اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

گردو

کاربردهای گردو و ضایعات گردو

  • مغز گردو

مغز گردو کاربردهای خوراکی مختلفی به صورت خام و پخته، تنها و آمیخته با سایر غذاها دارد. از مغز گردو روغن تهیه می شود که هم به صورت خوراکی و هم به صورت داروهای سنتی به کار می رود. روغن گردو در کارهای صنعتی و هنری نیز کاربرد دارد (مغز گردو حدود 50 درصد روغن دارد).

  • برگ گردو

اسانس برگ و ماده ژوگلون، دارای خاصیت ضد قارچ هستند. در طب سنتی، از برگ گردو به عنوان ضد کرم و تصفیه کننده خون استفاده می کنند. یکی دیگر از خواص برگ گردو، کاهش قند خون به مقدار کم است.

  • پوست گردو

پوست سبز گردو با توجه به وجود مواد رنگی و دیگر اجزای آن از سالیان گذشته مورد استفاده قرار می گرفته است، ولی اطلاعات و آمارها نشان می دهند که در این زمینه جای کار بسیاری وجود داشته و می توان با ساماندهی و صنعتی کردن آن مواد بسیار با ارزشی از قبیل چندین رنگدانه طبیعی و مواد پروتئینی از آن به دست آورد.

کاربردهای پوست سبز گردو عبارتند از:

  • رنگرزی
  • استخراج ترکیبات فنولیک
  • پوست گردو به عنوان کود سبز
  • استحصال تانن (کاربرد در صنایع دباغی پوست، مصرف در داروسازی)
  • پوست گردو و صنعت نفت و گاز

ظاهراً هیچ گونه ارتباطی نمی توانند با هم داشته باشند ولی استفاده از پوست گردو در چاه های نفت و گاز برای جلوگیری از هَرز روی گل حفاری یک روش معمول در دنیاست.

  • چوب گردو

چوب گردو برای منبت کاری، خراطی و کنده کاری، ساخت مجسمه و اشیا دکوری، ساخت آلات موسیقی و همچنین در دکوراسیون داخلی منزل و ساخت روکش های چوب بسیار پرکاربرد است. این چوب نیمه سنگین و نیمه سخت می باشد و مقاومت مناسبی در برابر فشار، خمش، رطوبت و کشش دارد.

وضعیت تولید گردو در ایران و جهان
ایران سومین تولید کننده گردو دنیاست. چین با 50 درصد تولید، رتبه نخست و آمریکا رتبه دوم جهان را در این زمینه به خود اختصاص داده است. کشور ایران بعد از چین در سطح قاره آسیا رتبه دوم تولید محصول گردو را دارد.

بر این اساس چین با تولید سالانه 1 میلیون و 700 هزار تن گردو و ایران با اندکی کمتر از این حجم کشورهای اصلی تولید کننده گردو در قاره آسیا هستند. آسیا بعد از قاره های آفریقا و آمریکا سومین تولیدکننده گردو در جهان است.

سطح زیر کشت گردو پارسال در ایران 153 هزار هکتار بود 231 هزار تن محصول از این سطح با عملکرد 9/1 تن در هکتار برداشت شد. میزان عملکرد پایین برداشت در واحد سطح نشان می دهد باید در زمینه کیفیت و کمیت تولید گردو در ایران بیشتر تلاش شود تا عملکرد افزایش یابد.

گردو در 30 استان کشور تولید می شود و استان های کرمان، کرمانشاه، همدان، لرستان، کهگیلویه و بویراحمد، خراسان رضوی، چهار محال و بختیاری، آذربایجان شرقی و غربی و مرکزی جزو استان های برتر در تولید این محصول هستند.

سود باغ گردو
یک درخت 10 ساله گردو از نوع ژنوتیپ برتر، نسبت به سایر درختان از سودآوری بیشتری برخوردار است و به هر میزان که سن درخت افزایش یابد، میزان سودآوری نیز بیشتر خواهد شد.

میوه گردو جز معدود میوه هایی است که هیچ گونه نیازی به هزینه انبار در سردخانه ندارد و به دلیل ماندگاری طولانی می تواند چند ماه و حتی چند سال مورد مصرف قرار گیرد. همچنین بعد از یکبار کاشت می توان سالها از محصول باغ گردو برداشت کرده و درآمد داشته باشید.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>