اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

پارچه کول مکس

شرکت اینویستا در حال حاضر، 5 نوع پارچه مختلف را با نام تجاری کول مکس تولید می کند که عبارتند از:

1- کول مکس آل سیزن (COOLMAX ALL SEASON)

شرکت اینویستا این نوع فرعی از پارچه کول مکس را برای تامین خواص خنک کنندگی در هوای گرم و خاصیت عایق در هوای سرد طراحی کرده است. این گروه شامل بیش از 12 محصول است که الیاف متشکله آنها ترکیبی از الیاف بیضوی دالبر شکل، الیاف توخالی، الیاف «C» و الیاف «Y» هستند.

2- کول مکس کور (COOLMAX CORE)

COOLMAX CORE که خط اصلی تولید پارچه کول مکس محسوب می شود؛ مجموعه گسترده ای از پارچه ها که متشکل از الیاف چهار کاناله، شش کاناله و بیضوی دالبر شکل هستند را تولید می کند. محصولات خط تولید COOLMAX CORE در مقایسه با محصولات خط تولید COOLMAX ALL SEASON دارای خاصیت خنک کنندگی هستند، اما عایق نمی باشند.

3- کول مکس نچرال تاچ (COOLMAX Natural Touch)

خط تولید COOLMAX Natural Touch عمدتاً برای کاربردهای جین طراحی شده است؛ محصولات COOLMAX Natural Touch ترکیبی از پنبه و لاکرا، الیاف چند رشته ای کول مکس و الیاف استیپل کول مکس هستند که در عین حفظ ظاهر زیبا و لمس پارچه جین پنبه ای، دارای ویژگی چشمگیر رطوبت زدایی نیز هستند. مشخصه الیاف پارچه های کول مکس تولیدی این خط تولید، ظاهر بیضی شکل دالبر مانند آنها می باشد.

4- کول مکی اکومید (COOLMAX EcoMade

الیاف COOLMAX EcoMade که در راستای جلب احساسات مصرفکنندگان در مورد لباس های پایدار طراحی شده اند با 97% مواد بازیافتی مثل بطری های پلاستیکی ساخته می شوند. این عضو جدید خط تولید کول مکس در وهله اول برای ساخت پارچه جین طراحی شده است.

5- کول مکس ایر (COOLMAX Air)

خط تولید جدید COOLMAX Air، الیافی با سطح مقطع پروانه ای تولید می کند. به گفته شرکت اینویستا این شکل سطح مقطع منحصر به فرد الیاف باعث مدیریت بهتر رطوبت، قابلیت تنفس بهتر و خشک شدن سریع تر پارچه های کول مکس می شود. در حال حاضر 5 نوع محصول مختلف کول مکس در این خط تولید می گردد.

پارچه کول مکس بر روی محیط زیست چه تأثیری می گذارد؟

با اقداماتی که شرکت اینویستا در راستای تولید الیاف COOLMAX EcoMade انجام داده، توانسته تا حدی تأثیرات زیست محیطی این الیاف پلی استری را کاهش دهد؛ اما محصولات تولید شده در باقی خطوط تولیدی کول مکس همچنان تأثیری منفی بر محیط زیست می گذارند. تولید الیاف کول مکس مستلزم استفاده از فرمالدئید است که یک سم عصبی قوی محسوب می شود. علاوه بر این، از آنجاییکه انواع پلی استرها با استفاده از سوخت های فسیلی تهیه می شوند، لذا ذاتاً پایدار نیستند.

پارچه های کول مکس در حین استفاده باعث آلودگی میکرو الیافی می شوند؛ ضمناً پارچه های پلی استری مانند پارچه های کول مکس هنگام دور انداخته شدن چون زیست تخریب پذیر نیستند، تجزیه نمی شوند. با وجود اینکه الیاف COOLMAX EcoMade در وهله اول به مسئله استفاده از سوخت های فسیلی در تولید پلی استر می پردازند و سعی در کاهش آلودگی های پلاستیکی دارند؛ اما هنوز هم این الیاف با فرمالدئید ساخته می شوند، بنابراین این مواد در آلودگی های میکرو الیافی نقش دارند و هنگام دور ریخته شدن منجر به آلودگی های پلاستیکی می شوند.

گواهینامه های موجود برای پارچه کول مکس

از آنجاییکه شرکت اینویستا تنها دارنده نشان تجاری کول مکس و تنها تولید کننده این پارچه است، بنابراین این پارچه نیازی به دریافت مجوز ثالث ندارد. در عوض این شرکت اینویستا است که الیاف کول مکس مورد استفاده توسط سایر شرکت های نساجی را تائید می کند.

پس از اینکه الیاف کول مکس، آزمایش های شرکت اینویستا را با موفقیت پشت سر گذاشتند، تولید کنندگان نساجی استفاده کننده از این الیاف می توانند تائیدیه شرکت اینویستا را به دست آورند و برچسب های آویزان کول مکس برای آنها صادر می شود که می توانند آنها را به لباس ها و سایر محصولات تولیدی خود در محل های فروش خرده فروشی ها الصاق کنند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>