اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

استین گلاس

تاریخچه استین گلاس به قرن هفتم میلادی در انگلستان باز می گردد و یک هنر غربی است. هنر استین گلاس در دوره رومانسک یعنی قرن 6 تا 11 میلادی و با پیدایش سبک گوتیک در معماری، به یکی از قالب های هنری آن زمان تبدیل شده بود. از آنجایی که سبک گوتیک یک سبک مذهبی بود، اکثر بناهایی که با استفاده از این هنر ساخته می شد مکان های مذهبی و کلیساها بودند.

از قدیمی ترین و معروف ترین بناهای به جای مانده از هنر استین گلاس، می توان به پنجره های چوبی کلیسای جامع آکسبورگ واقع در آلمان اشاره کرد که در قرن یازدهم ساخته شده است. این هنر همچنان تا قرن پانزدهم نیز ادامه داشت و در معماری کلیساهای شارتر فرانسه و کانتربری انگلیس به خوبی قابل مشاهده است.

با تداوم این هنر در قرن نوزدهم میلادی و پیشرفت مواد اولیه و قابلیت هایی مانند استحکام و استقامت، هنر استین گلاس توسط لوئیس کامفورت تیفانی هنرمند، نقاش و طراح امریکایی، به هنری کاربردی تبدیل شد. به همین علت این شیشه ها به شیشه های تیفانی نیز معروف هستند. هنر استین گلاس به شیشه های ارسی ایران بسیار شبیه هستند. در واقع شیشه های استین گلاس شباهت بسیار زیادی با هنر گره چینی ایرانیان دارد.

شیشه های استین گلاس

معمولا بسیاری از افراد شیشه های استین گلاس را تنها یک شیشه تزئینی می دانند و ارزش زیادی برای مقاومت و استحکام آن قائل نیستند. در واقع این طور نیست و این شیشه ها با داشتن ساختار ترکیبی از شیشه و فلز مقاومت بالایی دارند و در برابر عوامل محیطی مانند عبور گرما و سرما بسیار خوب عمل می کنند.

این شیشه ها همین طور در برابر عبور اشعه های مضر فرابنفش عملکرد خوبی دارند و عایق خوبی برای انتقال صدا به شمار می روند. پنجره هایی که در ساخت آن ها از شیشه استین گلاس استفاده می شود به دلیل داشتن مفتول های فلزی انعطاف پذیر، از نظر ایمنی بسیار مقاوم و مستحکم هستند.

این شیشه ها نور محیط را به خوبی تامین می کنند و با انعکاس نور رنگی، فضایی متفاوت و زیبا را برای تان به وجود می آورند. با توجه به اینکه برای اجرای شیشه استین گلاس، از انواع مختلف شیشه با جنس و رنگ های متفاوت استفاده می شود، هنگام تابش نور خورشید، شاهد جلوه زیبایی از بازی نور و رنگ در محیط خواهید بود.

بازتاب نور حاصل از شیشه های استین گلاس به هیچ وجه با بازتاب نور حاصل از شیشه های رنگی قابل مقایسه نیست. این شیشه ها به دلیل بازتاب جذاب نور و درخششی که دارند برای هر مکانی قابل استفاده هستند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>