اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

پارچه

بسیاری از عواملی که روند تجارت جهانی پارچه را در آغاز هزاره جدید و حتی در دهه گذشته شکل داده اند، سریعاً تسلیم روندها و الگوهای عصر جدید می شوند. سوبر گوش در این رابطه مطالب مفیدی عنوان کرده است.اگر بخواهید به خاطر بحث و گفتگو، زنجیره ارزشی صنعت نساجی - پوشاک - مد جهانی را مختصر کنید، قسمت اعظم این صنعت به تولید و تجارت پارچه بستگی خواهد داشت. و اگر کسی بخواهد از دید کلان به موضوع نگاه کند، یعنی همه چیز در مورد تجارت.

مطمئناً تجارت جهانی پارچه در این هزاره تغییرات زیادی را تجربه کرده، اما این تجارت ماهیتی سیال دارد. جنگ های تجاری و پیچیدگی های سیاسی- جغرافیایی، آن را غیر قابل پیش بینی کرده است.
بنابراین برای تصمیم گیری آگاهانه باید بررسی کنیم که آیا این تجارت یا حتی روند تامین منابع آن در گذشته دستخوش تغییر شده است یا خیر؛ در ضمن باید برخی از روندهای اصلی این صنعت را که تأثیر زیادی بر وزیدن بادهای غیر قابل پیش بینی در این تجارت دارند، به خوبی بشناسیم.

تعریف گرایشات

اگر فردی به دنبال آگاهی از سیر گرایشات و روندهای این صنعت باشد، رویدادهای مهم بین المللی در زمینه پارچه، نقطه آغاز خوبی محسوب می شوند. معمولاً این رویدادها کانون تجمعات هستند، و سرعت و جهت حرکت این تجارت را تعیین می کنند.یکی از این رویدادهای مهم که بهتر است از آن بازدید کنید، نمایشگاه پارچه مونیخ موسوم به MFS است.

نمایشگاه MFS یک رویداد نمایشگاهی تجاری پیشرو است که هر ساله در آغاز فصل های جدید دو مرتبه باز می شود و مرکز اصلی پارچه در جهان به حساب می آید. هر بار بیش از 1000 تامین کننده بین المللی از 40 کشور، از جمله بسیاری از تولید کنندگان مشهور پارچه و اکسسوری، بیش از 1800 مجموعه را در این نمایشگاه که در مونیخ آلمان برگزار می شود، به نمایش می گذارند.

سباستین کلیندر، مدیرعامل نمایشگاه MFS که شاهد برگزاری این نمایشگاه در طی سالیان زیادی بوده است، می گوید: طی ده سال گذشته صنعت نساجی و پوشاک یک انقلاب را پشت سر گذاشته است. جهانی سازی، دیجیتالی شدن، هوش مصنوعی، تامین و بهره وری منابع، و پایداری همگی نقش مهمی در باز تعریف یکی از مهم ترین شاخه های صنعت جهانی داشته اند. در حالی که ما هنوز در آغاز شکوفایی این روندهای جدید و راه حل های محصول هستیم.

«هنوز هم حوزه های زیادی برای توسعه و رشد وجود دارد. نمایشگاه MFS به عنوان یکی از مهم ترین نمایشگاه های فعال در عرصه تجارت بین المللی پارچه، اخیراً کنفرانس هایی تخصصی را با شرکت متخصصین معتبر در زمینه این موضوعات برگزار کرده است که اتفاقاً بسیار موفق بوده اند. ما در Keyhouse، مرکز رقابت و نوآوری MFS، ویژگی های و نوآوری های جدید را در این زمینه شناسایی می کنیم، و دورنمایی از آینده این مواد و فرآیندهای تولیدی ترسیم می نماییم».

نمایشگاه Texworld USA در جایی دورتر و در قاره ای دیگر، میزبان تامین کنندگان پارچه و کارخانه های نساجی از سراسر جهان بوده است. جنیفر بیکن، مدیر این نمایشگاه خاطر نشان می کند که «ما طی 10 سال گذشته در نمایشگاه Texworld USA مشاهده کرده ایم که چگونه عواملی مانند نرخ عوارض گمرکی، تعرفه ها، قوانین و روندهای متغیر بر نحوه تولید مواد اولیه تأثیر گذاشته اند؛ عواملی که در نهایت بر نحوه تجارت پارچه در سطح جهان نیز تأثیر می گذارند».

«اخیراً ما شاهد ایجاد تغییراتی در نحوه انجام این تجارت هستیم؛ به خصوص زمانیکه صحبت از کشورهای در حال توسعه و روش های مورد استفاده به میان می آید، این تغییرات نمود بیشتری پیدا می کند. واردات منسوجات به سمت تنوع بیشتر پیش می رود و این خود باعث تغییر الگوی تولید پوشاک در جهان می شود. جنبش عظیمی در زمینه عملکرد پایداری کارخانه ها و تولید کنندگان شکل گرفته است. نسل جدید خریداران بیشتر نگران این هستند که مواد اولیه لباس های آنها از کجا آمده اند و چگونه تولید شده اند؛ مصرف کننده نسبت به آنچه می پوشد آگاه تر شده است».

در آن سوی اقیانوس اطلس، نمایشگاه Pure London به عنوان بزرگ ترین نمایشگاه تجارت مد در انگلستان شناخته می شود که هر ساله دو بار برگزار می گردد. این نمایشگاه در کنار نمایشگاه Pure Origin دایر می شود و همین موضوع باعث می گردد تا تمام جنبه های تولید و تامین مد در یک زیر یک سقف جمع شوند. ماتیو پرونی (Matteo Perrone)، مدیر مشتریان اصلی این نمایشگاه اظهار داشته است: «با افزایش 300% فروش مد آنلاین در 6 سال گذشته، خرده فروشان علاوه بر اینکه باید شفاف تر باشند، باید با چالش بزرگ منحصر به فرد بودن و در رقابت ماندن نیز دست و پنجه نرم می کنند.

در نتیجه ما شاهد افزایش سریع تعداد برچسب های خصوصی تأسیس شده توسط خرده فروشان متوسط و بزرگ به منظور منحصر به فرد بودن، و جلب اعتماد و وفاداری مشتریان هستیم. راه اندازی برندهای جدید خود به معنای حساس بودن و فکر کردن در مورد مواد اولیه و پارچه هایی است که باید منحصر به فرد باشند، و در اکثر موارد به صورت سفارشی و اختصاصی برای هر خرده فروش تهیه می شوند. از تامین کنندگان پارچه خواسته شده تا از نظر طراحی، تولید و حداقل میزان سفارش انعطاف پذیرتر باشند تا بتوانند نیاز خرده فروشان اروپایی را برآورده کنند».

ریکاردو سیلوا، رئیس عملیاتی نمایشگاه Tintex Textiles در پرتغال، در طی دهه گذشته شاهد شکل گیری تحولی در صنعت نساجی و تجارت پارچه در مقیاس جهانی بوده که منجر به ایجاد تغییرات بنیادین در این صنعت شده است. وی توضیح می دهد: «ایجاد تغییرات در این صنعت در مقایسه با سایر صنایع مانند صنایع سنگین شیمیایی یا خودرو آسان تر است؛ بنابراین تغییر و توسعه در صنعت نساجی امری بدیهی محسوب می شود. در طی روند جهانی سازی، ابتدا اروپا و آمریکا در معرض هجوم رقابت تجاری کسب و کارهای آسیای شرقی قرار گرفتند که این خود محرکی محسوب شده، و نشانه روشنی از نیاز به نوسازی و تکامل است».

«این سیر تکاملی نه تنها از نظر تکنولوژیکی (انطباق با تجهیزات و فرآیندهای جدید)، بلکه به طور ویژه به دلیل ارائه روش های جدید تجاری یکی از راه های ایجاد ارتباط و هم افزایی بوده است. امروزه این تنها راه دستیابی به نوآوری ها و دادن ارزش افزوده به شرکت ها و مدل های تجاری ما، به واسطه تخصص فنی و هم افزایی (مشارکت) است».

علاوه بر این، فوریو آنووازی، مدیر اجرایی گروه Iluna Group در ایتالیا می گوید: «بازار همیشه به دنبال قیمت بوده، حتی اگر هزینه کیفیت نیز در آن لحاظ شده باشد، اما اخیراً این روند تغییر پیدا کرده است و درخواست برای پایداری زیست محیطی در تمام بخش های این صنعت احساس می شود؛ همچنین جستجوی سبز و پایش مواد اولیه در صنعت نساجی از اهمیت بیشتری برخوردار است».

پرونی در ادامه می گوید:نزدیکی یک عامل کلیدی است. فست فشن برای کسانیکه به دنبال زمان انتظار کوتاه تری جهت تحویل سفارش هستند باعث رشد هم خرده فروشان آنلاین و هم مستقر در های استریت ها شده است. این خرده فروشان نه تنها به تامین کنندگان آسیایی نیاز دارند، بلکه به تامین کننده های دیگری که نزدیک آنها باشند نیز محتاج هستند و این خود سبب رشد صنعت نساجی در مناطقی مانند اروپای شرقی و آفریقای شمالی گردیده است. در حال حاضر بازار در مقایسه با 10 سال گذشته روانتر و پویاتر شده و خریداران همیشه به دنبال تامین کنندگان جدید هستند، لذا وفاداری مشتریان به دلیل نیاز به سرعت، منحصر به فرد بودن و انعطاف پذیری تهدید می شود.

عوامل تعیین کننده

گرایشات و روندها بسیار زیادند و از یک منطقه به منطقه دیگر دچار تفاوت می شوند. اما همه گرایشات و روندها با هم برابر نیستند و برخی بیشتر از بقیه تأثیر گذارند.ولفگانگ کلیندر، مدیر عامل شرکت نمایشگاهی MFS به این موضوع اشاره می کند:دیجیتال سازی جریان تولید و نوآوری در محصول قطعاً مهم ترین تأثیر قابل ارزیابی را بر بازار جهانی منسوجات داشته است، بنابراین به شکلی بنیادین آن را تغییر داده و نو کرده است. اطلاعات کاملاً خاصی که در بسیاری از حوزه های این بخش مورد نیاز است به شبکه ای دقیق و کامل، یا به عبارت دیگر به تشریک مساعی هایی قابل اعتماد و مستحکم احتیاج دارند. این بدان معنی است که باید در مورد روش های تامین منابع از نو فکر شود.

«با توجه به اینکه همیشه بازارها با هم هماهنگ می شوند و در ضمن به دلیل فرآیندهای دیجیتالی شده، مدیریت مطمئن تامین منابع مانند همیشه بسیار اهمیت است. شرکت MFS با برگزاری نمایشگاه هایی با محوریت تامین منابع، بهترین پیش شرط ها را برای دستیابی به دیدگاهی جامع درباره زنجیره کامل منسوجات در تمام مراحل تولید ارائه می دهد. این بخشی است که ما بیشتر به دنبال توسعه آن در آینده هستیم. به همین دلیل است که MFS همچنان یک بستر پویا محسوب می شود.

اما به نظر بیکن، فست فشن باعث تغییر نحوه خرید مصرف کنندگان شده است که همین موضوع به نوبه خود بر نحوه تولید سازندگان، چگونگی تامین منابع در نمایشگاه ها و نحوه صادرات کشورها تأثیر گذاشته است. او توضیح می دهد: «طی 5 سال گذشته شاهد بوده ایم که شرکت هایی مانند اچ اند ام، زارا و ایسوس (Asos) و حتی آمازون، صنعت پوشاک را با برآورده کردن نیازهای برآورده نشده مشتریان، مختل کرده اند. این شرکت ها با یک تغییر موضع سریع در مورد لباس ها و اکسسوری های مد روز، محصولاتی با قیمت مناسب تر و مقرون به صرفه تر ارائه داده اند. این نوآوری، برندهای دیگر را مجبور کرده تا برای ماندن در گردونه رقابت و برای اینکه بتوانند به فعالیت خود ادامه دهند، همین گونه رفتار کنند.»

«تولید کنندگان با ایجاد تغییر در زنجیره تامین، بهره وری شان را افزایش داده اند، کشورها دیگر به کشورهای کمتر توسعه یافته صادرات نمی کنند و خریداران خواهان یک بازده سریع از مفهوم مدت مصرف هستند. این رقابت روز افزون، کل صنعت را مجبور کرده که یا مطابق با این شرایط تغییر کند و یا اینکه عقب بماند.» در کل بسیاری نمی خواهند در رسیدن به مد، کند عمل کنند.

با این حال سیلوا شاهد انجام اقدامات زیادی در جبهه پایداری بوده است. بنابراین بخش پایداری نمایشگاه Tintex به دنبال بهینه کردن راه حل ها برای مشکلاتی است که صنعت مد در زمینه پایداری با آنها دست و پنجه نرم می کند؛ این راه حل ها نه تنها در زمینه ارائه منسوجات مبتنی بر طبیعت هستند، بلکه این امکان را به این شرکت می دهند تا نقش یک لیدر جهانی را برای شرکت هایی که به دنبال سیستم های مد برتر مسئولیت پذیر، شفاف و قابل پایش در سراسر زنجیره تامین هستند، بازی کند.

وی توضیح می دهد: «ما یک چارچوب کلی برای کلیت یک زنجیره تامین پیچیده، محصولات، فرآیندها و تامین کنندگان تدوین کرده ایم. منابع استراتژیک و تحقیق و توسعه مستمر، باعث تضمین استفاده از مواد طبیعی بسیار پیشرفته و گیاهی می شود و یا اینکه سبب کاهش تأثیرات زیست محیطی روش های رنگرزی می گردد.» بنابراین حداقل 90% مواد اولیه مورد استفاده در تولید مجموعه های ارائه شده توسط شرکت هایی که از این چارچوب تبعیت می کنند، از مواد پایداری مثل تنسل (Tencel)، نسل جدید پنبه و مواد بازیافتی تهیه می شوند؛ موادی که همگی یا دارای گواهینامه های معتبر هستند و یا توسط برندهای عرضه کننده آنها تائید می گردند.

آنووازی یک قدم جلوتر می رود و ادعا می کند که نوآوری مسئولانه، رویه اصلی صنعت مد را در سال 2019 نشان می دهد، وی می گوید: «در حالی که بازیگران اصلی دنیای مد با مفاهیمی مانند اقتصاد چرخه ای، طراحی ضایعات و پایداری آشنا می شوند، متوجه می گردند که نوآوری های تکنولوژیکی به تولید مواد هوشمندی کمک می کنند که ما را به سمت تولید مجموعه های مد مسئول، سوق می دهند.»

«ما از سال 1985 در زمینه تولید پارچه های توری استرچ به صورت تخصصی فعالیت می کنیم و امروزه مفتخریم به اینکه بزرگ ترین تولید کننده این پارچه ها در سراسر اروپا هستیم. افتخار می کنیم که به لطف اثربخشی رویکردمان و تعهد مستمر، اولین تولید کننده پارچه های توری بوده ایم که موفق به دریافت گواهینامه GRS برای محصولات تبدیل شده گردیده ایم؛ این در حالی است که توانسته ایم گواهینامه شرکت STeP را نیز دریافت کنیم. در واقع ما همیشه سعی می کنیم تا انتظارات برندها و خرده فروشان را با اولویت قرار دادن طراحی مدرن، و داشتن یک زنجیره تامین مسئولانه و قابل پایش که خود متضمن یک محصول با کیفیت است، برآورده نماییم.»

روندهای آینده

بسیاری از روندها و الگوهایی که تجارت امروز را تعریف می کنند، ممکن است فردا از بین بروند. اینکه تا چه اندازه کسی بتواند خود را با آینده سازگار کند، بستگی به این دارد که چه الگوهایی ادامه پیدا خواهند کرد و چه الگوها یا روندهایی ظاهر خواهند شد.سباستین کلیندر پیش بینی می کند: «توسعه دیجیتالی شدن و روند بهینه سازی هوش مصنوعی همچنان ادامه پیدا خواهد کرد. روند به کارگیری آنها در بخش های مجزایی مانند صنعت اتومبیل، هوافضا و حتی پزشکی تسریع خواهد شد. اما در بازارهای پارچه و لباس، روند شخصی سازی محصولات به وضوح در حال رشد است. استفاده از این رویه در حال حاضر در بخش لباس ورزشی و در زمینه تولید کفش های کتانی، بسیار رایج است. در این صورت تولید در هر اندازه و سطحی، بدون تحمیل هیچگونه هزینه اضافی امکان پذیر است.»

«این مثال موفق نشان می دهد که تولید انعطاف پذیر و شخص سازی شده (به دلیل حجم سفارش کمتر، زمان عملیاتی کوتاه تر و طراحی منعطف تر)، خواست خریداران را هدف قرار می دهد. در آینده دستیابی سریع تر و مستقیم تر به مصرف کننده یک عامل مهم موفقیت محسوب می شود. در این صورت کانال های رسانه های اجتماعی به عنوان رابطی بین تولید و توزیع، و به عنوان یک بستر ارتباطی ضروری، نقشی اساسی ایفا می کنند. پویایی جدیدی در کل مسیر بازار به چشم می خورد که به شدت در حال رشد است.»

بیکن بر اساس برداشت خود از فشت شن، معتقد است: «مد پایدار، روند گفتگو و نحوه ادامه کار برندها را تغییر می دهد. ما در نمایشگاه خود یعنی Texworld USA با سیل تقاضای مشتریانی مواجه می شویم که به دنبال پیشنهادات پایدار هستند؛ به همین دلیل در اجرای نمایشگاه امسال، بیشترین تمرکز خود را بر روی پایداری گذاشته ایم.

مشخص کردن یک عامل تأثیر گذار در تجارت آینده پارچه، بسیار دشوار است؛ اما هر عاملی که نسبت قیمتی - ارزشی را به وضوح نشان ندهد، خود مسئله ای مهم به حساب می آید. مصرف کننده خواهان شفافیت است و این خود، کلید موفقیت در تجارت آینده محسوب می شود. از آنجاییکه مصرف کنندگان نسبت به زنجیره تامین آگاه تر می شوند و دید بازتری نسبت به محل تولید لباس خود پیدا می کنند؛ قصد دارند فقط از برندهایی که می شناسند و به آنها اعتماد دارند، خرید کنند.»

پرونی نیز با دیدگاه بیکن موافق است. وی در این باره می گوید: «هر چه آگاهی از مسائل زیست محیطی و جامعه شناختی بیشتر افزایش یابد، روند پایداری صنعت مد بیشتر با آن رشد خواهد کرد. هر چند که در صنعت، داده ها متقاعد کننده ترین مدل تجاری به شمار می آیند؛ اما حقیقت این است که شرکت هایی در سال های آینده رونق پیدا می کنند که حاضر هستند متناسب با روند پیشرفت فناوری و جامعه، دست به نوآوری و بازآفرینی بزنند.»

سیلوا نیز عنوان می کند: «ما در طی این 10 سال کاملاً معتقد بوده ایم که همه چیز عامل مسئولیت را در خود ادغام خواهد کرد و مطمئناً ما وارد دوران اقتصاد چرخه ای خواهیم شد. بنابراین خواه یا ناخواه در صنعتی قرار خواهیم گرفت که مسئله آن فقط مواد تشکیل دهنده و تولید بهتر نخواهد بود، بلکه تا جایی پیش خواهد رفت که فناوری روند تولید را به گونه ای تغییر خواهد داد که حتی به مخیله ما نیز خطور نمی کند.»
آنووازی نیز این گونه می اندیشد.

وی دیدگاه خود را اینگونه توضیح می دهد: «براساس نظر سنجی سال 2017 Euromonitor International در مورد الگوهای جهانی مصرف کنندگان، 65% پاسخ دهندگان اظهار داشته اند که سعی می کنند از طریق اقدامات روزمره شان تأثیر مثبتی بر محیط زیست بگذارند؛ این نظرسنجی در راستای تائید نتایج نظرسنجی تحقیقاتی سال 2016 شرکت Morgan Stanley در انگلیس انجام شد. نتایج آن نظرسنجی نیز نشان می داد که بیش از نیمی از مصرف کنندگان جوان در هنگام انتخاب خرده فروشان، اعتبار نامه های اخلاقی را به عنوان یک عامل مهم یا تا حدی مهم در نظر می گیرند.

«مطالعات تکمیلی صورت گرفته در چند سال گذشته تائید می کنند که بیش از 65 تا 70 درصد مصرف کنندگان زیر 35 سال جهان، براساس اصول اخلاقی خود برندها یا خرده فروشان را انتخاب می کنند. مطمئناً یکی از حوزه هایی که در این زمینه بسیار سریع رشد می کند، فروش پارچه پایدار است. مصرف کنندگان در حال تغییر قوانین بازی برندها هستند، آنها بیشتر در مورد پیشینه یک محصول سوال می پرسند و انتظار می رود این تعهد در دهه آینده بیشتر رشد کند.». حرف آخر کاملاً روشن است، کلمات کلیدی آینده عبارتند از: چرخه ای، پایداری و شفافیت.

عاملیت بلاک چین

الگوی روند تغییرات در آینده مرتبط با تکنولوژی بلاک چین خواهد بود. بلاک چین و مسائل پایداری و شفافیت از بسیاری از جهات، به میزان قابل توجهی روش های تامین پارچه را در آینده ای نزدیک تغییر خواهند داد.فرانک یونکر، مدیر خلاقیت نمایشگاه MFS می گوید: «روند آگاهی درباره صرفه جویی در مصرف مواد اولیه و تولید محصول، به شکل قابل توجهی افزایش پیدا می کند.ما به عنوان سازمان دهنده نمایشگاه MFS مدت هاست که به این موضوعات متعهد بوده ایم و همواره بسترهای مختلفی برای آموزش و اطلاع رسانی فراهم کرده ایم، بسترهایی که بازدید کنندگان را به بحث و گفتگو دعوت کرده اند.

ما در Keyhouse، مرکز رقابت و نوآوری MFS یک اتاق فکر راه اندازی نموده ایم که در آن به بررسی فناوری های پیشرفته عرصه مد می پردازیم و توانسته ایم تا در دل آن یک انجمن نوآوری پایدار (Sustainable Innovations Forum.) نیز تشکیل دهیم. در بخش ReSource، پلتفرمی نصب کرده ایم که در آن با به نمایش گذاشتن بیش از 500 مقاله معتبر یا تائید شده، ابعاد جدیدی از پایداری را برجسته می کنیم.

«در ارتباطات متعددی که با کارشناسان، طراحان و تولید کنندگان پارچه داشتیم، متوجه شدیم که روند طرح سوالات درباره منشا محصول رو به رشد است. ما توجهات خود را بر انتهای زنجیره تامین، یعنی جاییکه محصول تولید می شود، متمرکز می نماییم؛ اکنون ما به اصل و ریشه چگونگی تولید بر می گردیم. این عامل باعث افزایش هوشیاری و آگاهی جدید در زمینه منسوجات و مد می شود.»

به نظر بیکن، تکنولوژی بلاک چین، دیدگاه وسیعی به گروه های تامین منابع زنجیره های تامین تزریق می نماید و به آنها امکان می دهد تا نیازهای برندها را آنگونه که خود تمایل دارند برآورده کنند. «با فراهم شدن شرایط برای شفافیت بیشتر، برندی که در حال تهیه پارچه است می تواند بر نحوه تولید هر پارچه خاص نظارت کند و اگر شرایطش برآورده شود، درباره آن با مصرف کنندگان خود صحبت می کند. دیدن گواهینامه های ارائه شده به واسطه تکنولوژی بلاک چین، به برندها این امکان را می دهد تا برخی از ویژگی های پایداری را براساس داده ها انتخاب و گلچین کنند.»

پرونی از زاویه ای دیگر به این موضوع نگاه می کند. وی معتقد است: « برگزیت می تواند محرکی برای بریتانیا باشد که برای گشودن قفل پتانسیل بلاک چین به آن احتیاج دارد. رهبران اصلی کسب و کارها مدتهاست که در تمام مراحل عرضه یک محصول از تولید آن گرفته تا رسیدن آن به مقصد نهایی، به دنبال شفافیت بیشتر، بازدهی قیمت و بینش اطلاعاتی هستند. در نتیجه این فناوری باعث ایجاد جهش های عظیمی در مقوله پاسخگویی شده است. این بدان معنی است که امکان کسب اطلاعات دقیق برای مصرف کنندگان در مورد اینکه غذا یا لباس آنها شامل چه چیزهایی است، چگونه ساخته شده، آیا تحت یک تجارت منصفانه و ارگانیک به وجود آمده، آیا کالای آنها اصل است و آیا در روند تولید آن حقوق کارگران رعایت شده است یا خیر؛ فراهم گردیده است.»

«شفافیت علاوه بر اینکه مزایای آشکاری برای مصرف کننده دارد، به حفظ یکپارچگی یک شرکت نیز کمک می کند. به صورت بالقوه هزینه ها را کاهش می دهد، به مشخص کردن دقیق موقعیت های بروز خطاهای انسانی کمک می نماید و باعث به وجود آمدن دیدگاهی بازتر نسبت به روند تولید و بازدهی زمانی می شود. قطعاً زنجیره های تامین در آینده نسبت به حال حاضر بسیار متفاوت تر خواهند بود؛ آنها پاسخگوتر، کارآمدتر و انعطاف پذیرتر می شوند.» این اتفاق سریع تر از آنچه که شما فکر می کنید، خواهد افتاد.

با این حال به نظر سیلوا، نوآوری مسئولانه به معنای یکپارچه سازی و افزودن بعد جدیدی از کیفیت / کارایی / ارزش به یک محصول زیبا و ابتکاری است. این زنجیره تامین است که در ابتدا باید در زمینه دستیابی به این ارزش ها پیشقدم شود، در مرحله بعد زنجیره تامین می تواند این ارزش ها را با کل این صنعت و به طور کلی مصرف کنندگان به اشتراک بگذارد. وی تأکید می کند: «ما معتقدیم که شفافیت زنجیره تامین همراه با برقراری ارتباط مستحکم و واضح با ارزش های تائید شده جدید، نقشی اساسی در قضاوت مشتریان و ارزش گذاری محصولات در هنگام خرید ایفا می کنند».

بنابراین هدف نمایشگاه Tintex این است که در خط مقدم فناوری مواد و نوآوری قرار داشته باشد، پس ما باید مسئولیت این موارد را بپذیریم: «ما متعهد می شویم که روند مسئولیت پذیری خود را با برچسب ها، اقلام تبلیغاتی و دادن اطلاعات مستقیم درباره تیم تجاری خود آغاز کنیم. ما باید از نسل جدید ارزش های ناشی از نوآوری های هوشمند استفاده کنیم تا مصرف کنندگان بتوانند به سرعت به اطلاعات دسترسی داشته باشند و آنها را مورد بررسی قرار دهند. این روند در نهایت می تواند به آنها کمک کند تا انتخاب بهتری داشته باشند. ما فقط در مورد پایداری صحبت نمی کنیم، بلکه در مورد افزودن نسل جدیدی از ارزش هایی بحث می کنیم که با مصرف کننده حرف می زنند».

سیلوا در این زمینه مثالی می زند. در دو فصل گذشته نمایشگاه در غرفه منسوجات منصفانه «از توتم الکترونیکی استفاده کردیم که دارای دو عملکرد اصلی بود. اولاً این توتم همه اطلاعات مربوط به نمایشگاه Tintex، پروفایل شرکت مان، پیمان نامه تعهدمان به نوآوری مسئولانه و مفاهیم اصلی پشت مجموعه های فصلی ما را به کاربران ارائه می داد. دوماً این توتم از طریق فن آوری RFID امکان نمونه برداری از پارچه را به شکلی کارآمدتر، سریع تر و بدون نیاز به کاربر فراهم می کرد».

آنووازی نیز معتقد است که عنصر بلاک چین همه چیز را تغییر خواهد داد: «تضمین شفافیت و پایش محصولات به واسطه وجود تکنولوژی بلاک چین، به مصرف کننده کمک می کند تا بیشتر از وقایع پشت پرده محصولات اطلاع پیدا کند. مزیت بلاک چین این است که به عنوان یک پایگاه داده مستقل و غیر متمرکز عمل می کند و افراد می توانند بدون طی فرآیندهای امنیتی به آن دسترسی داشته باشند.

«در حال حاضر جدیدترین برنامه دیجیتالی برند ایلونا شامل یک فروشگاه اینترنتی کاملاً جدید است که مواد اولیه منحصر به فرد را به شرکت های کوچک تری که به دنبال ارزش های اضافی مانند خلاقیت، نوآوری، برچسب «ساخت ایتالیا» و مسئولیت پذیری هستند، ارائه می دهد. کل مجموعه به صورت آنلاین قابل مشاهده است و می توان سفارشات را به صورت مستقیم و بی واسطه ثبت کرد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>