اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

بلاک چین

واژه blockchain (بلاک چین) مترادف با رمز نگاری، به خصوص در مورد Bitcoin می باشد. در واقع، یک مورد استفاده عمده برای فناوری بلاک چین در صنعت مالی با ایده پرداخت های مجازی است. با این حال، بلاک چین می تواند بر بسیاری از بخش های دیگر تأثیر بگذارد و در حال حاضر به تغییر شکل یک زنجیره تامین کمک می کند که بسیاری از کسب و کارها را در سال های آینده تحت تأثیر قرار خواهد داد. اما هیجان انگیزترین جنبه های بلاک چین توانایی آن برای حفاظت از هویت دیجیتالی و ایجاد اصالت است، که عواقب بسیار گسترده ای برای صنایع لوکس و مد دارد.

بلاک چین چیست؟
بلاک چین یک سیستم مالی غیر متمرکز و توزیع کننده است که معاملات زنجیره ای را به طور پی در پی ذخیره می کند. این می تواند به عنوان یک پایگاه اطلاعاتی باشد که در یک شبکه عمومی یا خصوصی به اشتراک گذاشته شود. بلاک چین نمونه ای از یک شبکه عمومی است.

هر کاربر در شبکه یک کپی از این پایگاه داده مشترک را دارد، که این امر را برای یک کاربر مشکوک غیر ممکن می سازد تا محتوای این پایگاه داده یا کاربر را تغییر دهد. این پایگاه داده، یا دفتر مالی، فقط به آن الحاق می شود؛ یعنی شما تنها می توانید موارد را به آن اضافه کنید، اما بعد از آن هیچ چیز قابل اصلاح نیست.به لطف طبیعت غیر متمرکز بلاک چین این شبکه می تواند یک شبکه همتا را فراهم کند تا هیچ یک از شبکه ها یا مقامات حکومتی، مانند بانک یا دولت را درگیر نکند.

بلاک چین جایگاه و کاربرد های خود را در بسیاری از بخش ها پیدا کرده است. سوابق تراکنش روی یک بلاک چین این امکان را به شما می دهد تا موارد با ارزش را شناسایی کنید. انتقال مالکیت از طریق یک معامله جدید اتفاق می افتد و ما می توانیم از این حقیقت برای ساختن یک زنجیره مالکیت یا اعتبار استفاده کنیم. این داده ها را نمی توان تغییر داد و یا اصلاح کرد.

این مفهوم در حال حاضر برای زنجیره های تامین در سراسر جهان بکار گرفته شده است. سیستم های زنجیره تامین سنتی متمرکز، غیر استاندارد بوده و اشتراک گذاری داده ها بین سهامداران کاری بی ارزش و دست و پا گیر است. یک خرده فروش نمی داند تامین کنندگان، کالا را از کجا به دست می آورند. یک تامین کننده نمی داند که تولید کننده از کجا مواد خام اولیه را دریافت کرده است.

در بسیاری از موارد، حتی تولید کنندگان از منبع مورد استفاده برای تامین کنندگان مواد خام خود اطلاعی ندارند. هر یک از طرفین از یک سیستم خاص خود استفاده می کنند، و حتی اگر تحت یک سیستم مدیریت واحد آورده شوند، اعتراضاتی برای کنترل کننده داده ها وجود خواهد داشت.

مهم تر از همه اینکه، این داده ها را می توان توسط هر گروه درگیر در سیستم تغییر داد، اصلاح کرد و یا دستکاری نمود.بلاک چین با ایجاد زنجیره ای از تراکنش ها بر این مشکل فائق می آید. برای هر کالای مجازی یا فیزیکی، یک لیست کامل از تراکنش های تمامی عملیات تولید، از مبدا آن تا انتها وجود خواهد داشت. داده ها را نمی توان توسط یک حزب کنترل یا دستکاری کرد.

ارتباط بلاک چین و صنعت مد

صنعت مد نیز مانند هر صنعت دیگر مجموعه ای از چالش های خاص خود را دارد. یکی از بزرگ ترین این چالش ها، محصولات تقلبی در بازار است و در حالی که کیفیت اقلام را کاهش می دهند از مارک های موجود سود می برند و در نتیجه به شهرت این برند آسیب می رسانند. چالش دیگر ردیابی حمل و نقل و تحویل به موقع محصولات با مشخصات مناسب است. بلاک چین توانایی بالقوه برای حل اکثر این مشکلات را دارد.

حمایت از مالکیت معنوی

با استفاده از بلاک چین، سازندگان و طراحان می توانند از برند ها در برابر جعل محافظت کنند. هر مورد در زمینه مد، از منشا و مالکیت آن تا رسیدن به منبع آن، قابل پیگیری است. محصول کپی یا تقلبی زنجیره معتبری از سوابق نداشته و در نتیجه به راحتی از بین می روند.این مفاهیم در حال حاضر در صنعت به کار گرفته می شوند.

طراح لندنی، مارتین جارگگارد، در سال 2017 اولین لباس را با بر چسب های هوشمند که در یک بلاک چینثبت شده اند، تولید کرد. هر گام در فرآیند تولید، از مواد خام گرفته تا محصول کامل شده با زمان و تمبرهای زمان و مکان، ثبت شد. به طور مشابه، Baby Ghost یک مارک تجاری صنعت مد شروع به ادغام تراشه های NFC در مجموعه بهار/تابستان 2017 خود کرد. این برچسب های NFC شناسه های موجود در بلاک چین هستند و مشتریان می توانند از یک برنامه برای پیدا کردن همه چیزهایی که باید در مورد یک محصول خاص بدانند، استفاده کنند.

این ایده نه تنها مانع انحراف سود از مارک های قانونی ناشی از محصولات تقلبی می شود، بلکه اطمینان حاصل خواهد کرد که مشتریان دقیقا محصولاتی را به دست می آورند که جعلی نبوده و در نتیجه کیفیت محصولات تضمین شده است و از شهرت برند مربوطه محافظت می کنند.

ردیابی منبع

استفاده از بلاک چین همراه با تکنولوژی های اینترنتی مانند RFID، به ما کمک می کند تا مواد خام را از منبع آن ها تا ورودشان به کارخانه جهت تولید در تمام طول فرآیند تا محصولات نهایی که بعد از آن به خرده فروش ها از طریق شبکه های توزیع تحویل داده می شوند، پیگیری کرد. منبع هر مورد را می توان ردیابی کرد و مواد غیر استاندارد را می توان از منبع خارج کرد.

همچنین می تواند برای افزایش کیفیت کلی محصولات و کارایی در فرآیند تولید مفید باشد. برند های مد می توانند پیوند های ضعیف در عملیات آن را شناسایی کنند، از جمله تامین کنندگان مواد معیوب و یا بخش تولید و تأسیساتی که به استاندارد های کیفی تعریف شده پایبند نیستند.

زنجیره تامین قابل اعتماد

چه تامین مواد خام و یا ارسال به مصرف کننده نهایی باشد، صنعت زنجیره تامین هنوز هم با ناکارآمدی و سوء مدیریت های زیادی سروکار دارد. با این حال استفاده از بلاک چین، فعالیت ها را شفاف تر می سازد. تامین کنندگانی که سعی در تغییر هر گونه سابقه ای دارند، بلافاصله شناسایی خواهند شد.

پیگیری حق امتیاز

بلاک چین همچنین باعث می شود که ردیابی پرداخت ها آسان شود. نه تنها می تواند به طراحان اجازه ایجاد یک مدرک ثابت خلاقیت توسط آنها را ارائه دهد، بلکه می تواند برای مجوز دادن به طرح ها و علائم تجاری نیز به کار رود، و هر نوع پرداخت حق امتیاز و فروش از طریق استفاده از این طرح ها را می توان به راحتی دنبال کرد.

آینده بلاک چین

زنجیره های تامین برق بلاک چین می توانند شکل بسیاری از کسب و کارها را با پیش بینی در سال های آینده تغییر دهند. دلیل این که این تکنولوژی به طور گسترده ای پذیرفته نشده است، فقدان آگاهی فنی در بین مصرف کنندگان و شرکت ها به طور یکسان است. دوم اینکه، تعداد بسیار کمی از استاندارد های تثبیت شده وجود دارند که تعریف می کنند چگونه یک شبکه بلاک چین باید اجرا شود. تکنولوژی بلاک چین هنوز در دوران ابتدایی خود قرار دارد و حداقل چند سال زمان خواهد برد تا استاندارد سازی شده و به جریان اصلی تبدیل شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>