اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

خربزه

کاشت خربزه در گلخانه
شرایط خاص از نظر شدت نور، دمای روزانه، دمای شبانه، میزان رطوبت نسبی هوا و رطوبت خاک یکی از ضروریات داشتن رشد مطلوب برای گیاهان می باشد. برای تولید و پرورش تجاری گیاهان با کیفیت بالا و در تمام طول سال جهت ایجاد شرایط محیطی مطلوب به همراه کنترل عوامل خسارت زا نظیر باد، طوفان های ویرانگر، سرما و یخبندان و … نیازمند سازه ای بنام گلخانه هستیم که به عنوان محیط کنترل شده مطرح می گردد و با توجه به نیاز روزافزون بازار، چه از نظر تولید گل و گیاهان زینتی و چه از نظر سبزیجات و صیفی جات خارج از فصل این روش تولید امروزه به یکی از سودآورترین بخشهای کشاورزی تبدیل شده است که البته سرمایه گذاری اولیه فراوانی را نیز طلب می کند.

از جمله روش های نوین بهره برداری بهینه در واحد سطح، احداث گلخانه می باشد. این روش دارای مزایایی است که از جمله آنها به افزایش عملکرد، ایجاد اشتغال، صرفه جویی در مصرف آب، کنترل عوامل نامساعد جوی، بیماری ها و آفات و تولید در خارج از فصل می توان اشاره کرد. خربزه با نام علمی (Cucumis melo L) یکی از اعضای مهم خانواده کدوئیان (Cucurbitaceae) است. خربزه یکی از محصولات مهم جالیزی و سرشار از ویتامین های A ,B ,C و عناصر کلسیم، فسفر و پتاسیم است. میوه شیرین و آبدار آن در اواخر بهار و در طول تابستان از فراوان ترین و پر مصرفترین میوه جات است. به صورت تازه خوری، آب میوه، فالوده و غیره مصرف می شود. بذر آن به عنوان آجیل و پوست میوه و ساقه و برگ مورد تغذیه دام قرار می گیرد.

تغذیه گلخانه

اهمیت استفاده از کود مناسب در اولین آبیاری بعد از کاشت نشاء خربزه گلخانه ای بسیار زیاد است چرا که این کوددهی می تواند نقشی بی بدیل در طول رشد و نمو آن بازی کند. ریشه نشاء تا چند روز بعد از کشت قابلیت جذب مواد غذایی بسیار بالایی دارد چرا که منافذ ریشه چه ها به راحتی امکان جذب و ورود عناصر غذائی بزرگ مثل: انواع ویتامینها، عناصر خاص، آمینو اسیدها و … که در شرایط عادی جذب آنها بسیار سخت و گاهی به نوعی غیرممکن است را دارد. از طرفی ارزش مواد کودی که در این مقطع زمانی جذب نشاء می شود از لحاظ ارزش، دارای ارزش غذائی بسیار بالا می باشد چرا که نشاء می تواند از این کودها در توسعه ریشه و طوقه (مخصوصا طوقه) استفاده کند که این مهم، تا انتهای دوره رشد و نمو می تواند بهترین تأثیر را داشته باشد.

استفاده از کودهایی همچون رادیکسول کود فسفات بالا ارگانیک و به دلیل افزایش ریشه زائی در دوره نشا، کود ریشه زائی ارگانیک یا کود نشا می باشد. ازت موجود در این کود به شکل آمونیاک با قدرت جذب بالا از طرف ریشه مخصوصا در دوره نشا است. که زمان مصرف بلافاصله پس از کاشت نشا خربزه در اولین آبیاری و بعد از آن هر 10 الی 15 روز یکبار مورد استفاده قرار می گیرد. که در هر 1000 متر مربع به میزان 1 کیلوگرم مورد استفاده قرار می گیرد. از طرفی مقادیر بسیار کم از اسیدهای آلی همانند هیومیک اسید به دلیل وجود ترکیبات هورمونی اثرات قابل ملاحظه ای در بهبود خصوصیات فیزیکی، شیمیایی و بیولوژیکی خاک و افزایش تولید و بهبود کیفیت محصولات کشاورزی دارند که سبب افزایش طول و وزن ریشه و ریشه های جانبی می شود که به صورت مایع به میزان 5 لیتر در هکتار مورد استفاده قرار می گیرد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>