اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

فرودگاه بین المللی گوارولوس

معرفی فرودگاه بین المللی گوارولوس:
با یکی از مهم ترین و البته پر رفت و آمدترین فرودگاه های کشور برزیل آشنا شوید، فرودگاه بین المللی گوارولوس سائوپولو (São Paulo-Guarulhos International Airport). این فرودگاه بین المللی در سائوپولو واقع شده است و معمولا به عنوان اصلی ترین فرودگاه این کشور در کنار یکی دیگر از فرودگاه های این کشور قرار می گیرد.

این فرودگاه را به نام فرودگاه بین المللی آندرو فرانکو مونترو نیز می شناسند و به همین خاطر بومیان برزیلی این فرودگاه را اغلب با نام ساده تر آن و به اسم فرودگاه گرو می شناسند اما در اصل نام آن گورالوس سائوپائولو است.

این فرودگاه از قضا یکی از اصلی ترین فرودگاه های نه تنها شهر سائوپائولو بلکه یکی از فرودگاه های مهم کشور برزیل است. این فرودگاه در سال 2001 به افتخار یکی از فرمانداران سابق برزیلی سائوپائولو به نام فرانکو مونترو نام گذاری شد.

در تاریخ 6 ژوئن سال 1967، دولت برزیل در پاسخ به رشد فزاینده ی ترافیک هوایی در حریم هوایی برزیل، دستور انجام مطالعات مهندسی و بسترشناسی را درباره ی بازسازی زیرساخت های فرودگاهی در سائوپائولو آغاز نمود.

پس از تحقیقات در این زمینه و نتیجه گیری، تصمیم ساخت این فرودگاه قطعی شد. این فرودگاه در مقایسه با دیگر هواپیماها و بارگیری در سال 2012 میلادی به عنوان دومین فرودگاه پر جمعیت و پر رفت و آمد کشور برزیل را به دست آورد.

این فرودگاه در سال 2016 میلادی، بیش از 36.5 میلیون نفر را در خود پذیرا بوده است و پس از فرودگاه بین المللی نیومکزیکو در رده ی دوم فرودگاه های پر رفت و آمد کشورهای آمریکای لاتین قرار گرفته است.

این فرودگاه از سال 2012 به بعد توسط یک کنسرسیوم از آفریقای جنوبی و برزیل متشکل از دو شرکت به نام های اینفایرو (Infraero) و (اینویپر)Invepar اداره می شود.

این 2 شرکت که البته شرکت اول سهم بیشتری دارد از تاریخ 6 فوریه ی سال 2012 به تصمیم دولت برزیل به مدت 20 سال مسئول اداره ی این فرودگاه شدند.

یکی از نکاتی که درباره ی این فرودگاه گفتنی می باشد این است که بعضی از امکانات این فرودگاه با پایگاه نیروی هوایی سائوپائولو یکی است.

مرحله ی اول ساخت و ساز این فرودگاه شامل ساخت دو باند و دو ترمینال مسافربری در تاریخ 11 اوت سال 1980 آغاز گشت.

افتتاحیه ی رسمی این فرودگاه در تاریخ 20 ژانویه ی 1985 بوده است.

این فرودگاه با سرعتی بالا طولی نکشید که جایگزین فرودگاه قدیمی شهر سائوپولو شد. در سال 1989 باند فرودگاه گورالوس گسترش یافت و ترمینال ها مورد توسعه و بازسازی مجدد قرار گرفتند.

با این کار ظرفیت فرودگاه از 7.5 میلیون نفر در سال تا 8.25 میلیون مسافر در سال افزایش یافت. مساحت کلی این مجموعه برابر با 13.86 کیلومتر مربع (3425 هکتار) است که از این مقدار، 5 کیلومتر مربع (1200 هکتار) را مناطق شهری در بر می گیرد.

در سال 2010 میلادی فرودگاه گورالوس بیش از 26.8 میلیون مسافر را در خود پذیرا بود که البته این مقدار به نسبت سال 2009 میلادی به میزان 24 درصد افزایش یافته بود.

همچنین حجم مسافران نیز تا 31 درصد بیش از ظرفیت این فرودگاه به صورت عادی افزایش یافته بود.

برای این که ظرفیت این فرودگاه بیش از پیش بالا رود در سال 2011 شرکت اینفایرو اعلام کرد که ترمینال باربری مخصوص هواپیمایی VASP و همچنین ترانزبراسیل به ترمینال مسافربری تبدیل می گردد و به این صورت ترمینال شماره ی 4 به مجموعه ی این فرودگاه اضافه گشت.

البته ترمینال ترابری جدیدی در سال 2013 افتتاح گشت. ترمینال های جدید ظرفیت فرودگاه را در مرحله ی اول 5.5 میلیون نفر و در فاز دوم به اندازه ی 8 میلیون مسافر افزایش داد.

در مجموع پس از انجام این تغییرات گورالوس توانست 28.5 میلیون مسافر در سال را پذیرش نماید. در 2 دسامبر سال 2015 میلادی بود که تغییراتی در فرودگاه به وجود آمد.

فرودگاه شماره ی 4 به نام فرودگاه شماره ی 1 شناخته شد و ترمینال شماره ی 1 و 2 هر دو تبدیل به ترمینال شماره ی 2 شدند.

در 28 اکتبر سال 2015 این فرودگاه عملیات تعریض باندهای هواپیمای خود را انجام داد و این فرودگاه قابلیت پذیرش هواپیماهای پهن پیکری همچون ایرباس 380 را به دست آورد.

اولین پرواز با ایرباس 380 را هواپیمایی امارات در یک پرواز باری از دبی به سائوپائولو انجام داد. با تعریض باند این فرودگاه تعداد مسافران و پروازهای آن هم به طبع بالاتر رفت.

اطلاعات فرودگاه بین المللی سائو پائولو گوارولوس:

  • نام فرودگاه بین المللی سائو پائولو گوارولوس: São Paulo-Guarulhos International Airport.
  • کد یاتا: GRU.
  • کد ایکائو: SBGR.
  • نوع فرودگاه: همگانی/ نظامی.
  • فاصله از دریا: 750 متر.

ترمینال هایفرودگاه بین المللی سائو پائولو گوارولوس:

  • همانطور که بالاتر توضیح دادیم، فرودگاه بین المللی گرالوس دارای 3 ترمینال مسافربری در خود می باشد.
  • ترمینال شماره ی 1 را می توان به عنوان کوچک ترین ترمینال این فرودگاه به حساب آورد. این ترمینال تنها پذیرای پروازهای داخلی است.
  • این ترمینال تنها با اتوبوس های شاتل رایگان به دیگر ترمینال ها راه دارد.
  • ترمینال شماره ی 2 که بالاتر آن را توضیح دادیم، بزرگ ترین ترمینال این فرودگاه است و اکثریت پروازهای خارجی و بین المللی به آن انجام می شود.
  • در آخر می رسیم به ترمینال شماره ی 3 که هم جدید است و هم مدرن. این ترمینال پذیرای پروازهای دور برد و بین قاره ای است.

راه های دسترسی بهفرودگاه بین المللی سائو پائولو گوارولوس
برای استفاده از تاکسی می توانید از تاکسی های فرودگاه و تاکسی های اطراف و گذری فرودگاه استفاده نمایید اما هم از نظر اقتصادی و هم از نظر تامین امنیت بهتر است از تاکسی ها معتبر فرودگاه استفاده نمایید.

برای استفاده از اتوبوس نیز می توانید از ایستگاه های اتوبوسی که در داخل فرودگاه قرار گرفته اند، استفاده نمایید.

این اتوبوس هی در اکثر نقاط شهر توقف دارند. در این فرودگاه ایستگاه های قطار و مترو وجود دارد که درنقاط مختلف سائوپولو و مرکز شهر ایستگاه دارند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>