اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

فرودگاه همدان

معرفی فرودگاه بین المللی همدان:
فرودگاه بین المللی همدان (Hamadan International Airport). این فرودگاه را به عنوان یکی ازقدیمی ترین فرودگاه های ایران نیز می شناسند.

فرودگاه همدان به علت برخورداری از سیستم های ناوبری پیشرفته در زمره ی فرودگاه های منحصر به فرد کشور نیز محسوب می گردد.

همانطور که در مقدمه نیز گفتیم، فرودگاه بین المللی همدان یکی از قدیمی ترین و در عین حال مجهزترین فرودگاه های ایران است.

فرودگاه همدان در 80 سال پیش یعنی در سال 1317 در همدان ساخته شد. اما تنها کارهای معمولی هوایی و نظامی در آن انجام می شد.

با این حال در سال 1345 شمسی با موافقت شهردار همدان، پروژه ی ساخت فرودگاه جدید درست در حوالی همان جایی که فرودگاه قدیم قرار گرفته بود، مورد کارشناسی و مطالعه قرار گرفت.

پس از گذشت 4 سال یعنی در سال 1349 شمسی، ساخت فرودگاه جدید همدان آغاز شد. پروژه ی ساخت و احداث فرودگاه در سال 1351 تمام شد و فرودگاه همدان به بهره برداری رسید.

بیشتر پروازهای داخلی در این فرودگاه انجام می شود اما، برنامه های اجرایی بسیاری برای برگزاری پروازهای خارجی و همچنین انجام پروازهای عتبات عالیات که از این فرودگاه آغاز شود برای این فرودگاه وجود دارد.

برای همین منظور نیز برای این که این پروازها به جریان بیفتند، احتیاج به احداث و یا تعریض باندی است که پذیرای هواپیماهای پهن پیکر نیز باشد.

البته گفتنی است که مجموعه ی فرودگاه آماده ی انجام این کار می باشد.

در ابتدا مطلب درباره ی این فرودگاه گفتیم که یکی از مجهزترین مجموعه های فرودگاهی در ایران محسوب می گردد، در واقع این فرودگاه به دلیل برخورداری از سیستم های کمک ناوبری همچون VOR/DME و NDB دارای تجهیزاتی منحصر به فرد است و به همین خاطر به عنوان یکی از مهم ترین فرودگاه های ناحیه ی غرب کشور محسوب می گردد.

باند فرودگاه بین المللی همدان نیز مجهز به سیستم های روشنایی پیشرفته و کاملی همچون: چراغ های باند، تریشلد، هلدینگ بی، ویندبار و تاکسی وی می باشد.

این چراغ ها قابلیت پذیرش هر پروازی را در تمامی ساعات شبانه روز برای فرودگاه ممکن می کند.همچنین واحد ایمنی زمینی فرودگاه نیز با امکانات CAT6 که قبال ارتقا به رتبه ی 7 نیز می باشد را بر طبق طبقه بندی سازمان بین المللی هواپیمایی کشوری آماده ارائه ی خدمات ایمنی به تمامی پروازهای ورودی و خروجی به خود می باشد.

فرودگاه بین المللی همدان دارای یکی از بزرگ ترین تأسیسات سوخت گیری مخصوص هواپیما در غرب ایران است که ظرفیت مخزن هایی برابر با 000/450 لیتر ارائه ی خدمات سوخت رسانی به پروازها را به صورت کاملا تخصصی را عهده دار می باشد.

این تأسیسات در قسمت شرقی فرودگاه قرار گرفته اند در حال حاضر پارکینگ های هواپیمای فرودگاه بین المللی همدان، قابلیت پذیرش 3 هواپیمای متوسط و پهن پیکر را به صورت همزمان با هم را دارا می باشد.

یکی از پروژه های به پایان رسیده ی این فرودگاه، توسعه ی میادین پروازی همچون باند و پارکینگ هواپیما است.

همچنین از دیگر پروژه های این فرودگاه برای پرواز هواپیماهای پهن پیکر در دست اقدام است. ساخت ترمینال زیارتی فرودگاه همدان به زودی شروع می شود، ساختمان پرواز و برج مراقبت در دست توسعه و اجرای فرودگاه می باشد که در آینده ای نزدیک به بهره برداری خواهد رسید و در آخر با بهره برداری از تمامی این پروژها بی شک سطح کمی و کیفی ارائه ی خدمات در فرودگاه بسیار بالاتر از زمان فعلی رفته و این فرودگاه را به یکی از بهترین ها تبدیل خواهد کرد به چندین برابر وضعیت موجود فعلی خواهد رسید.

فرودگاه بین المللی همدان در فاصله ی 8 کیلومتری در ضلع شمال شرقی شهر همدان و در کنار جاده ی اصلی تهران و به مساحت حدود 250 هکتار ساخته شده است.

یکی از بهترین ویژگی های فرودگاه بین المللی همدان این است که این فرودگاه از نظر اتوماسیون اداری دارای سیستمی بسیار قوی و منظم بوده و از این مورد را به محسنات این فرودگاه اضافه کرد. گفتنی است که درصد بسیار بالایی از کارهای این فرودگاه از طریق اینترنت صورت می پذیرد.

فرودگاه بین المللی همدان مجهز به سیستم برق اضطراری و سیستم گرمایش و سرمایش مناسب با هر فصلی از سال می باشد.

سیستم سوئیچینگ جهت مبادله پیام های مخابراتی هواپیمایی و باند فرودگاه نیز در این فرودگاه موجود می باشد.

طبق آمار رسمی منتشر شده در سال 2016 میلادی به صورت کلی 284 پرواز و فرود هواپیما در فرودگاه همدان انجام شده است و بیش از 30 هزار کیلوگرم بار و نزدیک به 300هزار نفر مسافر از طریق آن جا به جا شده اند لازم به ذکر است که این فرودگاه قطب هیچ یک از شرکت های هوایی محسوب نمی شود.

در حال حاضر شرکت هواپیمایی آتا با انجام 2 پرواز هفتگی که با هواپیمای فوکر 100 و درمسیر همدان به مشهد، مشهد وهمچنین هواپیمایی ماهان جا به جایی زائران محترم این فرودگاه را عهده دار می باشند.

اطلاعات فرودگاه بین المللی همدان:

  • نام فرودگاه بین المللی همدان: Hamadan International Airport.
  • کد یاتا: HDM.
  • کد ایکائو: OIHH.
  • نوع فرودگاه: همگانی.
  • ارتفاع از سطح دریا: 1754 متر.

ترمینال های فرودگاه بین المللی همدان:
فرودگاه همدان دارای یک ترمینال همگانی می باشد که تمامی پروازهای ورودی و خروجی به آن انجام می شود.

در ترمینال فرودگاه امکاناتی مانند دفاتر خدمات هوایی، بوفه ی تغذیه، دستگاه های خودپرداز و پارکینگی روباز با ظرفیت 700 خودرو با به همراه پارکبان و البته تاکسی های ویژه ی فرودگاه می باشد.

راه های دسترسی به فرودگاه بین المللی همدان
اگر بخواهید از تاکسی استفاده نمایید می توانید از تاکسی های فرودگاه و یا تاکسی های گذری استفاده نمایید.

امکانات فرودگاه بین المللی همدان:
محیط فرودگاه دارای 4 نمازخانه به همراه وضوخانه و سرویس های بهداشتی مجزا، مرکز تلفن، اطلاعات گردشگری، بوفه ی تغذیه، دستگاه خود پرداز بانک های مختلف، … و دیگر امکانات می باشد.

این فرودگاه دارای پاویون دولتی با کلیه امکانات برای پذیرایی از مقامات کشوری و لشگری نیز می باشد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>