اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

رگلاژ کردن پنجره

جلوگیری از تبادل حرارتی، ورود گرد و غبار و آلودگی های صوتی از جمله دلایلی است، که موجب روی آوردن مردم برای تعویض پنجره قدیمی با درب و پنجره های دوجداره می شود. البته دستیابی به بهترین نتیجه، در گروی انتخاب بهترین نوع درب و پنجره های دوجداره ای است، که دارای اجزای با کیفیت هستند.

عایق بندی درب و پنجره دوجداره در صورتی کامل است، که در زمان تولید، میان لنگه بازشو و قاب درب و پنجره دوجداره و دیوار محل نصب، فاصله ای وجود نداشته باشد. برای رفع این مشکل باید لولای درب و پنجره دوجداره را رگلاژ کرد.

عدم رگلاژ یراق آلات درب و پنجره دوجداره باعث بروز مشکلاتی از قبیل سختی در باز و بسته شدن، عدم حرکت روان دستگیره ها، فاصله افتادن میان لنگه بازشو و فریم، مشکل در تغییر حالت های بازشو و عملکرد نامناسب درب و پنجره ها می شود.

در برخی موارد، به دلیل نصب نادرست درب و پنجره دوجداره یا سهل انگاری پرسنل نصب در هنگام رگلاژ مشکلاتی به وجود می آید و این مشکلات باعث عملکرد نامناسب درب و پنجره دوجداره می شود. از جمله این مشکلات می توان به ورود سرما از اطراف لنگه های بازشو پنجره دوجداره، مشکل در باز و بسته کردن درب و پنجره ها، باز نشدن دستگیره ها، عدم عملکرد صحیح یراق آلات و مشکلاتی در تغییر حالت های بازشو اشاره کرد.

خوب است بدانید، که با استفاده از رگلاژ مناسب درب و پنجره دوجداره، می توانید تا 90 درصد از بروز این مشکلات را جلوگیری کنید.برای رگلاژ کردن درب و پنجره ها، باید ابتدا کاور لولا را خارج کنیم. یعنی ابتدا پنجره را باز کرده و سپس با استفاده از پیچ گوشتی یا آچار آلن کاور را آزاد و جا به جا کنیم.

برای رگلاژ لنگه بازشو درب یا پنجره دوجداره، لازم است، آن ها را در محور افقی و عمودی جا به جا کنیم. برای حرکت در محور افقی می توانیم از آچار آلن 5 میلی متری استفاده کنیم و پیچ رگلاژ را که به صورت افقی قرار گرفته است، باز وبسته کنیم. با بازو بسته کردن پیچ رگلاژی لنگه بازشوی درب یا پنجره به صورت افقی حرکت می کند و قابل جا به جایی است. پیچ را باید تا جایی حرکت دهیم که با بسته شدن لنگه بازشو در جهت افقی، مشکل عدم انطباق رفع شود.

برای رگلاژ کردن به صورت عمودی، به پیچ بالا لولای سه بعدی و آچار آلن 4 میلی متری نیاز داریم. برای انجام این کار، ابتدا کاور لولای درب و پنجره دو جداره را باز می کنیم و با استفاده از آچار آلن، پیچ را می چرخانیم. با چرخاندن پیچ در جهت ساعت گرد، لنگه بازشو به سمت بالا حرکت می کند و در صورتی که آن را در جهت خلاف ساعت بچرخانیم، پیچ به طرف پایین حرکت خواهد کرد.

رگلاژ هر دو جهت افقی و عمودی را باید به صورت موازی انجام دهیم، تا به حالت مناسب و صحیحی برای باز و بسته شدن لولا برسیم. در نهایت با دنبال کردن این مراحل می توانیم درب و پنجره ها را به درستی رگلاژ کنیم.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>