اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

نساجی

مواد اولیه برای صنعت مد از جمله چرم، ابریشم و خز از طریق میلیون ها دام فراهم می شوند. روش های صنعتی می توانند بر روی تنوع زیستی اثر منفی ایجاد نمایند که در نتیجه منجر به از بین رفتن زیستگاه ها و گونه های دام می شوند.بشر تقریبا در تمام طول تاریخ خودش از حیوانات به روش های مختلفی به عنوان مواد اولیه برای لباس ها و اکسسوری ها استفاده کرده است.

استفاده از بعضی از این مواد مثل پشم یا چرم هنوز هم رایج است، در حالی که برخی دیگر مانند کشمیر یا خز به دلیل کمیاب بودن یا هزینه زیاد فقط در وسایل لوکس به کار برده می شوند.در حالت کلی حیوانات برای دو منظور مورد استفاده قرار می گیرند. آنها برای پوست یا بخش های دیگر بدن سلاخی می شوند یا برای پوشش پرورش می یابند که در طول دوره حیات با رشد کردن آنها از روی بدن دام برداشته می شوند.

تأثیر بر روی تنوع زیستی

صنعت مد به واسطه تأثیرش بر روی تنوع زیستی، سومین تأثیر را بر روی زندگی حیوانات دارد. این صنعت با روش های منفی مختلفی از جمله پاک کردن زمین برای کشاورزی، آلودگی کشاورزی و صنعتی، و همچنین با تغییرات اقلیمی مرتبط است. همه این موارد تأثیرات منفی چشمگیری دارند و تنوع زیستی را کاهش می دهند، در نتیجه گونه ها و زیستگاه های حیوانات را در سراسر جهان از بین می برند.

استفاده از محصولات دامی در صنعت مد به خصوص پس از مشخص شدن نبود رفاه حیوانات و اصول اخلاقی استفاده از دام ها در قرن بیست و یکم جهت برطرف کردن نیازهای اصلی انسان، انتقادات زیادی را به دنبال داشته است. بعضی از افراد این استدلال را مطرح می کنند که بسیاری از محصولات دامی استفاده شده در تولید لباس، محصولات جانبی به دست آمده از پرورش دام زنده یا کشتار آنها برای تولید گوشت هستند.

چه میزان دام در صنعت مد مورد استفاده قرار می گیرند؟

میزان دام های استفاده شده در زنجیره تأمین مد خیلی مشخص نیست، چون داده ها به صورت مرتب جمع آوری نمی شوند. ارقام موجود در جدول زیر از طریق منابع متنوعی به دست آمده که شاید بعضی از آنها حالت تخمینی داشته باشند. اطلاعاتی در زمینه هیچ کدام از انواع چرم یا خز منتشر نشده است و بعضی از این داده ها مربوط به سال 2009 یا قبل تر هستند.

بین گوسفندان پرورش یافته برای گوشت یا چرم و گوسفندان رشد یافته برای پشم تفاوت قابل ملاحظه ای وجود دارد که این موضوع سبب ایجاد شمارش مضاعف تعداد گوسفندان شده است. با این وجود این جدول به صورت آشکار نشان می دهد که سالانه میلیاردها دام برای تأمین مواد اولیه مورد استفاده قرار می گیرند یا پرورش داده می شوند که بیشترین تعداد آنها مربوط به کرم های ابریشم است.

جمع بندی

حیوانات در سراسر تاریخ بشر به عنوان مواد اولیه برای پارچه و اکسسوری ها مورد استفاده قرار گرفته اند.
استفاده از بعضی از دام ها برای تولید پشم، چرم و ابریشم هنوز هم بسیار رایج است، اما بعضی دیگر مثل کشمیر یا خز عمدتا به عنوان مواد کالاهای لوکس به کار برده می شوند.داده های موجود در مورد تعداد دام های استفاده شده در صنعت مد چندان قابل اعتماد نیستند، اما مشخص است که از میلیاردها دام به عنوان مواد اولیه در صنعت مد استفاده می گردد.

حیوانات در سطح گسترده ممکن است برای پوست یا اعضای بدنشان پرورش و سپس ذبح گردند، اما بعضی دیگر به خاطر پوشش شان پرورش می یابند. این دسته از دام ها بعد از رشد کردن به صورت متناوب پوشش شان کوتاه یا چیده می شود. صنعت مد به واسطه ایجاد تأثیر منفی بر روی تنوع زیستی، گونه ها و زیستگاه های دام را نیز با تغییر مواجه می کند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>