اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

پهن کردن پارچه

پهن کردن فرآیندی است که در آن طول خاصی از پارچه بر روی میز قرار می گیرد، سپس طول های مشابهی از پارچه بر روی لایه پارچه های قبلی قرار می گیرند و برای برش به صورت انبوه آماده می شوند. بخش هایی که در نتیجه پهن شدن طولی پارچه بر روی هم قرار می گیرند لایه نامیده می شوند.

طول هر کدام از این لایه ها براساس اندازه، شکل و تعداد اجزایی از لباس که باید برش بخورند، تعیین می گردند. تعداد لایه های هر گستره با توجه به تعداد سفارشات، فناوری مورد استفاده و تخصص فنی در زمینه پهن کردن و برش پارچه تعیین می شود.

انواع روش های پهن کردن پارچه

  • فرآیند پهن کردن دستی پارچه
  • فرآیند پهن کردن نیمه خودکار پارچه
  • فرآیند پهن کردن تمام خودکار پارچه
  • پهن کردن پارچه به صورت دستی

روند پهن کردن دستی پارچه یک روش سنتی و قدیمی برای پهن کردن لایه های پارچه بر روی میز برش است. این فرآیند برای تولید در مقیاس کم مناسب است. انواع پارچه ها را می توان با فرآیند پهن کردن دستی برش داد و این ربطی به پیچیده بودن ساختار یا الگوی پارچه ندارد.

در واحدهای تولیدی بزرگ نیز برای برش پارچه ای که دارای طرح های پیچیده است از روش پهن کردن دستی استفاده می شود. هزینه تجهیزات فنی برش خودکار پارچه در مقایسه با فرآیند برش دستی بسیار زیاد است. قطعاً بهره وری فرآیند برش خودکار در مقایسه با فرآیند برش دستی نیز بسیار بالاتر است.

در روند پهن کردن دستی پارچه، کارگران پارچه را از لبه های آن نگه داشته و لایه های آن را بر روی میز برش حرکت می دهند. این کارگران باید در هنگام پهن کردن از قرارگیری صحیح ضخامت لایه های پارچه بر روی هم مطمئن شوند.

آنها ضمن پهن کردن به عیوب موجود در پارچه نیز توجه می کنند و در مورد جدا کردن یا صرف نظر نمودن از آنها تصمیم می گیرند. کارگران در زمان پهن کردن پارچه تعداد لایه های مورد نیاز برای هر نوع لباس را می شمارند و با توجه به طول مورد نیاز انتهای گستره پارچه را برش می دهند. در هنگام کار با الگوهای پیچیده، آنها باید تطابق الگو را در تمام لایه های گستره پارچه تائید کنند.

کیفیت و سرعت پهن کردن به ویژگی های پارچه، و مهارت و تجربه کارگران درگیر بستگی دارد. روند پهن کردن دستی پارچه نیاز به تجهیزات خاصی ندارد. هر نوع پارچه ای را می توان به صورت دستی پهن کرد، اما این روند نیازمند نیروی کار ماهر است، در ضمن بسیار زمان بر است.

از فرآیند پهن کردن دستی پارچه ها در واحدهای تولیدی کوچک استفاده می شود؛ البته در واحدهای تولیدی بزرگ نیز در مواردی که لایه های پارچه دارای الگوهای مختلف و پیچیده ای باشند، باز از این روش استفاده می گردد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>