اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

آلوئه ورا

برداشت آلوئه ورا
قسمت مورد برداشت آلوئه ورا، برگهای گوشتی آن است که به منظور استخراج عصاره یا صمغ برداشت می شود. پس از برداشت، برگها به ارتفاع یک متر روی هم انباشته شده و عصاره برگ ها به تدریج از کف جاری می شوند.

برداشت پس از گذشت یک و نیم سال و هنگامی انجام می شود که گیاه رشد رویشى خود را پشت سر گذاشته و وارد مرحله زایشى شده و زمان گل دهى آن فرا رسیده و شکوفه کرده باشد. ماه های آذر - دى و بهمن، زمان مناسب برداشت صبر زرد در استان هرمزگان می باشد.

در زمان برداشت، بوته باید کف بر شود و برش به نحوى باشد که به برگ ها آسیبى نرسد، سپس برگ ها را یکى یکى جدا نموده و در صندوق هاى مخصوص جهت ارسال آماده کرده تا ژل در محیط کاملاً بهداشتى جدا شود.

در زمان برداشت هر سه ماه یک بار از هر بوته 3 - 4 برگ کنارى برداشت می شود. پس از برداشت بلافاصله باید در محیطی کاملا بهداشتی اقدام به استخراج ژل نمود یا برگ ها را توسط کانتینرهای یخچال دار به کارخانه فرآوری منتقل نمود.

مدت زمان نگهدارى شیره یا برگ ها پس از قطع
در صورتی که آلوئه ورا در منزل مورد استفاده قرار گیرد، مدت زمان مصرف آن حداکثر سه تا چهار روز پس از استخراج شیره است. در غیر این صورت آلودگى هاى محیطى، جذب گیاه شده و خواص درمانى آن را از بین مى برد.

پیشرفت صنعت گیاهان دارویى در ایران
در حال حاضر، تولید گیاهان دارویى در حال توسعه است. در دو سال اخیر، مجوز تولید 80 داروى گیاهى از طرف وزارت بهداشت ارائه شده بود که این میزان هم اکنون به 300 قلم رسیده است. همچنین روش هاى مختلف گیاه درمانى و گسترش طب سنتى در دست بررسى و اجراست.

قسمت های مورد استفاده
قسمت مورد برداشت آلوئه ورا، برگ گوشتی آن است که به منظور استخراج عصاره یا صمغ برداشت می شوند.

طریقه نگهداری و استفاده از برگ های آلوئه ورا
بعد از برداشت این گیاه برای نگهداری برگ ها ابتدا آنها را در کاغذ آلومینیومی پیچیده و سپس در یخچال قرار دهید. هر بار در هنگام مصرف لبه برگ را با قیچی بریده و با فشار دست مواد داخل برگ را از آن خارج کنید، شیرابه برگ حالت ژلاتینی داشته و به راحتی خارج می شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>