اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

بادام

اقلیم
بادام درختی است که در شرایط آب و هوای مدیترانه ای در نواحی ای که دارای تابستان های گرم و خشک و زمستان ملایم باشند به خوبی رشد می کند، معمولا احداث باغ بادام در مناطقی که دارای زمستان های سرد می باشد صورت می گیرد تا نیاز سرمایی بادام رفع شود.

نیاز سرمایی بادام حدود 500-100 ساعت دمای صفر تا 7 درجه سانتیگراد بسته به رقم می باشد. درجه حرارت لازم برای رشد و تکامل حداقل 10 درجه سانتیگراد و حداکثر 45 درجه سانتیگراد و اپتیمم 23 درجه سانتیگراد می باشد.

طول دوره رشد بادام 240-150 روز می باشد و دمای مناسب برای محصول دهی مناسب باغ بادام به طور میانگین 25-20 درجه سانتیگراد و حداکثر 35 درجه سانتیگراد می باشد.

درجه حرارت لازم برای آغاز فعالیت درخت و بیدار شدن از خواب زمستانی میانگین 6+ درجه سانتیگراد می باشد و حداقل دمائی که درخت بادام می تواند تحمل کند 22- درجه سانتیگراد می باشد.

نیازهای اکولوژیکی باغ بادام

  • نیاز به سرما
  • نیاز به گرما
  • نیاز به نور
  • بارندگی
  • رطوبت
  • باد
  • شرایط خاک
  • نیاز آبی درخت

فصل گلدهی بادام
پس از آن که میزان سرمای مورد نیاز باغ بادام تامین شد جوانه های گل دهنده درختان با توجه به گرمای محیط متحول شده و دگرگونی به تدریج آغاز می شود. در شرایط مساوی ارقامی که نیاز زیاد به سرما دارند و میزان سرمای لازم به حد کافی به آن ها نرسد متحول نمی شوند.

و گلهای آنها دیرتر از موعد شروع به باز شدن می کنند. لذا تاریخ گل کردن بستگی زیادی به شرایط اقلیمی دارد و بر حسب وضعیت آب و هوایی هر سال تاریخ گل کردن از ده روز تا چندین هفته ممکن است نوسان داشته باشد.

سال آوری
جوانه های گل دهنده بادام مثل اغلب میوه های این جنس در زمانی که میوه روی درخت دیده می شود آغاز به تکوین و تکمیل می کنند. و این خود سرآغاز تناوب یا سال آوری است.

به این معنا وقتی که تولید در سالی زیاد باشد جوانه های گل سال بعد به سبب کمبود مواد غذایی و برعکس وقتی تولید کم باشد جوانه های زایشی بیشتر می شوند. ویژگی تناوب که معمولا 6-7 سال پس از کاشت پدید می آید متأثر از شرایط رشد گیاهی است.

مثلأ اگر درخت بادام خشکی بیشتری متحمل شده یا مواد غذایی کمتری به آن برسد، تناوب تولید آن شدیدتر خواهد شد. با این حال در گونه های اروپایی اختلاف زیادی بین ارقام از نظر سال آوری دیده می شود.

مثلاً در ارقامی مانند راشل اگر به خوبی آبیاری شده و مواظبت های زراعی لازم انجام شده باشد باز پدیده سال آوری پس از یک سال پرباری، آشکار می شود حال آنکه رقم فرراگنس نسبت به این عارضه حساسیت کمتری نشان داده است.

به هر ترتیب بین ارقام بادام های بارآور رقمی دیده نمی شود که نسبت به سال آوری قاطعانه بی تفاوت باشد. موارد عمده ای که باید در انتخاب ارقام در نظر گرفت:

  1. دوره گل دهی بادام: 1. دیر گلی در بادام 2. انطباق گل دهی 3.ارقام خود بارور و خودسترون
  2. عوامل موثر بر تولید بادام
  3. مقاومت بادام به بیماریها و آفت ها
  4. دوره بلوغ و سهولت برداشت
  5. کیفیت مغز بادام در تجارت
کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>