اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

پارچه کول مکس

پارچه کول مکس از بسیاری از جهات به غیر از شکل الیافش با سایر اشکال پارچه پلی استر تفاوتی ندارد. از این رو روند تولید پارچه کول مکس عمدتاً شبیه مراحل دیگر تولید انواع الیاف پلی استر است. روند تولید این پارچه به 4 مرحله اصلی زیر تقسیم می شود:

1- پلیمریزاسیون

الیاف کول مکس از مواد مشتق شده ناشی از زغال سنگ و نفت تشکیل شده اند. تولید کنندگان منسوجات در طی روند پلیمریزاسیون با ترکیب دی متیل ترفتالات (dimethyl terephthalate) و اتیلن گلیکول (ethylene glycol) یک ماده پلیمری مذاب شفاف می سازند. زمانیکه این مواد خنک می شوند به شکل روبان های باریک و بلند در می آیند. این روبان ها پس از خشک شدن به قطعات کوچک تری خرد می شوند.

2- فرآیند ریسندگی مذاب اختصاصی

بخش های کوچک تر پلی استر بار دیگر ذوب شده و در یک دستگاه نخ ریسی (اسپینرت) قرار داده می شوند که یک وسیله ساده شبیه دوش حمام است و حاوی ده ها سوراخ بسیار ریز می باشد. در اکثر مواقع برای تولید پلی استر از دستگاه های نخ ریسی که دارای سوراخ های مدور هستند نیز استفاده می گردد؛ اما شرکت اینویستا برای تولید پارچه کول مکس از دستگاه های نخ ریسی که سوراخ های کشیده و مستطیل شکل خاصی دارند استفاده می کند، به همین دلیل الیاف پارچه کول مکس دارای شکل خاصی هستند.

3- کشیدگی

سپس پرسنل شرکت اینویستا، الیاف کول مکس را تحت کشش قرار داده و یا به اصطلاح می کشند تا طول مفید آنها افزایش پیدا کند. در ضمن کشش الیاف باعث افزایش دوام الیاف کول مکس نیز می شود. تولید کنندگان الیاف کول مکس در مرحله بعد این الیاف کشیده شده را به منظور حمل یا ذخیره سازی به دور بوبین ها می پیچند.

4- بافت

هم اکنون تولید کنندگان پارچه می توانند از این الیاف کشیده و پیچانده شده برای بافت پارچه استفاده کنند. در اکثر مواقع لباس های کول مکس حاوی بافتی ساده هستند، اما ساخت پارچه کول مکس به صورت بافتنی و یا با بافت جناغی هم امکان پذیر است.

پارچه کول مکس در چه مناطقی از جهان تولید می گردد؟

شرکت اینویستا تنها تامین کننده پارچه کول مکس در جهان است. این شرکت دارای امکانات تولیدی در سراسر جهان می باشد. به نظر می رسد قسمت اعظم پارچه کول مکس تولیدی این شرکت در کارخانه این شرکت مستقر در لاپورت (La Porte) تگزاس تولید می شود؛ ضمناً اخیراً شرکت اینویستا توافق کرده که در یک مرکز تولیدی عظیم در شانگهای چین سرمایه گذاری کند. دفتر مرکزی شرکت اینویستا در ویچیتا (Wichita) کانزاس قرار دارد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>