اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

پنجره آلوود

در تمام طول تاریخ زندگی بشر، چوب طبیعی همراه یکی از مطلوب ترین مواد اولیه برای تامین وسایل منزل بوده است. از وسایلی مانند مبلمان، بوفه و لوازم اشپزخانه گرفته تا درب و پنجره های خانه همگی از چوب ساخته می شدند. امروزه زیبایی لوازم چوبی قدیمی را می توان در پنجره آلوود به خانه آورد.

از گذشته های دور، چوب به دلیل ویژگی مقاومتی بالا و خواص فیزیکی مناسبی که داشت، یکی از مواد اصلی در ساخت درب و پنجره بود. از آنجا که میزان هدایت گرمایی چوب پایین و ایجاد طرح های زیبا و مختلف با استفاده از آن آسان بود، معماران برای ساخت و ساز توجه زیادی به این ماده داشتند.

در ایران باستان، معماران بسیاری برای ساخت پنجره های اورسی و درب های مختلف از انواع متنوع چوب بهره می بردند. کم کم با تغییر روند زندگی و تحولات معماری، پنجره های چوبی جای خود را به پنجره های فلزی دادند. یکی از مهم ترین دلایل سازندگان برای استفاد از فلز در تولید درب و پنجره آن بود، که این ماده دارای مقاوت بالاتری نسبت به چوب طبیعی است.

پس از ایجاد این تغییرات و با پیشرفت نیازهای بشر، او دوباره برای استفاده از متریال طبیعی چوب در بخش های داخلی خانه احساس نیاز کرد. همین امر موجب طراحی و تولید پنجره آلوود شد، که ترکیبی از چوب و پروفیل آلومینیوم است. پنجره های آلوود از دو بخش تشکیل شده اند. هر دو بخش از این پنجره می توانند به طور مستقیم با یکدیگر در ارتباط باشند و یا به صورت ترمال بریک ایجا شده باشند. در ادامه مقاله راجع به هر دو نوعی که عنوان کردیم، توضیح خواهیم داد.

در پنجره های آلوود، معمولا قسمتی از پنجره که به طور مستقیم با شرایط جوی محیط باز از جمله برف، باران و تابش خورشید در تماس می باشد، از فلز آلومینیوم تشکیل می شود. این موضوع به دلیل مقاومت بیشتر فلز آلومینیوم نسبت به چوب است.

بخش داخلی پنجره آلوود از چوب طبیعی تشکیل می شود و تمام ویژگی های چوب را دارا می باشد. ویژگی هایی مانند بالا بودن عایق حرارتی و زیبایی طبیعت از جمله خصوصیات بارز چوب است. آلوود یکی از جدیدترین سبک ها برای تولید درب و پنجره است.

قسمت چوبی درب و پنجره های آلوود می تواند به صورت چوب یک تکه و یک پارچه باشد. این قسمت همچنین می تواند از چوب فرآوری شده تولید شده باشد. درب و پنجره های آلوود در دو سیستم لولایی و کشویی، قابل اجرا هستند.

پنجره آلوود چیست؟

کلمه آلوود برای معرفی درب و پنجره های متشکل از چوب و آلومینیوم به کار می رود. سیستم های آلوود محصولی با طراحی مدرن هستند که به سبکی بسیار زیبا و با استفاده از ترکیب باکیفیت آلومینیوم و چوب تولید می شوند. ارتباط بین چوب و آلومینیوم در پنجره آلوود از طریق کلیپس های مخصوصی که اجازه گردش هوا را برای جلوگیری از خوردگی فرآهم می کند، ایجاد می شود. خوردگی ممکن است، به دلیل کندانس شدن قطرات آب به وجود بیاید.

در سیستم های آلوود از پلی آمید برای افزایش میزان عایق حرارتی آن ها استفاده می شود. بدنه آلومینیومی در پنجره های آلوود، استحکام و دوام را بر روی محصولات برای بیش از 20 سال تضمین می کند. آلوودها بدنه ای سازگار با محیط زیست دارند. بدنه داخلی پنجره های آلوود معمولا از چوب توپر و زیبایی تشکیل شده است، که به طور موثر در برابر تغییرات و شرایط آب و هوایی محافظت می شود. به این ترتیب، ترکیب چوب و آلومینیوم، یک محصول کاربردی با عمر زیاد است.

پروفیل های آلوود به دلیل استفاده از تکنولوژی پیشرفته و خاص در تولید، قیمت بسیار بالایی دارند و برای ساختمان های لوکس مورد استفاده قرار می گیرند. پنجره آلووود ترکیبی از پنجره های ترمال بریک یا نرمال آلومینیومی، به همراه روکشی از چوب فراوری شده، می باشد. این ترکیب در مقابل آب، گرما، نور و رطوبت مقاومت بالایی دارد.

درب و پنجره آلووود در بین انواع درب و پنجره ها، محصول متفاوتی به حساب می آید و احساس خوب طبیعت را با نمایی بسیار شیک و زیبا در فضای داخلی خانه ایجاد می کند. این نوع درب و پنجره ها همچنین مقاومت و طول عمر بالایی دارند و سال ها در نمای بیرونی ساختمان دوام می آورند.

معرفی انواع درب و پنجره های آلوود

درب و پنجره آلوود در دو نوع لولایی و کشویی طراحی و تولید می شود. البته نوع کشویی پنجره آلوود معمولا به صورت لیفت اند اسلاید عرضه می شود. برای انتخاب هر یک از انواع این پنجره های آلوود باید نیاز خود را در نظر بگیرید. البته انتخاب آن ها بستگی به سلیقه و کاربری شما نیز دارد.

پنجره آلوود لولایی

پنجره لولایی آلوود به پنجره ای گفته می شود که قابلیت باز شدن به صورت لولایی را دارد. این نوع پنجره به صورت جانبی از سمت راست و یا چپ باز و بسته می شود. جالب است بدانید، که طراحی یراق آلات این نوع پنجره به گونه ای است، که در برابر گرما و سرما کاملا عایق می باشد و امنیت آن در بالاترین سطح ممکن است.

پنجره آلوود کشویی لیفت اند اسلاید

در پنجره کشویی با سیستم لیفت اند اسلاید، هوابندی از طریق لاستیک های EPDM انجام می گیرد. همچنین یراق مخصوص لیفت اند اسلاید برای جلوگیری از اصطحکاک لاستیک ها که مانع حرکت پنجره می شوند، بر روی پنجره نصب می شوند.

این یراق در زمان حرکت پنجره ابتدا از محل خود بلند می شود و سپس لاستیک ها را از پروفیل جدا می کند. آن گاه پنجره به راحتی در سطح لنگه حرکت می کند و پس از بستن دستگیره دوباره درگیر می شود. یراق آلات لیفت اند اسلاید پنجره را به صورت عمودی بلند می کند و به صورت افقی نیز حرکت می دهد. همچنین قابلیت طراحی در ابعاد 2/8 در 6/5 و وزن 300 تا 900 کیلوگرم را دارا می باشد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>