اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

عایق کردن پنجره

امروزه عایق بندی و درزگیری درب و پنجره دوجداره در ساختمان ها از نکاتی است، که اغلب افراد به آن توجه دارند. مردم معمولا تمایل دارند، که منزل خود را عایق کنند وعلاوه بر داشتن آسایش از میزان هزینه های خود نیز بکاهند.

بهتر است بدانید، که بهترین راه حل برای عایق بندی ساختمان، نصب و درزگیری درب و پنجره دوجداره است. شرکت های تولیدکننده درب و پنجره دوجداره امروزه محصولاتی را تولید کرده اند، که با ارائه آن ها، به عایق بندی ساختمان ها کمک بزرگی می کند.

تنظیم دمای محیط داخل خانه و جلوگیری از ورود آلودگی های صوتی محیط خارج، از مسائلی است که همیشه مورد بحث قرار گرفته است. اغلب افراد در فصل های مختلف زمستان و تابستان به این موضوعات فکر می کنند و به دنبال راهی برای حل این مشکل هستند.

یکی از مهم ترین دلایل استفاده از درب و پنجره های دوجداره در صنعت ساختمان سازی، عایق بندی و امکان درزگیری و در نتیجه جلوگیری از ورود صدا، سرما در فصل زمستان و گرما در فصل تابستان است.

سیستم تولید و مهندسی درب و پنجره های دوجداره، استفاده از پروفیل مخصوص و یراق آلات، آب بندی ها، لوازم درزگیری و فریم درب و پنجره دوجداره، باعث عدم نفوذ آب و غبارهای معلق در هوا به داخل محیط می شود.

همین موضوع در فصل های بارندگی و سرما، افراد را بیشتر دچار دردسر می کند. از جمله مشکلاتی که درباره درزگیری و عایق بندی برای افراد وجود دارد، می توان به جلوگیری از نفوذ آب، رطوبت، ورود سرما و گرما، همچنین نفوذ جریان هوای آلوده و ذرات معلق در هوا اشاره کرد.

استفاده از درب و پنجره دو جداره و آلومینیومی یکی از مطمئن ترین روش های عایق بندی و کنترل هوای داخل ساختمان ها است. این نوع درب و پنجره ها به دلیل دارا بودن ساختار و متریال خاص می تواند تا حدود تقریبا صد درصد مانع ورود و خروج حرارت و ذرات مضر معلق در هوا شود.

عایق بندی و درزگیری درب و پنجره دوجداره

یکی از باورهای غلطی که در بین افراد مختلف وجود دارد، آن است که فکر می کنند، پنجره های دوجداره مانند پنجره های معمولی هستند. این در حالی است، که نقش اصلی درب و پنجره دوجداره در ساختمان ها، عایق بندی حرارتی و صوتی می باشد.

در واقع قسمت های مختلف درب و پنجره های دوجداره، باعث عایق بندی ساختمان می شود. این قسمت ها مانند برد شیشه دوجداره، نقش کلیدی در عایق بندی درب و پنجره های دوجداره دارد. زیرا ساختار شیشه دوجداره به گونه ای است که مانع ورود و خروج انرژی گرمایی و سرما می شود. اگر شیشه های دوجداره به خوبی تولید شده باشند، تأثیر چشمگیری بر کاهش هزینه های برق و گاز خواهد گذاشت.

معمولا لاستیک های درزگیری که در پروفیل های مختلف به کار می روند، نقش مهمی در عایق بندی و درزگیری پنجره دوجداره دارد. این امر به دلیل موادی است، که در ساخت این نوع لاستیک ها استفاده می شود. نقش اصلی لاستیک های درزگیر، محکم کردن و جلوگیری کردن از تبادل حرارت و صدا می باشد.

عموما چسبی که در اطراف درب و پنجره های دوجداره استفاده می شود، اهمیت بسیار بالایی دارد. درزگیری درب و پنجره های دوجداره، پس از نصب کامل آن ها انجام می شود، اما اگر با گذر زمان، باز هم مشکلی برای درب و پنجره های دوجداره رخ دهد، می توان از چسب های مخصوص درزگیری آن ها را عایق بندی کرد.

شیشه دوجداره، لاستیک درزگیر و چسب عناصر اصلی برای عایق بندی و درزگیری درب و پنجره دوجداره هستند و سایر قطعات نیز تکمیل کننده این عایق بندی هستند. رگلاژ پنجره دوجداره نیز در عایق بندی و درزگیری نقش موثری دارند. اگر درب و پنجره های دوجداره به درستی رگلاژ نباشند، نمی توانند عایق خوبی برای هوا و صدا باشند.

عایق بندی درب و پنجره دوجداره در برابر صدا

فضای بیرونی محل کار، اتاق و یا منزل ما، اغلب پر از منابع مختلف آلودگی صوتی است. این موضوع عموما باعث سلب آرامش و عدم تمرکزمان می شود. صدای موسیقی، رفت و آمد وسایل نقلیه، مکالمات بلند همسایه ها و بازی کودکان از جمله منابع آلودگی صوتی هستند. در حال حاضر، برای جلوگیری از نفوذ آلودگی های صوتی به ساختمان های جدید، اقداماتی در مورد آکوستیک کردن دیوارها و کف صورت می گیرد. البته در ساختمان های قدیمی این کار انجام نشده است.

به منظور جلوگیری از ورود سر و صدا باید برای عایق صوتی درب و پنجره ها و اکوستیک کردن دیوار، سقف، کف و دیگر اجزای ساختمان اقدام کرد. اکوستیک و عایق بندی صوتی به چند طریق انجام می گیرد، که در ادامه این مطلب به توضیح آن ها می پردازیم.

به طور کلی برای عایق بندی فضای داخلی ساختمان در برابر آلودگی صوتی، می توان از دو راه استفاده کرد. اولین راه، استفاده از جاذب ها است. این روش ساده تر از سایر روش ها است. این کار با اضافه کردن سطوح جذب کننده صدا و یا پژواک، مانند پنل های آکوستیک، امکان پذیر است. در این روش برای عایق بندی سر و صدا، می توان از پنل های 3 سانتی متری تزیینی نیز استفاده کرد.

روش دوم برای عایق بندی صوتی ساختمان، استفاده از دیفیوزها است. این راه مانعی در برابر عبور آلودگی های صوتی به شمار می رود. این پنل ها طوری ساخته شده اند که امواج صوتی با برخورد به آن ها در مسیرهای متفاوت پراکنده شوند و در نتیجه مانع بازگشت صوت می شوند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>