اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


پارچه ایونت


پارچه ایونت (eVent Fabric) چه نوع پارچه ای است؟

ایونت پارچه ضد آبی است که توسط شرکت eVent Fabrics تولید می شود. پارچه ایونت به عنوان طرح تکامل یافته پلی تترافلوراتیلن (ePTFE)، در رقابت مستقیم با پارچه گورتکس (GORE-TEX) که مخترع قانونی و به رسمیت شناخته ePTFE است، به وجود آمده است.

با وجود اینکه پارچه ایونت از بسیاری از جهات شبیه پارچه گورتکس است، اما این پارچه از فناوری اختصاصی Direct Venting بهره می برد که قابلیت تنفس پارچه را ارتقا داده و احتمال گرم شدن بیش از حد آن را کاهش می دهد.

پارچه ایونت غالباً به دلیل اقدامات تهاجمی از سوی تولید کنندگان پارچه گورتکس هرگز به سطح بالایی از محبوبیت نرسیده است، اما این پارچه در انواع مختلف در دسترس است و در محصولات برندهایی چون Eddie Bauer و برخی دیگر از برندهای مشهور بین المللی مورد استفاده قرار می گیرد.

مشخصات فنی پارچه ایونت

پارچه ایونت دارای درجه ستون آب، 30000 میلی متری است و به همین دلیل اندکی ضد آب تر از پارچه گورتکس می باشد، چرا که این پارچه درجه ستون آب 28000 میلی متری دارد. این پارچه دارای درجه تنفس پذیری MTVR بین 15000 تا 25000 گرم در متر مربع در 24 ساعت است و از این نظر رقیب مستقیم پارچه نئوشل (NeoShell) که یکی از تنفس پذیرترین پارچه های ضد آب جهان است، محسوب می شود.

بنابراین پارچه ایونت هم از نظر ضد آب بودن و هم از نظر قابلیت تنفس پذیری جزء بهترین های جهان است و افزایش قابلیت تنفس پذیری آن مستقیماً به استفاده از فناوری Direct Venting در ساخت آن ارتباط دارد.
پارچه گورتکس که شامل یک غشای ePTFE متصل به پلی اورتان (PU) است، تنها زمانی قابل تنفس می شود که غشای PU آن در معرض رطوبت قرار بگیرد. پارچه گورتکس در هنگام خشک بون تنفس پذیر نیست و چنانچه از کاپشن یا شلوار ساخته با این پارچه در شرایط آب و هوایی خشک استفاده گردد، سریعاً بیش از حد گرم و داغ می شود.

در نتیجه بسیاری از علاقه مندان طبیعت گردی، لباس های ضد آب گورتکس (و سایر پارچه های مشابه) خود را تا زمانیکه شرایط آب و هوایی مرطوب و بارانی نباشد کنار می گذارند، چرا که در غیر این صورت این لباس ها نا کارآمد هستند و فقط فضای با ارزش کوله پشتی آنها را اشغال می کنند. اما لباس های بیرون پوشی که با پارچه ایونت ساخته می شوند در همه شرایط آب و هوایی چه خشک و چه مرطوب در فضای باز کاملاً تنفس پذیر بوده و راحت هستند.

شرکت eVent Fabrics ادعا می کند که هدف از بکارگیری فناوری Direct Venting در ساخت پارچه های ایونت راحت ماندن کاربران در «منطقه خشک» است که یک حالت ایده آل از دما و رطوبت محسوب می شود و بدن سعی می کند در حالی که مشغول انجام فعالیت های بدنی است، آن شرایط را حفظ کند. در اوج گرما منطقه خشک بدن بیش از حد گرم می شود؛ چون بدن برای خنک شدن عرق می کند، اما این عرق در داخل لباس گیر می افتد و لایه عرقی که بدن را در اوج سرمای منطقه خشک پوشانده باعث سرد شدن بی دلیل بدن می شود.

اما پارچه ایونت به واسطه تبخیر مناسب از طریق غشاهای خود مانع از سرد و گرم شدن بدن در حین انجام فعالیت های بدنی می گردد.با وجود اینکه پارچه ایونت از پارچه گورتکس تنفس پذیرتر است، اما فقدان یک لایه محافظ پلی اورتان در آن است و این به معنای دمدمی مزاج بودن آن نسبت به سایر پارچه های بر پایه پلی اورتان است. برای اینکه اثربخشی پارچه ایونت حفظ شود باید مکرراً شسته شده و با اسپری بادوام ضد آب (DWR) عمل آوری گردد. این عوامل منفی مانع از برتری آشکار پارچه ایونت نسبت به پارچه گورتکس شده است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>