اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

آلوئه ورا

اقلیم مورد نیاز کشت آلوئه ورا
این گیاه بومی مناطق گرمسیری و استوایی است و برای رشد بهینه به نور خورشید نیاز دارد. هوای گرم و کمی سایه را دوست داشته و دمای زیر صفر را تحمل نمی کند و بنابراین در مناطقی که درجه حرارت هوا تا زیر صفر درجه نزول می کند نمی تواند رشد کند آلوئه ورا در دمای 2- درجه سانتی گراد یخ می زند و اگر یخ زدگی اتفاق بیافتد گیاه می میرد.

گیاه آلوئه ورا در دماهای بیش از 70-80 درجه سانتیگراد نمی میرد، ولی برگ های بلند ضعیفی تولید می کند و ارزش غذایی و مادی آن کاهش میابد. حداقل و حداکثر دمای قابل تحمل برای این گیاه 10-50 درجه سانتی گراد و بهترین دما برای رشد گیاه بین 20-30 می باشد. معمولا دمای محیط رشد آن می بایست بالاتر از 2 درجه سانتی گراد باشد. این گیاه در هوای مرطوب نیز به خوبی رشد می کند و نیاز به آبیاری کمتری دارد.

موارد استفاده از آلوئه ورا:

  1. آلوئه ورا یک گیاه شاداب با بسیاری از کاربردهای شگفت انگیز است و مزایای آن معمولا با شکستن یک ساقه به منظور استخراج ماده ژل مانند میسر می گردد؛ سپس آن را به طور موضعی به پوست و مو استعمال می کنند.
  2. ژل همچنین، می تواند با سایر مواد طبیعی ترکیب شود تا بخشی از روال سلامت یا زیبایی شما باشد.
  3. پودر آلوئه ورا نیز به انواع لوسیون، اسپری مو، کرم ها، روغن بچه، مکمل های غذایی و محصولات مراقبت از حیوانات اضافه می شود.
  4. تغذیه آلوئه ورا برای چندین دهه، طبیعت آرامش بخش آلوئه ورا شناخته شده و احترام توسط افرادی که به طبعیت اعتقاد دارند، متداول بوده است. گیاه آلوئه ورا دارای ترکیباتی مانند منن، پلی ساکارید، لکتین و آنتراکینون است که برای سلامتی انسان بسیار مفید است.
  5. 18 اسید آمینه دارد که در تعامل با سایر ترکیبات بدن انسان کار می کنند تا مزایای سلامتی زیادی را به ارمغان بیاورد.

بیماری های گیاه آلوئه ورا

  • پوسیدگی ریشه:

از آبیاری زیاد ایجاد می شود. لازم به ذکر است توصیه های اشاره شده در کشت آلوئه ورا حتماً رعایت شود.

  • بیماری لکه سیاه:

که در اثر گزش حشرات و تخم ریزی آنها روی برگ های صبر زرد یا آلوئه ورا ایجاد می شود که این لکه فقط در پوست است و به ژل داخل برگ نفوذ نمی کند و مصرف این گونه برگ ها مشکلی ایجاد نمی کند.

  • شپشک آراد آلود:

این بیماری در اثر آبیاری غلط (باران یا پاشیدن آب با شیلنگ روی برگها) به وجود می آید که در صورت مشاهده این برگ ها باید آنها را جدا کرده و از مزرعه خارج کرد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>