اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

پهن کردن پارچه

روند پهن کردن دستی پارچه بر روی یک میز وسیع که دارای سطح صافی است، انجام می شود. دستگاه تغذیه کننده پارچه که رول پارچه بر روی آن آویخته می شود ممکن است به میز متصل شود، یا روی دیوار قرار بگیرد و یا اینکه به یک پایه نزدیک میز متصل شود.

معمولاً کاترهایی که برای برش انتهای لایه های پارچه مورد استفاده قرار می گیرند به میز برشی متصل می گردند که شاخ به شاخ دستگاه تغذیه کننده پارچه قرار گرفته اند. رول پارچه قبل از شروع روند پهن کردن پارچه بر روی میز بر روی محور دستگاه تغذیه کننده تثبیت می شود. تثبیت رول پارچه براساس روند پهن کردن پارچه انجام می شود و ممکن است به صورت رو به بالا یا رو به پایین باشد. روند پهن کردن پارچه به صورت دستی شامل چند مرحله است که این مراحل عبارتند از:

  • علامت گذاری اطلاعات مرتبط با پهن کردن پارچه بر روی آن
  • پهن کردن لایه های پارچه
  • قرار دادن نشانگر بر روی گستره پارچه
  • پهن کردن پارچه

در آغاز روند پهن کردن دستی پارچه یک لایه کاغذ به میز برش چسبانده می شود تا بتوان در حین برش لایه های پارچه را به آسانی به میز برش منتقل کرد. روند پهن کردن دستی پارچه توسط دو کارگر که هر کدام در یک طرف میز قرار می گیرند انجام می شود. این کارگران لایه های پارچه را به ابتدای گستره پارچه می برند. انتهای لایه های پارچه دقیقاً در ابتدای گستره پارچه ثابت شده و محکم می شوند.

پس از آن، یکی از کارگران از اولین موقعیتی که در آن رول پارچه ثابت شده یا قرار گرفته است بر می گردد و کارگر بعدی لبه لایه ای از پارچه که قبلاً بر روی میز قرار گرفته را با لبه میز تراز می کند؛ اختلاف لایه قبلی با این لایه نهایتاً باید به اضافه و منهای 0.5 باشد. در این زمان کارگر دیگر سطح لایه پارچه را صاف می کند تا مطمئن شود که کشش تمام طول پارچه یکنواخت است. کشش پارچه باید یکنواخت باشد تا از چروک شدن پارچه در هنگام پهن شدن آن جلوگیری شود. این فرآیند تا زمان تعیین تعداد مورد نیاز لایه های پارچه ادامه پیدا می کند.

طول ایده آل روند پهن کردن دستی پارچه، 5 تا 8 متر است. گاهاً نشانگرهای کوتاه تر به هم متصل شده و به عنوان یک گستره مورد استفاده قرار می گیرند، و به همین دلیل به کمک آنها می توان روند پهن کردن پارچه را در یک مرحله و یا به صورت سنتی اجرایی کرد. تعداد لایه های گستره پارچه به عواملی مثل اندازه سفارش، ویژگی های پارچه مانند صاف بودن، ضخامت پارچه، اصطکاک بین پارچه و دستگاه برش، و محدودیت های فنی روند پهن کردن پارچه به صورت دستی بستگی دارد. آسترلائی ها و پارچه های لوله ای شکل باریک معمولاً توسط یک کارگر پهن می شوند.

تثبیت یک نشانگر بر روی گستره پارچه

پس از پهن کردن پارچه، نشانگر کاغذی چاپ شده بر روی گستره آماده پارچه قرار می گیرد. سامانه های بازدارنده حرکت یا گیره هایی در اطراف گستره پارچه قرار می گیرند تا آن را سر جای خود ثابت نگه دارند. چنانچه نشانگر با مواد چسبنده چاپ شده باشد با استفاده از اتویی که دارای پایه بزرگی است به آخرین لایه گستره پارچه چسبانده می شود.

معایب پهن کردن پارچه به صورت دستی

  • فرآیند پهن کردن دستی پارچه به کارگران ماهر زیادی نیاز دارد.
  • چنانچه نیروی کار به خوبی آموزش ندیده باشند، انجام کار به صورت باکیفیت و سریع عملاً غیرممکن است.
  • کارگرانی که در کار پهن کردن پارچه مشارکت می کنند، بار کاری بالایی را در شیفت کاری خود تجربه می نمایند. از این رو ممکن است خستگی آنها بر سرعت و کیفیت کار تأثیر بگذارد.
  • در روند پهن کردن پارچه به صورت دستی به دو کارگر نیاز است، در حالی که در روند پهن کردن پارچه به صورت خودکار وجود تنها یک کارگر کافی است.
  • در روند پهن کردن دستی پارچه اندازه رول پارچه ها غالباً کوچک است.
  • احتمال دارد لایه های پارچه به صورتی نامناسبی تراز شوند.

مزایای پهن کردن پارچه به صورت دستی

  • نیازمند سرمایه گذاری کمی است.
  • برای واحدهای تولیدی کوچک مناسب است.

تجهیزات مورد نیاز برای پهن کردن پارچه به صورت دستی

تجهیزات مورد نیاز برای پهن کردن پارچه به صورت دستی قیمت پایینی دارند؛ امری که کاملاً منطقی به نظر می رسد. بخش مرکزی تجهیزات شامل یک میز پهن است. در ضمن ممکن است برای افزایش بهره وری از کارتر مخصوص برش انتهای لایه های پارچه استفاده شود. تجهیزات دیگری که در این زمینه مورد استفاده قرار می گیرند عبارتند از اتویی با پایه بزرگ، گیره ها، سنجاق ها و پایه تغذیه کننده پارچه.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>