اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


پارچه میکروفایبر


چه تفاوتی بین انواع مختلف پارچه میکروفایبر وجود دارد؟

چند نوع مختلف از میکروفایبر موجود است. محبوب ترین شکل های این پارچه منحصر به فرد عبارتند از:

1- میکروفایبر بافت تخت

میکروفایبر بافت تخت (Flat-weave microfibre) یکی از بادوام ترین این منسوجات است، اما جذب شوندگی همانند میکروفایبر بافت شکافی را ندارد. بیشتر لباس ها و اکسسورهای میکروفایبر حاوی شکل های بافت تخت این پارچه هستند.

2- میکروفایبر بافت شکافی

میکروفایبر بافت شکافی (Split-weave microfibre) دارای الیافی هستند که در طول تولید از هم جدا می شوند؛ در نتیجه حلقه های ریز بی شماری بر روی سطح پارچه میکروفایبر به وجود می آید. هر چند که میکروفایبر بافت تخت از نرمی و صافی بهره می برد، اما میکروفایبر بافت شکافی در هنگام لمس کردن به پوست می چسبد.

3- میکرو مودال (Micromodal)

میکرو مودال از نظر فنی نوعی میکروفایبر است که الیافش حاوی قطر کوچکی هستند. میکرو مودال یک پارچه 100 درصد پلی آمیدی است که به عنوان یک جایگزین نرم و ریزتر نسبت به پارچه مودال متداول عمل می کند. میکرو مودال در مقایسه با پارچه های میکروفایبر پلی استر- پلی امید، کشش بیشتر و دوام کمتری دارد.

4- اولترا سوییت (Ultrasuede)

اولترا سوییت به عنوان یکی از اولین محصولات میکروفایبر توسعه پیدا کرده و رقیب اصلی چرم سوییت اصیل محسوب می شود. الیاف اولترا سوییت معمولا تا حدودی نسبت به الیاف استفاده شده در دیگر پارچه های میکروفایبر عریض تر هستند، اما وقتی قطرشان زیر 1 دنیر باشد به عنوان نوعی از میکروفایبر در نظر گرفته می شوند.

5- پرولن (Prolen)

پرولن نشان تجاری پارچه میکروفایبر است که تنها از پلی پروپیلن تشکیل گردیده است. این منسوج می تواند الاستیسیته بالا یا کمی داشته باشد، و تا حدودی از پارچه های میکروفایبر پلی استر- پلی آمید نرم تر هستند.

6- تری میکروفایبر (پارچه حوله ای میکروفایبر)

تری (Terry) یکی از رایج ترین انواع بافت برای ایجاد حوله و بسیاری دیگر از پارچه های حوله ای میکروفایبر حاوی بافت پرز حلقوی است. این نوع از میکروفایبر کمتر در کاربردهای غیر از ساخت حوله به کار می رود.

7- میکروفایبر بافت وافل

میکروفایبر بافت وافل (waffle weave microfibre) به خاطر الگوی شبیه شبکه و برجسته ای که دارند برای تمیز کردن شیشه بسیار عالی عمل می کنند. این نوع از الگوی وافل میکروفایبر، سطح تماس خودش را کاهش می دهد، و باعث فراهم کردن افزایش سرخوردگی و کاهش اصطکاک می گردد.

8- میکروفایبر شنیل (Chenille microfibre)

میکروفایبر شنیل دارای الیاف ضخیم و برآمده شبیه انگشت است که توسط یک لایه نازک از پارچه کنار هم نگه داشته می شوند. میکروفایبر شنیل که معمولا برای تولید اسفنج و دستکش های شستشوی ماشین به کار می رود، اغلب برای کاربردهای نظافت مورد استفاده قرار می گیرد.

9- میکروفایبر سوییت (Suede microfibre)

این نوع از میکروفایبر که همانند سوییت به صورت نرم طراحی شده، مقدار پرز بسیار کمی دارد. برای تمیز کردن لنزهای شیشه ای ایده آل است، و بسیاری از انواع لباس، اکسسوری و اثاثیه منزل حاوی میکروفایبر سوییت هستند.

پارچه میکروفایبر بر روی محیط زیست چه تأثیری می گذارد؟

تأثیر زیست محیطی پارچه میکروفایبر به صورت قابل توجهی، منفی است. حتی اگر تولید میکروفایبر تنها نسبت کوچکی از تولید کلی منسوجات مصنوعی جهان را شامل شود، باز هم این ماده در طول هر گام از چرخه استفاده موجب آلودگی می گردد.تولید پلی استر و پلی آمید شامل مواد شیمیایی مصنوعی و سمی مختلفی است که به سختی می توان آنها را به شکل درستی دفع کرد.

پارچه میکروفایبر در طول استفاده، میکرو الیاف را به هیدروسفر وارد می کند، منابع آبی را آلوده می نماید و به آلودگی پلاستیکی منجر می گردد. وقتی عمر استفاده از آنها به پایان رسید، کل محل های دفن زباله را اشغال می کنند یا آلودگی پلاستیک را به وجود می آوردند، چون هم پلی استر و هم پلی آمید، زیست تجزیه پذیر نیستند.

گواهینامه های موجود برای پارچه میکروفایبر

پارچه میکروفایبر حاوی الیاف بازیافتی شاید بتواند گواهینامه استاندارد جهانی بازیافت (GRS) یا استاندارد جهانی منسوجات ارگانیک (GOTS) را کسب کند. علاوه بر این، سازمان بین المللی استاندارد (ISO) برای شکل ها و انواع مختلف پارچه میکروفایبر، گواهینامه هایی ارائه می دهد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>