اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

خربزه

داشت خربزه در گلخانه
در بوته خربزه تا زمانی که ارتفاع گیاه به 30 سانتیمتر نرسیده هیچگونه هرسی را انجام نمی دهیم. اما پس از اینکه بوته به ارتفاع 30 تا 50 سانتیمتری رسید شاخه های فرعی و برگها را حذف می کنیم. با این کار در واقع به گیاه اجازه می دهیم که تمام انرژی تولیدی توسط گیاه صرف رشد ساقه و برگ های اولیه شود و بدین وسیله گیاه قوی و شاداب باشد در ضمن اینکه برگهای پایینی به دلیل تماس با سطح زمین محل تجمع عوامل بیماریزا و نهایتا موجب آسیب به بوته ها خواهند شد.

با توجه به اینکه خربزه به صورت داربستی کاشت می شود نیاز هست تا هر روز نسبت به عمل پیچش ساقه آن به دور نخ اقدام نمود زیرا با این عمل رشد بوته ها هدایت گردیده و باعث افتادن بوته ها بر روی زمین نخواهد گردید. میزان دمای گلخانه بالاتر از 25 درجه قطعا در میزان گلدهی و باروری مضر خواهد بود لذا بایستی حتما این نکته مدنظر قرار گیرد ضمن اینکه تهویه در زمان مناسب با توجه به تجمع میزان دی اکسید کربن به دلیل استفاده از هیتر بایستی صورت پذیرد. خربزه معمولاً در درجه حرارت 15 - 12 درجه سانتیگراد شروع به جوانه زدن می کند و مناسبترین درجه حرارت برای رشد و نمو آن حدود 25 درجه سانتیگراد می باشد.

  • نکته: در زمان تشکیل میوه ها و به مرور حجیم شدن آنها ممکن است به دلیل سنگینی وزن باعث شکستگی بوته ها گردد لذا بهتر است میوه ها در توری های مناسب قرار گرفته و با استفاده از نخ به سیم های مفتولی تعبیه شده در سقف گلخانه مهار گردد.


برداشت خربزه
رسیدگی فیزیولوژیک معمولا زود تر از رسیدگی کامل اتفاق می افتاد.زمان رسیدگی فیزیولوژیک از روی تغییرات در رنگ یا شبکه بندی روی میوه امکان پذیر است. در این زمان بذر داخل میوه کامل بوده و قادر به جوانه زنی در محیط مناسب است. بهتر است برداشت میوه چند روز پس از رسیدگی قیزیولوژیک (مثلا یک هفته تا 12 روز) و در زمان رسیدگی کامل انجام شود تا از تکامل بذر داخل میوه اطمینان حاصل گردد. میوه ها در زمان رسیدگی فیزیولوژیک تغییر رنگ داده و شبکه بندی روی میوه کامل می شود. بهتر است یک هفته تا ده روز پس از رسیدگی فیزیولوژیک اقدام به برداشت میوه نمود تا از رسیدن بذر کاملا مطمئن شد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>