اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


پارچه ایونت


چه تفاوتی بین انواع مختلف پارچه ایونت وجود دارد؟

شرکت eVent Fabrics انواع مختلفی از این پارچه شاخص خود را تولید می کند. در ضمن این پارچه دارای رقبای مختلفی است که برخی از آنها عبارتند از:

1- دی وی اکسپدیشین (DVexpedition)

با وجود اینکه شرکت eVent Fabrics اکنون انواع مختلف پارچه ها را تولید می کند، اما همچنان تمرکز اصلی آن بر تولید انواع پارچه های ضد آب است. پارچه DVexpedition جدیدترین عضو خانواده پارچه های ضد آب ایونت است که قابلیت ضد آب پیشرفته ای دارد که به مدد استفاده از فناوری های ضد آب پیشرفته به دست آمده است. ویژگی های پارچه DVexpedition بسیار شبیه سایر منسوجات اصلی تولید شده توسط شرکت eVent Fabrics است، یعنی دارای ستون آب 30000 میلی متر و درجه تنفس پذیری 10000 گرم بر متر مربع است.

2- دی وی الپاین (DValpine)

این پارچه همانند پارچه های اصلی ایونت دارای ستون آب 20000 میلی متری و قابلیت تنفس 20000 گرم بر متر مربعی است. این پارچه برای فعالیت های با شدت متوسط مانند کوه پیمایی، کوله گردی، ماهیگیری و ورزش های برفی طراحی شده است. پارچه DValpine یک روکش سه لایه دارد که قابلیت تنفس پذیری و ضد آب بالایی را ارائه می دهد.

3- دی وی استورم (DVstorm)

این پارچه با دارا بودن یک لایه محافظ بسیار نازک 10 دنیری، ویژگی ضد آب 10000 میلی متری و قابلیت تنفس پذیری 30000 گرم بر متر مربع، راحتی و ضد آب بودن را با هم به ارمغان می آورد. اعلام شده که پارچه DVstorm، 20% سبک تر از پارچه DValpine است، و برای فعالیت های بیرونی با شدت زیاد و شرایط آب و هوایی متوسط طراحی شده است. به دلیل قابلیت تنفس پذیری بالای این پارچه، پوشیدن لباس های ساخته شده از پارچه DVstorm حتی در شرایط آب و هوایی خشک نیز راحتی را برای شخص به وجود می آورد.

4- دی وی ویند (DVwind)

شرکت eVent Fabrics علاوه بر پارچه های ضد آب خود مجموعه ای از پارچه های ضد باد را نیز برای دوچرخه سواری و سایر فعالیت هایی که در شرایط بادی انجام می شوند، تولید کرده است. پارچه DVwind تا 99.6% مانع از عبور باد می شود و نفوذپذیری آن 18000 گرم بر متر مربع است.

5- دی وی استرچ (DVstretch)

ویژگی های پارچه DVstretch مشابه پارچه DVwind است، اما این پارچه بسیار کشسان تر است. شرکت eVent Fabrics، پارچه های DVstretch را با ترکیب ePTFE با یک پارچه کشسان خاص با نام ITTTAI که ساخت کشور ایتالیاست، تولید می کند. از این پارچه در وهله اول برای ساخت لباس های دوچرخه سواری استفاده می شود که معمولاً به صورت چسبیده به بدن طراحی می گردند.

6- پارچه های تجهیزات حرفه ای

شرکت eVent Fabrics به صورت سفارشی انواع مختلف منسوجات با عملکرد بالا را برای سازمان های نظامی و نیروهای امدادی تولید می کند. در ضمن این شرکت نوعی پارچه به نام DVelite می سازد که برای کاربردهای حرفه ای مانند ماهیگیری و ساخت و ساز مناسب است؛ ضمناً پارچه DVshield نیز یکی دیگر از تولیدات این شرکت است که یک پارچه ضد باد محسوب شده و در لباس های رزمی و کار مورد استفاده قرار می گیرد.

7- پارچه های کفش

شرکت eVent Fabrics سه نوع پارچه جداگانه برای ساخت کفش، تولید می کند. پارچه DVdry یکی از آنها است که برای ساخت از فناوری booties یا gasket بهره می برد و مزایای آن شبیه پارچه DValpine است. پارچه DVdryLT نسخه جدیدی از پارچه DVdry است که از نظر محافظتی با پارچه DVexpedition رقابت می کند. علاوه بر این شرکت eVent Fabrics پارچه های کفشی نیز تولید می کند که برای استفاده در لباس های کار، لباس های نیروهای امدادی و کاربردهای نظامی طراحی شده اند.

8- گورتکس (GORE-TEX)

پارچه گورتکس رقیب اصلی پارچه ایونت است که توسط شرکت W.L. Gore and Associates تولید می شود. شرکت W.L. Gore نیز مانند شرکت eVent Fabrics انواع محصولات منسوج را تولید می کند و ویژگی بسیاری از پارچه های تولیدی این شرکت شبیه پارچه ایونت است. اما چناچه بخواهیم پارچه های شاخص تولید شده توسط هر دو شرکت را با هم مقایسه کنیم، متوجه می شویم که پارچه ایونت دارای قابلیت تنفس پذیری بالاتری است و اندکی ضد آب تر می باشد، اما در عوض پارچه گورتکس دوام بیشتری دارد.

پارچه ایونت بر روی محیط زیست چه تأثیری می گذارد؟

ماده PTFE یک سم بالقوه زیست محیطی است، اما ePTFE به اندازهآن سمی نیست. این ماده زیست تخریب پذیر نیست و هنگامی که دور ریخته می شود آلودگی هایی در خاک ایجاد می کند که مانع از رشد گیاهان می شوند. در ضمن PTFE در حالت کلی نقشی مهم در ایجاد آلودگی های پلاستیکی دارد.

PTFE علاوه بر نگرانی های زیست محیطی، برای انسان نیز سمی است. کارگرانی که در حین روند تولید این پلاستیک در معرض گاز یا پودر PTFE قرار می گیرند، احتمال دارد به بیماری تب بخار پلیمری مبتلا شوند و ضمناً ممکن است PTFE پس از تولید نیز همچنان سمی باقی بماند.

درصد قابل توجهی از PTFEهایی که جدیداً تولید شده اند، غیر قابل استفاده هستند و دور ریخته می شوند؛ چرا که بازیافت آنها بسیار پرهزینه است. برای اینکه پارچه های مبتنی بر ماده PTFE مانند پارچه ایونت خاصیت خود را از دست ندهند باید مرتبا ماده DWR بر روی آنها اسپری شود و این ماده غالباً تا اندازه ای سمی است که شاید در تماس با پوست نگرانی های جدی ایجاد کند.

گواهینامه های موجود برای پارچه ایونت

در گذشته شرکت جنرال الکتریک (GE) از پارچه ایونت در انواع مختلف محصولات خود استفاده می کرد و به همین دلیل توانسته بود گواهینامه OEKO-TEX Standard 100 را برای پارچه های ایونت مورد استفاده خود دریافت کند.

شرکت eVent Fabrics، قابلیت تنفس و ضد آب بودن پارچه های خود را تائید می کند؛ اما هنوز مشخص نیست که آیا محصولات منسوج حاوی پارچه ایونت واجد شرایط دریافت گواهینامه های ثالث هستند یا خیر. تولید کنندگان محصولات حاوی پارچه ایونت غالباً برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد صلاحیت گواهینامه های این پارچه ضد آب با سازمان OEKO-TEX تماس می گیرند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>