اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

پیتاهایا

جمعیت جهان رو به افزایش است و کشورهای در حال توسعه عمدتاً در مناطق گرمسیری و نیمه گرمسیری قرار گرفته اند انتظار میرود این مناطق در افزایش جمعیت حدود 90 درصد از جهان نقش داشته باشند.

سطح زمین در 91 کشور در حال توسعه قابل استفاده برای تولید محصول نیست از این رو، تولید گلخانهای به عنوان یک راه حل برای استفاده کارآمد از فضا مفید است از مهم ترین مزایای کشت حفاظت شده گلخانهای می توان به افزایش قابل توجه در بهره وری میوه، کنترل مؤثر آفات و بیماریها، حفاظت در برابر باد و شرایط نامساعد محیطی، کاهش مصرف آب، کاهش زمان رشد و نمو میوه و نیز سهولت عملیات کشت در گلخانه اشاره کرد.

کشت گلخانه ای میوه اژدها، روشی برای بهبود کیفیت میوه و تولید عملکرد بالاتر است این روش شامل آماده سازی خاک و بستر کشت، طراحی و نصب قیمها، کشت گیاه، مدیریت آب و کود، شکلدهی و فرمدهی گیاه، گرده افشانی مصنوعی، تنک میوه و کنترل آفات و بیماریها است.

مهم ترین نیاز برای گلخانه های دراگون فروت در مناطق گرمسیری و نیمه گرمسیری استفاده از پوشش برای خنک کردن فضای داخل گلخانه است، زیرا شدت تابش نور خورشید در مناطق گرمسیری و نیمه گرمسیری بالا است و دمای درون گلخانه می تواند بالاتر از حداکثر دمای موردنیاز گیاهان ( 40 -35 درجه سانتیگراد) برسد.

علاوه بر آن، دمای برگ می تواند 10 درجه سانتیگراد بالاتر از دمای هوا باشد که باعث آسیب به سیستم فتوسنتزی و تنش گرمایی می شود بنابراین خنکسازی، استفاده از سایبان و مه افشان برای کاهش دمای هوای گلخانه، دمای گیاه و جلوگیری از سوختگی برگهای گیاه، گلها یا میوه ها و بهبود یکنواختی شدت نور در داخل گلخانه ضروری است.

جهت پرورش میوه پیتایا در گلخانه، آماده سازی خاک گلخانه و اصلاح آن قبل از کشت صورت می گیرد محدوده pH بستر کشت دراگونفروت بین 5/0 تا 8/5 است. فاصله بین گیاهان 60 تا 80 سانتیمتر، فاصله بین ردیفهای کشت 150 - 60 سانتیمتر و عمق کشت 40 تا 60 سانتیمتر در نظر گرفته می شود.

از مخلوط پیت: کود آلی: ماسه: خاک زراعی به نسبت 6:1:1:2 برای بهبود بافت خاک استفاده می شود این ترکیبات را با هم مخلوط کرده و در گودال کشت مورد استفاده قرار می دهند. قبل از کشت داربست هایی در بالای محل کشت در گلخانه قرار می دهند تا گیاهان به سمت بالا هدایت شوند آبیاری هر 5-3 روز یکبار صورت می گیرد و میزان رطوبت خاک باید در حدود 70 درصد حفظ شود.

30 روز بعد از کشت، محلول پاشی کود اوره و پتاسیم دی هیدروژن فسفات به صورت برگی انجام می شود بعد از شروع سن باردهی، کوددهی سه بار در سال (خرداد، مهر و اسفند ماه) صورت می گیرد، از کود آلی (کود حیوانی پوسیده شده) و کود معدنی NPK به نسبت 1:1:1 استفاده می شود.

کوددهی در عمق 50-30 سانتیمتری خاک صورت می گیرد دمای مطلوب برای رشد آن بین 35-25 درجه سانتیگراد است. دمای زیر 5 درجه سانتیگراد و بالای 38 درجه سانتیگراد باعث توقف رشد آن می شود خواب گیاه در واقع نوعی مقاومت گیاه نسبت به شرایط محیطی نامساعد است.

دمای پایینتر از 15 درجه سانتیگراد، باعث توقف رشد میوه و طولانی شدن دوره بلوغ میوه آن می شود دمای گلخانه های دراگون فروت را در زمستان با پوشش دهی و در تابستان با سیستم خنکسازی مدیریت می کنند در دمای زیر 5 درجه سانتیگراد برای جلوگیری از خسارت به گیاه عمل پوششدهی گلخانه صورت می گیرد.

برای جلوگیری از خسارت یخزدگی، پوششدهی گلخانه در نیمه شهریور انجام می شود به منظور تسهیل عبور نور، پوششها در طی روز باز می شوند. در دماهای بسیار پایین، پوششهای حرارتی به تنهایی نمی تواند پاسخگو باشد و از تجهیزات گرمایشی برای گرم کردن گلخانه استفاده می شود.

و در روزهای آفتابی تیر و خرداد ماه بین ساعت 14-10 از سیستم سایه دهی در گلخانه جهت جلوگیری از بالا رفتن دما استفاده می شود برای تسهیل در رشد گیاه و حفظ کیفیت میوه اژدها، میزان سایه دهی از 50 درصد نور طبیعی نباید بیشتر باشد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>