اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

فرودگاه بین المللی داماددوا

معرفی فرودگاه بین المللی داماددوا:
با یکی دیگر از فرودگاه های بین المللی کشور روسیه آشنا شوید، فرودگاه بین المللی داماددوا (Moscow Domodedovo Airport). این فرودگاه را در روسیه به عنوان یکی از 3 فرودگاه اصلی این کشور و حتی دومین فرودگاه پر رفت و آمد روسیه به حساب می آورند.

فرودگاه بین المللی داماددوا حتی هنوز هم در دست عمران است و برنامه های بسیاری برای گسترش روز به روز آن نیز وجود دارد

فرودگاه داماددوا مسکو که به آن فرودگاه دوموده دوو در زبان و گویش روسی نیز می گویند، فرودگاهی بین المللی در کشور روسیه است که در منطقه ی دوموددوفو و در 42 کیلومتری جنوب شرقی شهر مسکو قرار گرفته است.

این فرودگاه به همراه دو فرودگاه دیگر به نام های: فرودگاه بین المللی شرمتیوو Sheremetyevo International Airport و همچنین فرودگاه بین المللی ونوکووا Vnukovo International Airport جزو 3 فرودگاه اصلی روسیه به شمار می رود.

درباره ی این فرودگاه روسی باید این نکته را بدانید که این فرودگاه، تنها فرودگاه در کشور روسیه است که مالکیتی خصوصی دارد.

این فرودگاه از نظر جا به جایی مسافران درخود توانسته است تا عنوان دومین فرودگاه پر رفت و امد و البته شلوغ این کشور را به خود اختصاص دهد و از پس تمامی مخارج آن بربیاید.

مرحله ی اول ساخت فرودگاه داماددوا مصادف با سال 1951 آغاز گشت اما این فرودگاه کار خود را به صورت رسمی در 11 سال بعد یعنی، سال 1962 شروع کرد. قبل از افتتاح رسمی این فرودگاه را مجددا مورد بازسازی قرار دادند.

بعد از بازسازی و البته گسترش مجدد تجهیزات و بخش های گوناگون این فرودگاه، آن را در اختیار و استفاده ی مسافران قرار دادند.

فرودگاه داماددوا پس از این نوسازی های مجدد، روند رو به رشد سریعی را در پیش رو گرفت. البته همچنان این نکته قابل ذکر است که این فرودگاه برای پیشرفت های خود همانطور که در مقدمه نیز ذکر کردیم برنامه هایی جدید دارد.

برابر با سال 2004 میلادی برای گسترش بیشتر تاکسی وی های فرودگاه و همچنین باندهای پرواز و فرود فرودگاه بین المللی داماددوا برنامه ریزی انجام شد.

قصد از آن هم این بود که خلبانانی که از این فرودگاه فرود و یا پرواز دارند، بتوانند اجازه ی پرواز با هواپیماهای پهن پیکر و بزرگی همچون ایرباس A380 را به دست آورند. البته پس از مدتی مسئولان این هواپیما در نهایت نیز به این هدف خود هم رسیدند.

این فرودگاه در سال 2009 میلادی توانست تا توجه شرکت های هوایی معروف و معتبری همچون: آسترین ایرلاینز، بریتیش ایرویز، سوئیس اینترنشنال ایرلاینز، شرکت هواپیمایی ویتنام ایرلاینز و شرکت هوایی ژاپن را به سمت امکانات فرودگاه خود جلب نماید و پروازهایی را از این هواپیمایی ها به روسیه در فرودگاه خود داشته باشد.

در این میان یکی از ایرلاین هایی که به تازگی به این مجموعه اضافه شده است، شرکت هواپیمایی ایژین ایرلاین است.

جالب است بدانید که همانطور که در مقدمه به صورت خلاصه ای به آن اشاره کردیم، فرودگاه بین المللی داماددوا در میان 3 فرودگاه اصلی روسیه قرار گرفته است و دومین فرودگاه پر رفت و آمد این منطقه نیز به حساب می آید.

اطلاعات فرودگاه بین المللی داماددوا:

  • نام فرودگاه بین المللی داماددوا: Moscow Domodedovo Airport.
  • کد یاتا: DME.
  • کد ایکائو: UUDD.
  • نوع فرودگاه: همگانی.
  • ارتفاع از سطح دریا: 179 متر.

ترمینال های فرودگاه بین المللی داماددوا:
فرودگاه بین المللی داماددوا دارای 1 ترمینال اصلی است که 2 سالن مجزا برای پروازهای داخلی و بین المللی را در برمی گیرد و هر سالن دارای بخش های جداگانه ی مخصوص به کار خود را شامل می شوند.

فروشگاه های این ترمینال دارای نرخ معاف از مالیات متعددی است که در هر 2 قسمت A و B ترمینال اصلی ایجاد گردیده اند.

سالن A که مختص پروازهای بین المللی است دارای سالن های کوچک و البته امکانات به نسبت بیشتری نسبت به سالن پروازهای داخلی است.

تعداد و تنوع خدمات و سرویس های این بخش به نسبت سالن پروازهای داخلی در خاک روسیه از نظر وجود تعداد فروشگاه ها بسیار زیادتر است.

از جمله خدماتی که ما می توانیم برای این سالن برای شما بازگو نماییم این است که یک هتل فرودگاهی در سال 2017 به مجموعه امکانات این فرودگاه اضافه شد.

اضافه شدن این امکان به فرودگاه داماددوا این فرودگاه را به اولین فرودگاه روسیه تبدیل کرده است که ترمینال این فرودگاه را شامل یک هتل می کند.

با توجه به میزبانی روسیه در جام جهانی فوتبال 2018، مرحله ی اول ساخت ترمینال 2 این فرودگاه را چندی پیش به پایان رساندند که تنها فقط به پروازهای بین المللی اختصاص دارد.

کل مساحتی که برای ترمینال های این فرودگاه از طرف مجموعه ی فرودگاهی در نظر گرفته اند، دو برابر مساحت ترمینال شماره ی 5 فرودگاه هیترو لندن است.

به پیش بینی کارشناسان، ساخت تمام قسمت های این ترمینال به طور کامل در ماه آگوست 2018 به پایان برسد.

البته این نکته گفتنی است که بعد از پایان کار این ترمینال، ساخت ترمینال شماره ی 3 این فرودگاه آغاز می گردد.

راه های دسترسی به فرودگاه بین المللی داماددوا:

  • اگر می خواهید با مترو به مرکز شهر مسکو از این فرودگاه بروید می توانید از ایستگاه متروی ایرو اکسپرس (Aeroexpress) استفاده نمایید.
  • این ایستگاه از سال 2002 میلادی در حال فعالیت است و به سمت ایستگاه متروی پاولتسکایا (Paveletskaya railway station) حرکت می نماید.
  • از این فرودگاه تا مرکز شهر با مترو تنها 45 دقیقه در راه هستید. اگر دوست دارید تا از اتوبوس استفاده کنید، می توانید از پایانه های 308 و مینی بوس های مستقر در فرودگاه استفاده نمایید. اتوبوس های محلی خطوط 11، 26 و 30 نیز می توانند گزینه های خوبی باشند.
  • اتوبوس خط 999 نیز می تواند مسافران را به شهرهای برونیتسی، کولومنا و ریازان برساند.
  • تاکسی هم در همه جا در دسترس شماست و می توانید با پرداخت کرایه ای نسبتا گران به هر جایی که می خواهید بروید.
کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>