اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


پارچه میکروفایبر


پارچه میکروفایبر چگونه تولید می شود؟

بیشتر پارچه های میکروفایبر شامل ترکیبی از پلی استر و پلی آمید (نایلون) هستند. تولید کنندگان نساجی این دو الیاف را به صورت جداگانه تولید می نمایند و سپس آنها را با استفاده از حرارت با هم ترکیب می کنند.

ساختار میکروفایبرها

به دلیل مقاومت کششی نسبتا بالا، تشکیل پلی استر به دسته متنوعی از شکل ها امکان پذیر است. بخش اصلی تشکیل دهنده میکروفایبرها، پلی استر است و این هسته های پلی استری معمولا ستاره ای شکل هستند.تولید کنندگان نساجی سپس پلی آمید را در درون شکاف های بین نقاط این الیاف پلی استری متناسب می کنند. پلی آمید نسبت به پلی استر به طور قابل توجهی کم تراکم تر است و مقاومت کششی کمتری نیز دارد. بنابراین تبدیل پلی آمید به شکل های پیچیده دشوار است، اما این منسوجات به عنوان یک ماده پر کننده به صورت ایده آل عمل می کنند.

هر چند که پلی استر، ساختار میکروفایبرها را به وجود می آورد، اما پلی آمید به آنها حجم می دهد. وقتی پارچه های تمیزکاری مورد استفاده قرار می گیرند، پلی استر مسئول عمل مالش است، در حالی که پلی آمید جذب کنندگی را فراهم می کند و ضخامت پارچه را بهبود می بخشد.

فرآیند تولید میکروفایبر

هر چند که میکروفایبرها می توانند قطری به کوچکی دو دهم دنیر داشته باشند، اما تولید کنندگان نساجی نمی توانند الیاف پلی استری استفاده شده در تولید میکروفایبر را از طریق اسپینرت های معمولی اکسترود کنند. در عوض آنها از لوله های طویل و فلزی استفاده می کنند، و به الیاف پلی استری حاصل اجازه می دهند تا قبل از ترکیب شدن با رشته های پلی آمیدی کوچک از طریق حرارت، خنک گردند.

در این مرحله، رنگرزی الیاف یا قرار دادن آنها در معرض عمل آوری های شیمیایی که مقاومت در برابر گرما را بهبود می بخشند یا دیگر ویژگی های مطلوب را فراهم می کنند، امکان پذیر است. میکروفایبرهای کامل شده سپس به شیت های بلند پارچه بافته می شوند و به کارخانه های تولید کننده محصولات نهایی ارسال می گردند.

پارچه میکروفایبر چه کاربردی دارد؟

پارچه های میکروفایبر در دسته های متنوعی مورد استفاده قرار می گیرند. در این بخش به چند نمونه از روش هایی که مردم سراسر جهان می توانند از این پارچه منحصر به فرد استفاده نمایند، اشاره می گردد.

تمیزکاری و نظافت

میکروفایبر در اصل برای تمیزکاری مناسب است. طراحان اصلی این پارچه برای فراهم کردن همزمان دوام و جذب، پلی استر را با پلی آمید ترکیب نموده اند. پارچه های میکروفایبر به دلیل طراحی منحصر به فرد الیافشان، می توانند کثیفی بیشتری را جمع کنند و نسبت به انواع دیگر پارچه ها بیشتر آلودگی را جذب می نمایند. تحقیقات علمی نشان می دهند که میکروفایبر شاید حتی برای از بین بردن میکروب ها و ویروس های خطرناک از روی سطوح نیز مفید باشد.

لوازم منزل

میکروفایبر از جذب و دوام بالایی برخوردار است، بنابراین تولید کنندگان پارچه این ماده را برای تولید همه دسته های مختلف حوله مورد استفاده قرار می دهند. میکروفایبر از ملافه های حمام گرفته تا حوله های آشپزخانه و دستشویی به چشم میخورد و یک ماده به شدت محبوب در این عرصه به حساب می آید.

هر چند که ساخت ملافه و رو بالشی ها از طریق میکروفایبر کمتر رایج است، اما به دلیل قدرت جذب کنندگی و نرمی بی نظیر معمولا از این الیاف برای اینگونه مصارف نیز استفاده می شود. تولید کنندگان مبلمان گاهی اوقات از میکروفایبر به دلیل ترکیب قابلیت جذب و رطوبت به عنوان ماده تودوزی استفاده می کنند. میکروفایبر یک ماده نسبتا متداول برای تولید پادری و پتو نیز می باشد.

صنعت

خواص الکترواستاتیک میکروفایبر، آن را به یک ماده عالی برای فیلتراسیون تبدیل نموده است. در نتیجه این ماده به عنوان یک الیاف فیلتراسیون صنعتی در انواع مختلفی از کاربردها به کار می رود. بعضی از سازندگان و پیمانکاران ساختمان از میکروفایبر به خاطر تراکم بالای الیافش به عنوان یک ماده عایق نیز استفاده می کنند.

پوشاک و اکسسوری

ویژگی های اصلی میکروفایبر، یعنی نرمی، دوام و خاصیت جذب رطوبت، این ماده را برای تولید لباس و اکسسوری ها مطلوب کرده است. میکروفایبر در برابر پارگی از مقاومت خوبی بهره می برد، به همین دلیل بیشتر در دامن ها و ژاکت های زنانه یافت می شود. انواع خاصی از میکروفایبر برای ساخت منسوجات چرمی به کار برده می شوند و از طریق آنها کمربند، کیف پول، کیف دستی و دیگر اکسسوری هایی که معمولا از طریق چرم طبیعی یا مصنوعی ساخته می شوند، تولید می گردد.

پارچه میکروفایبر در چه مناطقی از جهان تولید می شود؟

چین مرکز اصلی تولید منسوجات مصنوعی در جهان است. در نتیجه اکثر تولید کنندگان میکروفایبر جهان در چین حضور دارند و به همراه ایالات متحده و اتحادیه اروپا بیشتر میکروفایبر جهان را تولید می کنند.

قیمت پارچه میکروفایبر به چه صورت است؟

میکروفایبر یکی از ارزان ترین نوع منسوجات است. هر چند که تا حدودی از شکل های کمتر پیچیده پلی استر و پلی آمید گرانتر است، اما قیمت آن از ابریشم، پنبه و دیگر الیاف طبیعی بسیار ارزان تر می باشد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>