اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

سیب

در هنگام هرس درخت سیب پاکوتاه باید به روش های پرورش این درخت توجه شود. این درختان را می توان برحسب شکل تاج آنها به فرمهایی متنوعی از شکل پهن یا گرد پرورش داد. اگر این درختان را از بالا نظاره کنید شکل کروی آنها کاملا آشکار است. منظور از فرم گرد پرورش شاخه های اصلی درخت در جهت های مختلف می باشد.

در بین فرم های کروی در پرورش سیب، می توان به فرم هایی با نام فرم جامی، قیفی و مختلط اشاره کرد. تشکیل هر کدام از این فرم ها بستگی به نوع هرس درخت دارد. از بین این موارد، فرم جامی را در پایین توضیح می دهیم:این فرم دارای دو حالت متفاوت است.یکی فرم هرس جامی با مرکز باز و دیگری فرم هرس جامی با محور. در مورد اول شاخه های اصلی اولیه فاصله کمی از بالای تنه دارند و در مورد فرم هرس با محور، این شاخه ها فاصله بیشتری از بالای تنه دارند.

زمان سالانه هرس فرم جامی:

سال اول: پس از کاشت نهال درخت سیب پاکوتاه، اگر شرایط فصلی نهال مناسب بود آن را از ارتفاع 60 سانتی متری سر برداری می کنیم.

سال دوم: در این سال جوانه های حاضر در طول 60 سانتی به اندازه کافی رشد کرده اند. توجه به این نکته اهمیت دارد که اسکلت نهایی درخت سیب در سال دوم شکل داده می شود. به همین خاطر اولین شاخه را از 15 سانتی بر روی سطح خاک روی تنه را انتخاب کرده و فاصله بین شاخه ها در طول تنه نیز باید بین 15 تا 20 سانتی متر و آنهم به صورت متناوب باشد. در این مورد اگر جوانه یا شاخه ای منتاسب با این اندازه نباشد باید هرس شود.

به صورت معمول در این روش تعداد شاخه های باقی مانده بین 3 تا 5 عدد می باشد. در صورتی تعداد این شاخه ها برای اسکلت بندی درخت کافی نباشد می توان برای ایجاد شاخه جدید، در بالای جوانه هایی که به شاخه جدید تبدیل می شوند یک زخم کوچک ایجاد کرد. این کار سبب تحریک جوانه شده و سریعا شاخه جدید را ایجاد می نماید. در کل در هر دو حالت فرم جامی محور دار و جامی با مرکز باز، لازم است که پس از انتخاب شاخه ها و اسکلت بندی درخت، یک سوم طول شاخه را قطع کرده و آن را سربرداری نماییم.

سال سوم: اگر شاخه های اصلی یا اسکلت اولیه درخت سیب پاکوتاه 3 تا 5 شاخه داشته باشد ضرورت دارد که در این مرحله از کار فاصله ای برای 6 تا 10 شاخه ثانویه در نظر گرفته شود و …

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>