اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

فرودگاه بین المللی پالما د مایورکا

معرفی فرودگاه بین المللی پالما د مایورکا:
فرودگاه بین المللی پالما د مایورکا (Palma de Mallorca Airport) یکی از فرودگاه های کشور اسپانیا است که در شهر مایورکا قرار گرفته است. این فرودگاه بین المللی به عنوان سومین فرودگاه بزرگ کشور اسپانیا نیز به حساب می آید. در واقع پس از فرودگاه های معروف کشور اسپانیا همچون: فرودگاه مادرید باراخاس و فرودگاه بارسلونا این فرودگاه در رده ی سوم فرودگاه های معروف، بزرگ و مهم اسپانیایی قرار گرفته است.

فرودگاه بین المللی پالما د مایورکا (Palma de Mallorca Airport) در 8 کیلومتری شهر مایورکا و در مجاورت روستای کان پاستیلا قرا گرفته است.

این فرودگاه را به عنوان فرودگاه د سن سنت خوآن (Aeroport de Son Sant Joan) نیز می شناسند.

همانطور که در مقدمه نیز اشاره کردیم این فرودگاه را به عنوان سومین فرودگاه بزرگ کشور اسپانیا نیز می شناسند.

بر طبق آمار رسمی منتشر شده از این فرودگاه در سال 2017، 27.9 میلیون نفر مسافر جا به جا شده اند. این فرودگاه قطب اصلی شرکت هواپیمایی ایر اروپا (Air Europa) و فرودگاه ثانویه برای شرکت های هواپیمایی رایان ایر (Ryanair)، ایزی جت (EasyJet) و ووئلینگ (Vueling) است. بر طبق آمار در روزهای شلوغ ماه تابستان در 24 ساعت شبانه روز تقریبا 1600 هواپیما پرواز می کنند.

محلی که امروزه آن را فرودگاه بین المللی پالما د مایورکا می نامند در دهه ی 1920 میلادی به عنوان محلی برای پرواز و فرود هلی کوپترهایی که برای اداره ی پست استفاده می شد، شناخته می شد.

در دهه ی 1930 میلادی برای مسیرهای پروازی سن خوآن در این مکان یک میدان پروازی و یک فرودگاه خصوصی افتتاح گشت.

در سال 1938 این فرودگاه به عنوان یک فرودگاه با کاربری نظامی مورد استفاده قرار گرفت. در سال 1954 باند فرودگاه بین المللی پالما د مایورکا را گسترش داده و آن را آسفالت نمودند.

همچنین برای تکمیل نمودن امکانات فرودگاه، تاکسی وی های جدید و پیش ساخته را به آن اضافه نمودند.

برنامه ای که فرودگاه در آن زمان برای مجهز سازی خود انجام داد باعث شد تا بیشتر قادر به خدمات رسانی به هواپیماهای ایرلاین های مختلف برای پروازهای داخلی و خارجی بیشتری باشد.

با افزایش ترافیک هوایی در این منطقه در سال 1958، مسئولان این فرودگاه تصمیم گرفتند که برای ارائه ی خدمات متمرکز تر و بهتر کاملا کاربری نظامی این فرودگاه را لغو نموده و کلیه ی خدمات هوایی خود را بر روی خدمات تجاری و مسافربری متمرکز سازند.

در 7 ژوئیه ی سال 1960 به بعد برای این که فرودگاه بتواند خدمات خود را گسترش داده و جوابگوی ترافیک های هوایی پروازهای داخلی و بین المللی باشد تصمیم به نوسازی و به سازی گسترده گرفت تا جایی که فرودگاه جدید کاملا با فرودگاه قدیمی جایگزین گشت.

در مدت خیلی کمی به مجموعه ی جدید فرودگاه پالما د مایورکا ایستگاه راه آهن جدید اضافه گشت و همچنین باند فرودگاه را افزایش دادند.

تا پایان همان سال برنامه تأسیساتی بیشتری همچون اضافه شدن ایستگاه آتش نشانی، نیروگاه، مرکز ارتباطات و مرکز اورژانس نیز اضافه گشت.

با توجه به این اقدامات در سال 1962 بر طبق آمار رسمی تعداد مسافرین این فرودگاه مرز 1 میلیون نفر را رد نمود و این میزان برای اولین بار در این فرودگاه در طی یک سال حضور داشته اند.

در سال 1965 در این فرودگاه ترمینال جدید ساخته شد و خدمات ناوبری این فرودگاه را تا حد قابل قبولی تکمیل کرد.

تعداد مسافرهای این فرودگاه روز به روز بیشتر می شد و در سال 1965 مرز 2 میلیون نفر را رد نمود.

در همین سال تصویب شد که فرودگاه دومی را به صورت موازی با باند فرودگاه بسازند. ساخت باند جدید در سال 1970 آغاز و در سال 1974 افتتاح گشت. با پیشرفته تر شدن و گسترش این فرودگاه روز به روز بر تعداد مسافرین این فرودگاه افزوده می شد تا آن جا که در سال 1980 این فرودگاه مرز 7 میلیون مسافر را نیز رد نمود.

البته باید بگوییم که این تعداد مسافر در سال 1986 به 10 میلیون نفر افزایش یافت. این افزایش تعداد مراجعان فرودگاه باعث شد که ترمینال جدیدی در این فرودگاه ساخته شود که امروز از آن به عنوان ترمینال مرکزی یاد می شود.

در این ترمینال این امکان برای مسافرین وجود دارد که هم پروازهای ورودی و هم پروازهای خروجی را انجام دهند.

در ضمن انجام مراحلی همچون بازرسی و برسی چمدان ها در این ترمینال صورت می پذیرد. ساخت این ترمینال در اواسط سال 1993 آغاز شد ولی در سال 1995 به خاطر ازدحام تعداد مسافران، همانطور که در پروسه ی ساخت قرار داشت نیز مورد استفاده قرار گرفت.

در سال 1995 تعداد مسافران این فرودگاه مرز 15 میلیون نفر را رد کرده بود. در نهایت ترمینال جدید در سال 1997 افتتاح شد.

با توجه به اتفاقاتی که از سال 2001 به بعد همچون 11 سپتامبر رخ داد این فرودگاه تعداد بسیار زیادی از مسافرین خودرا از دست داد ولی در بین بازه ی زمانی سال های 2002 تا 2007 تعداد مسافرین این فرودگاه مجددا افزایش پیدا کرد و به 23.2 میلیون نفر رسید. با این وجود امروزه این فرودگاه میانگین مسافری برابر با 23.7 میلیون نفری دارد.

در نوامبر سال 2015 شرکت هواپیمایی ایر برلین اعلام نمود که عملیات پروازی هاب خود را که در این فرودگاه انجام می شده است را پس از 10 سال تعطیل خواهد کرد و این خود تأثیر فراوانی را بر روی تعداد مسافرین این فرودگاه داشت.

به صورت میانگین این فرودگاه با 178 هزار و 253 پرواز به سمت مقصدهای مختلفی در جهان از جمله اسپانیا، آلمان و انگلیس یکی از دروازه های مهم جا به جای مسافر دراسپانیا به شمار می آید.

اطلاعات فرودگاه بین المللی پالما د مایورکا:

  • نام فرودگاه بین المللی پالما د مایورکا: Palma de Mallorca Airport.
  • کد یاتا: PMI.
  • کد ایکائو: LEPA.
  • نوع فرودگاه: عمومی/ نظامی.
  • ارتفاع از سطح دریا: 7 متر.

ترمینال های فرودگاه ببین المللی پالما د مایورکا:
این فرودگاه در واقع دارای 4 ترمینال است که هر کدام را با حروف الفبای انگلیسی نام گذاری کرده اند. ترمینال A دارای 28 دروازه و 8 پل هوایی است.

این ترمینال برای پرواز بدون ویزای شینگن و همچنین پرواز به سمت مقاصد پروازی در انگلیس و ایرلند است. ترمینال B از همه ی ترمینال های این فرودگاه کوچک تر است.

ترمینال C یکی از ترمینال های بزرگ این فرودگاه است که در قسمت جنوبی این فرودگاه قرار گرفته است. این ترمینال دارای 33 گیت و 9 دروازه ی هوایی است.

می رسیم به ترمینال آخر این فرودگاه که دارای 19 گیت و 10 دروازه ی هوایی است. ترمینال D فقط برای پروازهای اروپایی مورد استفاده قرار می گیرد.

راه های دسترسی به فرودگاه بین المللی پالما د مایورکا:
برای این که از این فرودگاه به مرکز شهر و یا هر مقصد دیگری که در نظر دارید عزیمت نمایید می توانید از مترو، اتوبوس و از همه در دسترس تر از تاکسی های فرودگاه و یا گذری استفاده نمایید.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>