اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

یراق آلات پنجره

پیشرفت تکنولوژی از قبیل قفل و یراق آلات درب و پنجره دوجداره، باعث شده است که این نوع درب و پنجره ها از نظر امنیتی در تراز بالایی قرار گرفته باشد. طرح های زیبا و ایمن یراق آلات پنجره دوجداره معمولا طوری است، که این درب و پنجره ها را از چهار جهت قفل کرده و امنیت فوق العاده ای به آن ها می بخشد.

این درب و پنجره ها در عین حال به راحتی فقط با چرخش آسان یک دستگیره و به وسیله قفل هایی به شکل قارچی به قاب های شان محکم می شوند. همین امر سبب افزایش ایمنی درب و پنجره دو جداره می شود. صنعت تولید یراق آلات درب و پنجره، همواره در حال توسعه و نوآوری است و همین موضوع منجر به تولید یراق آلات با تنوع فراوانی شده است.

به طور کلی یراق آلات درب و پنجره دوجداره شامل یراق تک حالته، یراق دو حالته، یراق کشویی، یراق کشویی - لغزشی نیمه اتوماتیک، یراق کشویی - لغزشی تمام اتوماتیک و یراق تاشو است. این یراق آلات بسیار مستحکم هستند و در درجه بالایی از نظر ماندگاری متریال قرار دارند. در ادامه به معرفی برخی از مهم ترین انواع یراق آلات پنجره دوجداره می پردازیم.

یراق اسپانیولت برای پنجره دوجداره

اسپانیولت که در اصطلاح قفل درب نیز نامیده می شود، یکی از مهم ترین اجزای یراق آلات پنجره دوجداره است. کیفیت اسپانیولت به نوع آلیاژ استفاده شده در آن بستگی دارد. این جزء تأثیر مهمی بر کیفیت درب و پنجره دوجداره می گذارد.

بی کیفیت بودن آلیاژ مورد استفاده در یراق اسپانیولت باعث افزایش فشار بیشتر بر روی دستگیره های درب شده و آن را از کار می اندازد. اسپانیولت های موجود در بازار برندهای مختلفی دارند و تولید کشورهایی همچون ترکیه یا آلمان هستند. انواع آلمانی این نوع یراق به دلیل دو زبانه بودن از کیفیت و امنیت بالاتری برخوردار است.

دستگیره درب و پنجره

انتخاب دستگیره مناسب برای درب و پنجره، باعث افزایش طول عمر کلی درب و پنجره و حتی اسپانیولت آن می شود. نصب دستگیره های بلندتر باعث می شود که فشار کمتری به اسپانیولت وارد شود. همچنین دستگیره هایی که دارای اهرم توپُر هستند، از کیفیت بالاتری برخوردارند.

مورد دیگری که در انتخاب دستگیره اهمیت دارد، ضخامت صفحه اصلی دستگیره است. همچنین ماشین کاری اتصال اهرم به صفحه اصلی باعث آسان تر شدن نحوه حرکت آن می شود. علاوه بر این ها، کیفیت آلیاژ استفاده شده در ساخت شفت چهار پهلو به کارکرد بهتر و طولانی تر دستگیره ها کمک می کند.

در صورتی که فنر جنس مناسبی نداشته باشد، عملکرد اهرم در زاویه قائم تغییر می کند. آخرین موردی که درباره دستگیره ها باید به آن توجه کرد، زوار جای پیچ است. این مورد حتما باید استحکام و مقاومت کافی و بالایی در برابر شکستگی و خرد داشته باشد.

سیلندر درب و پنجره

از دیگر یراق آلات پنجره دوجداره که کاربرد فراوانی دارد، سیلندر است. یکی از بهترین انواع سیلندرهای درب و پنجره، سیلندرهای برنجی هستند، که معمولا توسط آلومینیوم کاور می شوند.

زبانه قفل پنجره دوجداره

زبانه قفل یراق کاربردی دیگری است که برای درب و پنجره کاربرد دارد. در پنجره های دوجداره، چه زبانه قفل بلند و چه کوتاه باشد، باید به طوری نصب شود که در هنگام باز و بسته شدن پنجره در جای خود فیکس شود و به درستی جا بیفتند. حداقل وزن لولا نیز باید برابر با 110 گرم باشد تا بتواند در برابر شکستن از خود مقاومت نشان دهد.

انواع بازشوهای درب و پنجره دوجداره

درب و پنجره دوجداره دارای یراق آلات مختلف با نام بازشو است. بازشوها در انواع مختلف و با توجه به کاربردهای مختلف طراحی و تولید شده اند. انواع بازشوهای درب و پنجره دوجداره شامل بازشوهای یک حالته، دوحالته، کلنگی، کشویی، فولکس واگنی، تاشو و فرانسوی می باشد.

یراق بازشوی کلنگی طوری نصب می شود، که نقطه دید را از روبه رو مسدود می کند. بازشوهای دو حالته در مواردی کاربرد دارد، که باز شدن پنجره بر روی دو محور عمودی و افقی مطلوب است. بازشوهای دوحالته در برابر صوت، رطوبت، باران و گرد و غبار عایق بندی محکمی دارند. با استفاده از این بازشوها، می توان هزینه های ناشی از مصرف انرژی را تا حدود زیادی کاهش داد.

یراق های مربوط به بازشوهای کشویی، در مواردی کاربرد دارند که با محدودیت فضا مواجه هستیم و می خواهیم از پنجره دوجداره کشویی استفاده کنیم. در نهایت، یراق آلات پنجره های دوجداره فولکس واگنی دارای عایق بندی بسیار بالایی هستند و حتی از پنجره های کشویی نیز کاربردی ترند. این نوع یراق قیمت بالایی دارد، اما قابل نصب بر روی پروفیل های ارزان تر نیز می باشد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>