اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

فیسالیس

کاشت فیسالیس در گلخانه
شیوه کاشت گیاه فیسالیس در گلخانه همانند سایر گیاهان این خانواده به صورت انتقال نشاء است از زمان کاشت تا نمو اولین میوه حدود 90 روز طول می کشد. بهترین زمان کاشت در اواخر تابستان تا اوایل پاییز است. در برخی از مناطق، این محصول تا 4 بار در سال کشت می‌شود. جوانه گل پس از 40 روز ظاهر می‌شود و اولین میوه پس از 80 روز ظاهر می‌شود در مناطق عاری از یخبندان، گلدهی 2-3 بار در طول سال اتفاق میافتد.

تراکم کاشت فیسالیس در گلخانه
تراکم کشت فیسالیس در شرایط باز و شرایط گلخانه متفاوت است. در شرایط گلخانه، تعداد بوته برای 1000 متر گلخانه بین 1000 تا 2000 بوته است اما در شرایط باز تا 25000 بوته در هکتار نیز گزارش شده است. در گلخانه فاصله کاشت بین دو بوته 50 سانتیمتر و فاصله ردیف ها 120 سانتیمتر در نظر گرفته می‌شود. استفاده از قیم نخی همچون گوجه فرنگی گلخانه ای برای هدایت ساقه های فیسالیس ضروری است و بوته ها پس از رسیدن به انتهای نخ یا قطع شده یا آویزان می شوند.

دوره رشد وباردهی گیاه فیسالیس در گلخانه
در شرایط گلخانه دوره رویشی از کشت بذر تا پایان تولید، 9 ماه می‌باشد که 6-5 ماه آن مربوط به دوره باردهی است. ارقام تجاری فیسالیس، خود ناسازگار بوده و برای تشکیل میوه نیازمند ارقام گرده زا و خودبارور هستند. همچنین استفاده از زنبورهای گرده افشان در گلخانه توصیه می‌شود.

برداشت محصول در گلخانه

برداشت محصول در شرایط گلخانه های ایران، از اواسط بهمن آغاز می‌شود و هر کارگر می تواند در فصل برداشت، روزانه به طور متوسط 12-10 کیلوگرم برداشت کند. رنگ میوه در زمان رسیدن به نارنجی تا قرمز تمایل پیدا می کند. میوه را با همان پوشش در ظروف کوچک 300 تا 500 گرمی بسته به نیاز بازار بسته بندی می کنند. متوسط عملکرد فیسالیس در کشت گلخانه ای حدود 15 تن در هکتار گزارش شده است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>