اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


پارچه اوت درای


پارچه اوت درای (OutDry Fabric) چه نوع پارچه ای است؟

اوت درای یک نوع پارچه ضد آب است که مجوز ثبت اختراع آن در اختیار شرکت تولید کننده لباس ورزشی کلمبیا (Columbia Sportswear) است و انحصاراً توسط این شرکت تولید می شود. در واقع اوت درای به روزرسانی موفق تکنولوژی خط تولید آمنی درای شرکت کلمبیا محسوب می شود.

اوت درای با فناوری های جدیدی ادغام شده که این امکان را فراهم می کنند تا مواد ضد آب مستقیماً با لایه های بیرونی کفش، کاپشن، دستکش و انواع دیگر لباس های بیرون پوش ترکیب شوند. پیش از این فناوری های ضد آب قادر نبودند تا بدون استفاده از مواد شیمیایی نامطمئن با مواد دیگر ترکیب گردند و همین باعث غرق آب شدن محصولات و اشکالات نامطلوب دیگر می شد.

مشخصات فنی پارچه اوت درای

هر چند که شرکت کلمبیا، خصوصیات شیمیایی مواد اختصاصی تولید پارچه اوت درای را اعلام نکرده است؛ اما منطقی است که فرض کنیم ماده شیمیایی مورد استفاده در ساخت پارچه اوت درای، پلی تترا فلورواتیلن (PTFE) است که بیشتر به تفلون معروف است. از زمان اختراع پارچه گورتکس تا به امروز، یکی از مشخصات عمده هر پارچه ضد آبی، استفاده از تفلون به عنوان ماده اصلی آن بوده است. بنابراین احتمالاً پارچه اوت درای بر پایه فرمولاسیون جدیدی از تفلون که دارای ویژگی پیوند گرمایی است، ساخته می شود.

طبق گفته شرکت کلمبیا، پارچه اوت درای 100% ضد آب است و از آنجاییکه از این ماده در لایه بیرونی لباس ها و لوازم جانبی بیرون پوش استفاده می شود، لذا از ورود آب به تمام قسمت های محصول جلوگیری می کند. فناوری های قدیمی ضد آب به ویژه فناوری هایی که در کفش مورد استفاده قرار می گرفتند به گونه ای بودند که آب قبل از اینکه توسط لایه داخلی ضد آب محصول متوقف شود، ابتداً از لایه های خارجی آن عبور می کرد.

از آنجاییکه پارچه اوت درای به هیچ وجه اجازه نمی دهد که آب به کفش و سایر وسایل نفوذ کند احتمال اینکه این محصولات با آب خیس شوند را به حداقل می رساند؛ چرا که ورود آب به داخل کفش و خیس شدن آن باعث سنگین شدن کفش می شود، حتی اگر لایه داخلی آن ضد آب باشد.

تاریخچه پارچه اوت درای

خط تولید OutDry Technologies S.r.l. در اوایل قرن بیستم در نزدیکی میلان ایتالیا راه اندازی شد. این محصول توانست با کسب جایزه Ecodesign در نمایشگاه ISPO 2008 در مونیخ، توجهات بین المللی را به سمت خود جلب کند. سال بعد شرکت کلمبیا به واسطه برند لباس های کوهنوردی خود دستکشی با فناوری اوت درای تولید و روانه بازار کرد و در سال 2010 شرکت کلمبیا اعلام کرد که در حال خریداری کامل فناوری OutDry Technologies S.r.l. می باشد.دفتر مرکزی Outdry Technologies همچنان در ایتالیاست، اما در حال حاضر شرکت کلمبیا کنترل این شرکت را به دست گرفته و قصد دارد تا از این فناوری ضد آب در طیف گسترده ای از محصولاتش استفاده نماید.

تا سال 2013 عملاً این فناوری در تمام محصولات شرکت کلمبیا مورد استفاده قرار گرفت و در سال 2016 شرکت کلمبیا اولین کاپشن اوت درای خود را به بازار معرفی کرد. در واقع استفاده شرکت کلمبیا از فناوری اوت درای در کاپشن ها و ژاکت های بارانی به معنی پایان استفاده از فناوری ضد آب قبلی این شرکت یعنی Omni-Dry می باشد. آخرین محصولات مبتنی بر فناوری آمنی درای در فصل 2016 کلمبیا تولید شده اند و از آن زمان تاکنون دیگر این فناوری به کار گرفته نشده است.

شرکت کلمبیا از سال 2016، فناوری اوت درای را تقریباً در تمام محصولات بیرون پوش خود گنجانده است. امروزه دستکش، کاپشن، کوله پشتی و کفش های شرکت کلمبیا که برای آب و هوای مرطوب طراحی می شوند همگی از فناوری اوت درای بهره می گیرند.

چنانچه در برخی از محصولات شرکت کلمبیا از فناوری اوت درای استفاده نشود معمولاً یکی از فناوری های جایگزین آن مانند آمنی تک یا آمنی شیلد (Omni-Shield) مورد استفاده قرار می گیرد. اوت درای پیشرفته ترین فناوری کلمبیا محسوب می شود و این ماده ضد آب توانسته توجه بسیاری از علاقه مندان و منتقدان لباس های بیرون پوش را به خود جلب کند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>