کد یاتا: TIV.
  • کد ایکائو: LYTV.
  • نوع فرودگاه: همگانی.
  • فاصله از سطح دریا: 6 متر.
  • ترمینال ها: 1 ترمینال مرکزی.
  • ترمینال های فرودگاه بین المللی تیوات.

فرودگاه بین المللی تیوات در خود تنها دارای یک ترمینال مرکزی بسیار کوچک است. اما این کوچکی باعث نمی شود که بگوییم این ترمینال امکانات مناسبی ندارد بلکه بالعکس، تنها ترمینال فرودگاه تیوات در مقایسه با نسبت اندازه ی خود دارای امکانات مناسب و بسیار خوبی نیز هست.

این ترمینال در واقع جدا از بحث امکاناتش که در ادامه به آن خواهیم پرداخت، تمامی پروازهای ورودی و خروجی این فرودگاه را پشتیبانی می نماید. جدا از پروازهای ورودی و خروجی یا همان پروازهای بین المللی را پشتیبانی می نماید.

راه های دسترسی به فرودگاه بین المللی تیوات:
برای این که از فرودگاه بین المللی تیوات به مرکز شهر بروید و یا بالعکس، می توانید از بهترین راه موجود که در همه ی فرودگاه های جهان در دسترس است استفاده نمایید، تاکسی. تاکسی هایی که در اطراف محوطه ی این فرودگاه حضور دارند شما را به هر مقصدی که بخواهید می رسانند.

البته می توایند از ایبستگاه های اتوبوس هم استفاده نمایید. بهتر است مسافرین این فرودگاه قبل از عزیمت به این فرودگاه به نسبت جایی که می خواهند بروند، بهترین وسیله ی نقلیه ی موجود را انتخاب کنند.

با این حال اگر مسافر این فرودگاه شدید این نکته را در نظر داشته باشید که راه های دسترسی به فرودگاه تیوات کمی محدود است و عموما جا به جایی مسافران از طریق تاکسی انجام می گیرد.

امکانات فرودگاه بین المللی تیوات:
در بالاتر نیز توضیح دادیم که این فرودگاه تنها یک ترمینال دارد و در این ترمینال که کوچک هم هست ولی امکانات مناسبی برای مسافرین خود دارد.

از جمله ی امکانات این فرودگاه در حال رشد می توان به دسترسی مسافران و مراجعان این فرودگاه به اینترنت وای فای رایگان و پر سرعت در محدوده ی ترمینال فرودگاه، دستگاه های خود پرداز، شعبات صرافی، اتاق مراقبت از کودک و مادر، فروشگاه های متنوع برای خرید سوغاتی و وسایل مورد نیاز، چندین کافه و رستوران با غذاهای سنتی مونته نگرو و غذاهای بین المللی و حتی فست فود اشاره کرد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>