اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

پشم آنگورا

تولید پشم آنگورا در بهترین حالت از یک رابطه پایدار و احترام آمیز میان انسان و خرگوش تشکیل شده است. فرآیند تولید پشم آنگورا شامل چند گام متمایز است:

1- برداشت خز آنگورا

بیشتر گونه های خرگوش آنگورا در طول 3 الی 4 ماه، پوشش کاملی از خز را تولید می کنند. در طول این زمان، خرگوش های آنگورا راحت و آسوده هستند، و جهت جلوگیری از تشکیل پرزها به صورت مرتب تحت مواظبت قرار می گیرند. حالتی که در آن پوشش آنگورا به عنوان قابل برداشت در نظر گرفته می شود به نوع خرگوش بستگی دارد.

2- چیدن پشم

خز برخی از انواع خرگوش های آنگورا بعد از حدود 4 الی 5 ماه به طور طبیعی می ریزد. متخصصین پرورش دهنده آنگورا این نشانه را نماینگر به وجود آمدن پوشش جدیدی از خز می دانند، و قبل از اینکه خز قدیمی از بین برود آنها را برداشت می کنند. فرآیند حذف خز آنگورا که نزدیک ریخته شدن است را plucking می گویند.

در برخی موارد این فرآیند می تواند دقیقا غیرانسانی و وحشیانه به نظر برسد. با این حال پرورش دهندگان اخلاق مدار و پایبند به مسائل اخلاقی، موهای سست شده خرگوش را بدون تحمیل هیچگونه دردی به آرامی از روی بدن آنها بر می دارند.

برخی از گونه های آنگورا به صورت مرتب پشم شان ریخته نمی شود، و بعضی از پرورش دهندگان آنگورا می خواهند خز را به صورت مرتب برداشت نمایند. پرورش دهندگان آنگورا در این حالت، خرگوش هایشان را با دقت اصلاح می کنند. پرورش دهندگان اخلاق مدار از پروتکل های اصلاح درست مثل استفاده از قیچی های نوک کند استفاده می کنند و برداشت خز را خیلی نزدیک به پوست انجام نمی دهند.

3- دسته بندی و تمیز کردن

وقتی پوشش خرگوش آنگورا برداشته شد، تولید کنندگان آنگورا به دسته بندی الیاف مویی می پردازند تا پرزها و دیگر مواد درشت مثل موهای محافظ را حذف نمایند. خز آنگورا در بعضی حالت ها براساس نرمی در درجه هایی نیز طبقه بندی می گردد. خز آنگورا معمولا قبل از نخ ریسی، شسته می شود.

4- ریسندگی و رنگرزی

خز آنگورای شسته شده سپس به نخ ریسیده می شود. خز آنگورا معمولا به رنگ کرمی سفید یا قهوه ای روشن است، اما رنگرزی این الیاف پشمی لوکس نیز ممکن می باشد.

پارچه پشم آنگورا چه کاربردی دارد؟

پشم آنگورا در وهله نخست به عنوان ماده ساخت لباس مورد استفاده قرار می گیرد. این پشم در ابتدا به عنوان پارچه سوئیتر به محبوبیت دست پیدا کرد، و اکنون جهت تولید پالتوی ضخیم، ژاکت، شال گردن، دستکش و طیف دیگری از انواع لباس ها به کار می رود. پشم آنگورا به ندرت ممکن است جهت ساخت پتوهای کوچک یا روکش های بالش به کار برده شود. این نوع پشم یک ماده کارآمد محبوب برای تولید پارچه های کشباف نیز محسوب می گردد.

پارچه پشم آنگورا در چه مناطقی از جهان تولید می گردد؟

امروزه عمده پشم آنگورا در چین تولید می شود. علیرغم تلاش های صورت گرفته توسط سازمان های مدافع حقوق حیوانات در سطح جهان، باز هم کارخانه های چینی به تولید هزاران تن از پشم آنگورا در سال ادامه می دهند، و تولید کنندگان منسوجات چینی جهت تولید این پارچه لوکس در اغلب موارد از روش های ظالمانه و غیر اخلاقی استفاده می کنند.

آن دسته از تولید کنندگان پوشاک که نسبت به روش های به کار رفته توسط تولید کنندگان چینی آنگورا احساس بدی دارند، می توانند منابع پشم آنگورای مورد نیاز خودشان را از طریق ایالات متحده یا دیگر کشورهای غربی که معمولا به حیوانات ظلم نمی کنند، تهیه نمایند.

قیمت پارچه پشم آنگورا به چه صورت است؟

پشم آنگورا یکی از گران قیمت ترین الیاف نساجی طبیعی به شمار می آید. یک اونس از پشم آنگورا می تواند در حدود 15 یورو قیمت داشته باشد، و لباس های ساخته شده با این پارچه متقابلا گران هستند.تولید کنندگان نساجی که می خواهند از ایجاد حالت های ظلم به حیوانات جلوگیری کنند، شاید حتی هزینه بیشتری نیز برای پشم آنگورا طلب نمایند.

هر چند که تولید کنندگان چینی پشم آنگورا معمولا با قیمت پایین تری محصولات خودشان را ارائه می دهند، اما هزینه های کاهش یافته اغلب بازتابی از روش های تولید غیر انسانی و غیر اخلاقی است. به عنوان یک قانون کلی، پشم آنگورایی که هزینه بیشتری دارد، احتمالا با روش های اخلاقی تولید گردیده است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>