اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

پیتاهایا

قسمت قابل استفاده میوه شامل مزوکارپ است که از بافتی لعابدار با هزاران بذر نرم کوچک به طور همگن در سراسر گوشت میوه تشکیل شده است در اغلب گونه های جنس Hylocereus، گوشت میوه 80-60 درصد وزن میوه بالغ را تشکیل می دهد.

میزان آب میوه فاقد بذر بسیار کم است و فقط 55 درصد را در بعضی ارقام دراگون فروت تشکیل می دهد. مزوکارپ حاوی 88-82 درصد آب با محتوای مواد جامد محلول بین 7تا11 گرم در یک لیتر میوه بالغ است.

گونه های جنس Hylocereus با میوه گوشت سفید، میزان مواد جامد محلول بالاتری نسبت به میوه های گوشت قرمز دارند و توزیع مواد جامد محلول در گوشت میوه همگن نیست به طوری که میزان قند بخش مرکزی میوه نسبت به بخشهای محیطی بیشتر است.

مواد جامد محلول شامل قندهایی مانند گلوکز ( 30 تا 55 گرم در لیتر) و فروکتوز(4 تا 20 گرم در لیتر) است که با توجه به گونه گیاهی و رقم، میزان آنها متغییر است. میزان ساکارز 7/5-2/8 درصد از قندهای کل را تشکیل می دهد.

به طورکلی میزان اسیدیته گوشت، پائین و بین 2/4تا 3/4 گرم در لیتر است، بنابراین نسبت قند به اسید بالا است. اسیدهای آلی اصلی موجود در آب دراگونفروت، اسید سیتریک و اسید لاکتیک می باشند.

انواع مختلف پیتاهایا به 4 جنس اصلی تقسیم می شوند:

  • Stenocereus Britton&Rose
  • Cereus Mill
  • Selenicereus Riccob
  • Hylocereus Britton&Rose

در طرح حاضر، بیشتر روی گونه های Hylocereus تمرکز شده است.

منشاء، پراکنش و اکولوژی Hylocereus

منشأ پیدایش بسیاری از گونه های جنس Hylocereus، مناطق گرمسیری و نیمه گرمسیری مکزیک و آمریکای مرکزی و جنوبی است امروزه آنها در سرتاسر جهان (نواحی گرمسیری و نیمه گرمسیری) توزیع شده اند اما گونه H. undatus معروفترین گونه در بین آنها است. در مراکز اصلی پراکنش آنها، میوه های جنس Hylocereus به عنوان میوه اصلی مرسوم و محلی محسوب شده و به طور گسترده مصرف می شوند.

امروزه دراگون فروت حداقل در 22 کشور جهان مانند استرالیا، کامبوج، چین، کلمبیا، اکوادور، گواتمالا، فلسطین اشغالی، ژاپن، مالزی، مکزیک، نیوزلند، تایلند، نیکاراگوئه، پرو، فیلیپین، اسپانیا، سریلانکا، تایوان، جنوب غربی آمریکا و ویتنام کشت می شود.

در ایران نیز در چند سال اخیر تعداد 200 اصله نهال کوچک دراگونفروت در منطقه رودان استان هرمزگان کشت شد اما به دلیل عدم رعایت زمان مناسب کشت و برخورد به بادهای داغ منطقه قبل از استقرار، از بین رفتند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>