اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

تزیین لباس

وقتی مفاهیم اولیه خط تولید لباس را طراحی نمودید، در مرحله بعدی باید جزئیات ریزتری را در نظر بگیرید. اینگونه المان ها، محصول نهایی را ایجاد خواهند کرد و لباسی با ظاهر منحصر به فرد به شما خواهند داد. اگر نحوه راه اندازی خط تولید لباس را بلد باشید، می دانید که تهیه کردن پارچه ها و تزئین کننده ها می تواند یک جنبه مهم از این فرآیند به حساب آید. پارچه ها و تزئین کننده های لباس، ظاهر و شمایل پوشاک را تعیین می کنند. این انتخاب بر سایر جنبه های برند تان نیز تأثیر می گذارد. بعضی از این جنبه ها عبارتند از:

  • چگونگی متناسب شدن لباس با بدن
  • اندازه های در دسترس
  • راحتی پارچه
  • چگونگی شستشوی لباس
  • دوام پذیری پارچه و تزئین کننده ها

از اولین طرح ها گرفته تا اولین نمونه متناسب، به در نظر گرفتن همه این جنبه ها در کنار اهداف و هویت برند مدتان نیاز خواهید داشت.

نکات مورد توجه برای تهیه پارچه و تزئین کننده ها

انتخاب پارچه متناسب با چشم انداز برند

بدون توجه به اینکه تازه کسب و کارتان را شروع کرده باشید یا یک برند شناخته شده به حساب آیید، باز هم پارچه انتخابی شما باید با نوع برندی که برای مصرف کنندگان در نظر گرفته اید، مطابق داشته باشد. مثال زیر، مجموعه ای از بخش ها و انواع مواد استفاده شده جهت تکمیل کردن تصویر برند را مشخص می کند.

  • مد لوکس و فاخر: چرم، کشمیر، ابریشم و پنبه ارگانیک
  • مد مقرون به صرفه: پنبه، پلی استر و نایلون.
  • لباس ورزشی: پارچه های فنی مانند پلی پرو پیلن و لاکرا (lycra).
  • مد پایدار: بامبو، لینن، جوت و کنف.

در کنار صدها پارچه انتخابی در دسترس، تنها چندین تزئین کننده برای استفاده وجود دارند. در زیر به برخی نمونه های تزئینات متداول برای پوشاک اشاره می شود:

  • دکمه
  • زیپ
  • آستر
  • فنر و کش
  • نوار

وقتی این جزئیات را تعیین کردید، به معرفی پارچه ها و تزئین کننده به مجموعه اطلاعات فنی (tech pack) خودتان نیاز خواهید داشت. ارائه هر چه بیشتر جزئیات به تولید کننده لباس باعث می شود تا در هنگام تولید پوشاک تا حد زیادی خطاها و درک اشتباه مفهوم کاهش پیدا کند.

تعیین قابلیت و کارآمدی لباس

اساسا روشی که می خواهید تا مردم لباس شما را بپوشند، نقشی لاینفک را در نحوه تهیه پارچه ایفا می کند. اگر محصول شما به طول عمر زیادی نیاز دارد و اغلب برای فعالیت های فیزیکی مورد استفاده قرار می گیرد، تهیه یک ماده با دوام که بتواند چندین مرتبه شسته و پوشیده شود، ایده آل خواهد بود.

با این حال، طراحی لباس مهمانی شبانه فاخر به استانداردها و مشخصات پارچه بسیار متفاوتی نیاز خواهد داشت.مشخص کردن قابلیت و جنبه های زیبایی پارچه در تصمیم گیری به شما کمک خواهد کرد. بعضی از مهم ترین المان های که در هنگام انتخاب پارچه ها به کار می روند، عبارتند از:

  • قابلیت شستشو
  • کشش
  • دوام پذیری
  • قابلیت تنفس
  • پایداری رنگ
  • اتو زدن راحت

قبل از اینکه به انجام کاری متعهد شوید که صرفا براساس جنبه های زیبایی شناسی شکل می گیرد، بهتر است دقیقا آنچه که از یک تکه پارچه انتظار دارید را مشخص کنید.

توجه نکردن به بعضی از مسائل در هنگام تهیه پارچه ها

تهیه پارچه مناسب می تواند یک کار دلهره آور باشد. با این حال همیشه بهترین کار این است که با یک ذهنیت باز به این فرآیند وارد شوید. یکی از اشتباهات عمده ای که معمولا برای طراحان تازه کار پیش می آید، این است که آنها به دنبال بهترین پارچه هستند. در حقیقت شما هیچ گاه چیزی را نخواهید یافت که 100 درصد مطابق با تصورتان باشد. بنابراین خودتان را با شرایط هماهنگ کنید و آماده سازش باشید. پیدا کردن پارچه ای که تعادل بین قیمت، استمرار و دسترسی را برآورده کند، بهترین روش برای تعیین مناسب بودن پوشاک است.

روش دیگری که مانع از بروز اشتباهات هزینه بر می شود، پرسیدن سئوال درست است. مفهومی مثل اینکه می خواهید لباس چگونه به نظر برسد، آسان ترین روش برای جلوگیری از این اتفاق است. با این حال، عدم توجه به جزئیات ضروری می تواند فرآیند تولید را با پیچیدگی بیشتری رو به رو نماید. در ادامه به بعضی از سئوالات اساسی که در هنگام تهیه پارچه و تزئین کننده ها باید پرسیده شود، اشاره می گردد.

در دسترس بودن در انبار

همه پارچه ها در یک زمان مشخص در دسترس نیستند. بعضی از گزینه ها برای سال های زیادی محبوب می مانند، در حالی که بقیه با توجه به مد، محبوب و عوض می شوند. بررسی نوع ماده و دسترسی آن، برای تداوم خط تولید لباس حیاتی است. هیچ چیزی بدتر از این نیست که یک فروشنده بفهمد که دیگر کارخانه برای وی پارچه فراهم نمی کند.

مصرف کنندگان به سازگاری علاقمندند، بنابراین اطمینان حاصل کنید که می توانید در زمینه تهیه پارچه به بعضی گارانتی ها دست یابید. این موضوع به خصوص در هنگام تولید مجموعه های مشخص از اهمیت زیادی برخوردار است.

فاصله های زمانی بین سفارش و دریافت آن

در هنگام انتخاب پارچه یکی از مهم ترین معیارها در برنامه تولید به فاصله زمانی بین سفارش و دریافت آن اختصاص دارد. بعضی از پارچه ها برای تولید شدن بایستی به کارخانه ها سفارش داده شوند، بنابراین دستیابی به آنها ممکن است هفته ها یا ماه ها طول بکشد. واگذار کردن کارها به یک کارگذاری برای زمان بندی بسیار مهم است.

حداقل مقادیر سفارش

مقادیر سفارش بین عرضه کنندگان پارچه می توانند تغییر کنند. برخی به سفارشات انبوه زیادی از مواد نیاز دارند، در حالی که بقیه شاید درخواست های کمتری داشته باشند. با این حال لازم به ذکر است که مقادیر حداقل سفارش اغلب هزینه بسیار بیشتری خواهند داشت. تولید کنندگان لباس مخصوصی وجود دارند که سطح سفارش کمتر از 50 تکه را نیز ارائه می دهند.

هزینه یابی

همانطور که بیشتر اشاره شد، مقادیر سفارش اغلب بر هزینه پارچه تأثیر خواهند گذاشت. در کنار این موضوع، انواع و ریشه های ماده نیز ارزش های مختلفی دارند. اگر از پارچه پیچیده برای تولید استفاده شود، به تبع هزینه های ساخت لباس بالاتر خواهد رفت.

ضخامت پارچه

پارچه ها اغلب ضخامت مشخص و ثابتی ندارند. پارچه هایی که با مواد دستباف ارائه می شوند، ضخامت های نازک تری دارند، در حالی که عرضه کنندگان عمده، مقاطع عریض تری را فراهم خواهند نمود. این جنبه بر هزینه تأثیر خواهد داشت و میزان متناسب بودن فرد در هر مقطع را نیز تحت تأثیر قرار می دهد.

نحوه تهیه پارچه ها و تزئین کننده ها برای کسب و کار تولید لباس

برای اینکه برای برند مد، پارچه تهیه شود، می توان از روش های آسان زیر استفاده کرد:

انجام دادن تحقیق

منابع موجود زیادی وجود دارند که برای جستجوی عرضه کنندگان پارچه می توان از آنها استفاده نمود. جستجوی آنلاین، ایده خوبی است، اما توصیه می شود که برای بررسی نوع پارچه موجود، حتما درخواست نمونه داشته باشید.

بازدید از نمایشگاه های تجاری

نمایشگاه های تجاری، روشی عالی برای مشاهده طیف وسیعی از عرضه کنندگان پارچه در موقعیت های مختلف است. این نمایشگاه ها برای دیدن پارچه ها و تزئین کننده ها از نزدیک جهت تعیین ظاهر مناسب برای برندتان، فرصت مناسبی محسوب می شوند. حضور در نمایشگاه ها به خصوص به عنوان یک تازه کار می تواند کمی گیج کننده باشد.

اما تحقیق در مورد غرفه داران و تهیه یک برنامه قبل از رسیدن به نمایشگاه، از اتلاف فرصت ها جلوگیری خواهد کرد. از نمایشگاه های تجاری مشهور می توان به نمایشگاه مد و پارچه پاریس (Premiere Vision)، انجمن نساجی  و نمایشگاه منسوجات لندن (The London Textile Fair) اشاره کرد. بعضی از نمایشگاه دو سال یکبار برگزار می شوند تا تغییرات گرایشات و فصل ها را در خود جای دهند.

در نظر گرفتن یک کارخانه ارائه دهنده بسته تولید کامل (FPP)

اگر کسب و کار جدیدی هستید و می خواهید در تمام زمینه های تولید کمک بگیرید، یک سازنده FPP می تواند بهترین راه حل برای شما باشد. این نوع از سازنده در سراسر فرآیندها، یعنی از طراحی گرفته تا تولید محصول نهایی می تواند به شما کمک نماید. آنها می توانند پارچه ها را با توجه به ارتباطات گسترده خود به آسانی تهیه نمایند. این گزینه اغلب طیف زیادی از مواد را فراهم می کند تا آنها را با توجه به ساده ترین و آسان ترین روش تولید انتخاب نماید.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>