اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

موسیر

فصل مناسب برای کاشت موسیر
باید بهترین فصل برای کاشت آن ها را شناسایی کنید. توصیه می کنیم که در فصل پاییز و بهار موسیرها را بکارید. در این صورت موسیرها سریع تر رشد می کنند و شما زودتر به محصول نهایی دست خواهید یافت، اگر می خواهید در پاییز موسیرها را بکارید، باید بعد از اولین سرمای پاییزی و قبل از رسیدن فصل زمستان این کار را انجام دهید.

کاشت به صورت بذر و پیازچه
موسیر را می توانید هم به صورت بذر و هم به صورت پیازچه بکارید. سرعت رشد پیازچه بیشتر از بذر است. در هر دو روش باید بین بذرها و یا پیازچه های کاشته شده 5 تا 15 سانتی متر فاصله وجود داشته باشد. اگر می خواهید فقط به کاشت بذر بپردازید باید آن را تا عمق یک سانتی متری خاک قرار دهید. بذر را در فصل بهار و پیازچه ها را در فصل پاییز بکارید. این نکته به ظاهر ساده نقش مهمی در کیفیت و سرعت رشد موسیرهای شما دارد.

نکات مهم برای دوران داشت

  • سرمای زیاد و یخبندان دشمن موسیرهای شما است. توصیه می کنیم که در روش کاشت پاییزه روی موسیرها از کاه، علف خشک و یا پاشیدن مالچ استفاده کنید.
  • بلافاصله بعد از اینکه موسیرها را کاشتید باید آن را آبیاری کنید. البته در طول دوران رشد نیاز نیست هر روز این کار را انجام دهید. تنها مرطوب بودن خاک کافی است.
  • دور موسیرهای کاشته شده یک حفاظ توری درست کنید. جوندگان زیادی هستند که به موسیرهای در حال رشد علاقه دارند.
  • آفات و کِرم های زیادی هستند که به موسیرها حمله می کنند. بهتر است هر چند ماه یک بار از خاکستر چوب برای کنترل آفات استفاده کنید.
  • دائماً علف های هرز رشد می کنند. شما باید هر هفته منطقه مورد نظر را از علف های اضافی پاک کنید.
  • هرگز برای از بین بردن علف های هرز، از بیل و یا سایر وسایل استفاده نکنید.

زمان دقیق برداشت موسیرها

در کشت موسیر باید به زمان دقیق برداشت موسیرها توجه کنید. اگر در فصل پاییز موسیرها را کاشتید باید در پایان خرداد تا ابتدای تیرماه برداشت شوند. اگر آن ها را در فصل بهار کاشتید اواخر تیرماه و مرداد زمان مناسب برداشت آن است، بعد از اینکه موسیرها را برداشت کردید می توانید آن را مورد استفاده قرار دهید و یا در مدت طولانی ذخیره کنید، اطلاعات دیگری نیز در طرح توجیهی کشت موسیر موجود است که به شما میزان سود بعد از برداشت را اطلاع می دهد.

البته اگر می خواهید که موسیرها را نگهداری کنید باید نکاتی را مورد توجه قرار دهید:

قبل از نگهداری طولانی، آن ها را در یک سبد قرار دهید و در جای گرم و خشکی بگذارید. این کار را بسته به حجم موسیرها از یک تا دو هفته انجام دهید، همچنین باید برگ های موسیر را جدا کنید و بعد آن را در کیسه توری که قابلیت ورود و خروج هوا را داشته باشد، نگهداری کنید. این شیوه باعث می شود موسیرها تا شش ماه سالم بمانند. می توانید موسیرها را بعد از اینکه خشک شدند در فریزر هم نگهداری کنید. به این ترتیب عمر آن ها تا دو سال افزایش می یابد. البته قرار دادن در فریزر ممکن است کمی روی طعم و کیفیت آن تغییر ایجاد کند.

استخدام نیروهای انسانی
کاشت موسیر زحمت زیادی ندارد و از این رو نیازی نیست که تعداد بسیار زیادی نیروی انسانی استخدام کنید. طول دوره رشد موسیر از زمان کاشت تا برداشت کوتاه است. از این رو اگر وسعت زیر کشت شما محدود باشد می توانید خانوادگی این کار را انجام دهید، اما اگر چند هکتار از زمین را به زیر کشت موسیر ببرید برای مرحله کاشت، داشت و برداشت به نیروهای انسانی نیاز دارید. موضوع اشتغال زایی می تواند به طرح توجیهی کشت موسیر شما اعتبارات لازم را بدهد. به همین منظور حداقل به 5 و حداکثر به 20 نیروی انسانی نیازمند هستید.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>