اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

گل گاوزبان از گیاهان دارویی و روغنی است که به علت خاصیت شفادهندگی شناخته شده است. امروزه ثابت شده که محصولات حاصل از برگ ها و پودر این گیاه خاصیت ضد افسردگی دارد و باعث افزایش نشاط روحی می شود. به طور مثال: شربت ساخته شده از پودر این گیاه خاصیت ضدافسردگی و ضداسترس های روحی و آرامش دهنده و تسکین دهنده قلب می باشد.

گل گاوزبان

تحلیل اقتصادی از آینده کاشت گیاه گل گاوزبان
تعداد نیروی کار لازم برای برداشت هر هکتار گل 70 تا 80 کارگر در روز است. بنابراین، محصول از نظر اشتغال زایی مهم است. از هر هکتار زمین حدود 400تا 700 کیلوگرم به طور میانگین 600 کیلوگرم گل خشک به دست می آید. از این گیاه نیز می توان عسل مرغوبی به دست آورد چون گل های این گیاه شهد زیادی تولید می کنند و عسل مرغوبی از آن به دست می آید. بنابراین، می توان در کنار تولید گاوزبان به زنبورداری نیز پرداخت.

خواص دارویی

  • این گیاه از نظر طب قدیم ایران سرد است. گل، سرشاخه و برگ آن دارای شوره، مواد لعابی و یک ماده تلخ است و به همین جهت عرق و ادرار را زیاد می کند.
  • سنگ های کلیه و مثانه را خرد کرده و از بین می برد.
  • گل گاوزبان دارای اسیدهای چرب امگا 6 مانند لینولنیک اسید می باشد که برای روماتوئید مفید است.
  • حواس پنجگانه را تقویت می کند. دم کرده آن نشاط آور بوده و رنگ رخسار را باز می کند. سینه را نرم می کند. تنگی نفس و دردگلو را شفا می دهد. دلهره و وحشت را از بین می برد. غم و غصه را کم کرده و برای کسانی که با خود حرف می زنند بسیارخوب است. از برگ های تازه آن برای درمان جوش های چرکی دهان و درمان برفک استفاده می شود.


خواص درمانی
از زمان های گذشته مردم به کاشت اش پرداخته و از گلهایش به صورت دم کرده استفاده می کردند و به عنوان معرق، مدر، افزایش دهنده فشار خون و آرام بخش مصرف سنتی دارد. دم کرده گل تلخ است و رنگ آن با نوسان اسدیته تغییر می کند. دم کرده گل گاوزبان به رنگ تیره بوده که با افزودن چند قطره آب لیمو قرمز رنگ می شود. مخصوصاً در رفع عوارض گریپ و سرماخوردگی مصرف فراوان دارد و از این جهت باید این گیاه را گیاه دارویی اصیل ایرانی دانست. به علت وجود آلکالوئیدهای پیرولیزیدین، مصرف این گیاه در دوران بارداری و شیردهی توصیه نمی شود. مقدار مصرف مجاز این گیاه به میزان 4 گرم در روز به صورت دم کرده است. جوشانده آن ایرانی حواس پنج گانه را تقویت می کند. و برای تنگی نفس مناسب است. جویدن برگ تازه آن برای درمان جوش های چرکی دهان مناسب است. به طور معمول سنبل الطیب و گاوزبان را با همدیگر دم می کنند. در بررسی های جدید آثار تحریک بر روی سیستم ایمنی بدن توسط این گیاه به اثبات رسیده است. از این گیاه نیز می توان عسل مرغوبی به دست آورد چون گل های آن شهد زیادی تولید کنند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>